חברת הבנייה אגרוטופ בקריסה ומבקשת הקפאת הליכים: צברה חובות של 217 מיליון שקל

החברה הוותיקה – שבבעלותם של משפחת הנקין וגבי פלג –מבטיחה לפרוע כמחצית מחובותיה ותיאלץ לפטר במסגרת ההסדר את רוב העובדים ● מדווחת על פרויקטים בביצוע בהיקף של 820 מיליון שקל, צבר הזמנות של 450 מיליון שקל וחובות לגבייה בסך 42 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
רוב עובדי החברה יפוטרו (אילוסטרציה: שאטרסטוק)רוב עובדי החברה יפוטרו (אילוסטרציה: שאטרסטוק)

חברת הבנייה אגרוטופ הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה בקשה להקפאת ההליכים נגדה בשל חובות של 217 מיליון שקל שהביאו לקריסתה. מדובר באחת הקריסות הגדולות בענף הנדל"ן בשנים האחרונות. אגרוטופ שבבעלות משפחת הנקין וגבי פלג החלה את דרכה לפני 33 שנים כחברה לבנייה חקלאית, במיוחד של לולים, אך כיום פעילותה בתחום זה היא זניחה.

על-פי הבקשה, החברה מבצעת כיום פרויקטים ב-820 מיליון שקל, שהבולטים בהם: ניורסט בנתב"ג (82 מיליון שקל),חיפה נגב טכנולוגיות ברמת חובב (77 מיליון שקל),הנשק בקרית גת (116 מיליון שקל),לנטוס בנתניה (48 מיליון שקל) וכלמוביל בנתניה (47 מיליון שקל). בתחום החקלאות יש לחברה פרויקטים בחו"ל ב-15 מיליון אירו וב-3 מיליון דולר.

לטענת החברה, נקודת המפנה הייתה מותו של נחום הנקין בתאונת דרכים בקובה ב-2016. הנקין, שהיה יו"ר החברה והדמות הדומיננטית בשנותיה המוצלחות, הוחלף הוחלף בידי בנו, טל הנקין ואחיו, רז הנקין. בנוסף לכך, בשנת 2019 נעדר פלג מן החברה בשל בעיות רפואיות. אם לא די בכך, משבר הקורונה גרם לפגיעה קשה בפעילות החברה בחו"ל, והמלחמה באוקראינה הוסיפה קושי בדמות התייקרות חומרי הגלם.

החברה מסבירה כי היא נסמכת על ההכנסות בפעילות הבנייה לחקלאות, בה התשלום מהיר, כדי לממן את הבנייה לתעשייה בה התשלומים איטיים..

על-פי הבקשה, אגרוטופ חייבת 56 מיליון שקל לנושים מובטחים (בנק מזרחי-טפחותבנק לאומי והבנק הבינלאומי, אשר על פי הצעתה יקבלו את מלוא התשלומים המגיעים להם),151 מיליון שקל לנושים רגילים, מהם 26 מיליון שקל בערבויות אישיות (אשר יקבלו 50%-30% מהחובות בפריסה לשנתיים) ו-2 מיליון שקל לנושים בדין קדימה (אשר יקבלו את מלוא החובות).

מנגד, יש לחברה צבר הזמנות בסך 450 מיליון שקל וחובות לגבייה בסך 42 מיליון שקל. במסגרת ההסדר יפוטרו רוב עובדיה ויישארו עובדים חיוניים בלבד, היא תמשיך להפעיל פרויקטים רווחיים בלבד ובעליה יזרימו לה 3-2.5 מיליון שקל. אגרוטופ מבקשת להקפיא את ההליכים גם נגד בעליה. הבקשה הוגשה באמצעות עורכי הדין אביחי ורדי ותום קדם.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בית המשפט המחוזי בחיפהאגרוטופגבי פלגטל הנקיןרז הנקין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...