יעד הנופש החדש של אירופה שמושך המוני משקיעים מישראל

אודסה, פנינת הים השחור, צוברת פופולריות רבה ועכשיו גם הישראלים יכולים להצטרף להצלחה – השקעה בפרויקט דירות נופש שצפוי להניב תשואה של כ-15% בשנה

שיתוף הכתבה
(קרדיט Depositphotos)(קרדיט Depositphotos)

*** הכתבה בשיתוף גרין פארק

עם 2.5 מיליון תיירים ב-2017 ותחזית ליותר מ-3 מיליון תיירים ב-2018, אודסה שבאוקראינה היא אחד מיעדי הנופש המבוקשים ביותר באירופה – ויש לה את כל הנתונים להצלחה. במרחק של שעות טיסה ספורות מערים מרכזיות באירופה כמו פריז, ברלין, לונדון, ברצלונה ואמסטרדם, עם חופים מרשימים ומזג אוויר נח ושמשי בקיץ, שפע של מסעדות ובתי קפה, אירועים תרבותיים וחיי לילה תוססים, היא אטרקטיבית במיוחד עבור נופשים המחפשים יעד תיירות במחירים המתאימים לכל כיס. 

הישראלים לא איחרו לגלות את אודסה כיעד תיירותי מבוקש. כעת נפתחת האפשרות לישראלים לא רק לתייר בה, אלא אף להשקיע בה. חברת גרין פארק מבית A.I.G אחזקות בע"מ בחרה בפנינת הים השחור כיעד שבו יוקם הפרויקט החדש שלה, ODESSA 2020 Arcadia. הפרויקט שכולל 840 דירות נופש להשכרה, מתוכנן לקום ברובע הפופולרי והמבוקש בעיר – רובע ארקדיה, הסמוך לחוף הים, לטיילת, פארק המים ועוד שפע של אטרקציות תיירותיות. 

מחסור במאות אלפי חדרי נופש

בחברת גרין פארק זיהו כי הביקוש למגורי נופש באודסה עולה ואילו ההיצע קטן – כאשר בשיא עונת התיירות החמה, בקיץ, חסרים בעיר מאות אלפי חדרים. וכך החליטו בחברה לכוון אל התיירים שבאים לעיר בחיפוש אחרי השמש והאטרקציות – ולהציע להם דירות נופש ברמה גבוהה במיוחד, שאין דומה לה בעיר. הפרויקט, שבנייתו תסתיים ב-2020, כולל יותר מ-800 דירות, שחלקן דירות סטודיו, ובאחרות שניים או שלושה חדרי שינה – כך שהוא מתאים לתיירים בהרכבים משפחתיים שונים, כולל משפחות גדולות שמתקשות למצוא מקומות לינה מתאימים. 

גולת הכותרת בפרויקט היא מתחם הספא היוקרתי, שימוקם בקומה ה-24 ויכלול בריכת שחייה תלויה באוויר, וכן חדר כושר, מרכז טיפולים אסתטיים, בריכות בוץ, חדרי סאונה יבשה ורטובה, בית קפה לדיירים ואף אזור מנוחה. במתחם אף יש בשורה לכל התיירים, בריכות ים המלח, בריכות בוץ וספא בריאות, הספא הייחודי הזה מבטיח זרם יציב של תיירים גם בחורף -  אז המחירים אטרקטיביים במיוחד. 

יזמית עם ניסיון – וחברת ניהול בבעלות ישראלית

יזמית הפרויקט היא חברת גרין פארק, שמאחוריה שורה ארוכה של פרויקטים בישראל ובחו"ל. בין היתר, אמונה החברה על יזמות של אלפי דירות בהרצליה, עפולה, רמת גן, באר יעקב; משרדים ומרכז מסחרי בנתניה; וכן שכונת וילות ודירות יוקרה ברומניה. על בניית הפרויקט הופקד מפקח ישראלי, ועל התכנון – האדריכל אסף שאול, מבעלי CPSL - חברת אדריכלים מובילה במרכז הארץ.

"אנחנו עושים הכל כדי להבטיח שהמשקיע הישראלי יקבל את התשואה הגבוהה ביותר – בטרחה המועטה ביותר", מסביר אורן גזית, מבעלי חברת גרין פארק. "חברת ניהול מקומית בבעלות ישראלית היא זו שתטפל בהשכרת הדירות שיירכשו בפרויקט, ותדאג לניהול ותחזוקה שוטפת של הנכס; והפרויקט מלווה בידי משרד עורכי דין מהמובילים בארץ, מה שמעניק רובד נוסף של ביטחון למשקיעים". 

"תשואה של כ-15%"

הדירות כוללות אבזור ברמה גבוהה, כגון מטבח מצויד, פרקט עץ ומערכות בית חכם. "המחיר מתחיל ב-258 אלף שקל – נמוך ב-30% מדירות יוקרה דומות באזור", אומר גזית. "משקיעים ישראלים שיודעים לעשות את ההשוואה, ורואים שאצלנו הם יקבלו גם שירותי ניהול מלאים, ועוד בעברית – מבינים שמדובר בהזדמנות ייחודית, באמת מדובר בפרויקט שאין דומה לו בכל האיזור.

"התשואה הצפויה על ההשקעה בפרויקט היא כ-15%, כשדירת סטודיו במחיר של 69 אלף דולר אמורה להניב מדי שנה הכנסות של 14,300 דולר. החישוב הוא כזה: בעונת הקיץ, סביר להניח שהתפוסה תהיה כמעט מלאה, כך שדמי השכירות בדירה יסתכמו ב-10,800 דולר (דמי השכירות הממוצעים לעונה באודסה הם 90-150 דולר ללילה). בחורף, אנחנו מניחים הכנסה של 500 דולר לחודש לפחות – כלומר, 3,500 דולר נוספים. 

"אנחנו רואים כאן אפשרות השקעה ייחודית ביעד תיירותי שהפופולריות שלו רק עולה, במיוחד בזמן שיעדים אחרים, כמו טורקיה ויוון, נחלשים מסיבות שונות. אודסה קרובה מאוד למדינות אירופה ומציעה לא רק מזג אוויר מעולה, אלא גם אווירה נעימה ותרבותית, וכל זה במחירים נוחים מאוד. סביר להניח שבעוד שנה או שנתיים, כבר לא ניתן יהיה לרכוש דירות נופש במחירים שכאלה", מסכם גזית. 

למידע נוסף השאירו פרטים:

 

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תשואהמשרד האדריכלים CPSLהשקעות נדל"ן בחו"לA.I.G אחזקותODESSA 2020 Arcadiaדירות נופשגרין פארק
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...