למרות ירידה בהכנסות אזורים מדווחת על זינוק ברווחים בזכות קרן הריט אזורים Living

הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-44 מיליון שקלים, ביחס ל- 25 מיליון שקלים ברבעון המקביל – עלייה של כ-74%, המיוחסת לפעילות הדיור להשכרה לטווח ארוך של קרן הריט

שיתוף הכתבה
רון אבידן, מנכ"ל אזורים (תמר מצפי)רון אבידן, מנכ"ל אזורים (תמר מצפי)

חברת אזורים פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון לשנת 2022. בהתאם לדיווחיה, הרווח הגולמי של אזורים עמד ברבעון הראשון של 2022 על כ-65 מיליון שקלים, לעומת כ-63 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד, ושיעורו הסתכם לכ-25% בהשוואה ל-18% בתקופה המקבילה בשנה שעברה. הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-44 מיליון שקלים, ביחס ל- 25 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד – עלייה של כ-74%. עליית הרווח נובעת בין היתר מהמשך מגמת הצמיחה בפעילות הדיור להשכרה לטווח ארוך של קרן הריט אזורים Living.

ברבעון הראשון של שנת 2022 מכרה החברה 100 יח"ד בהיקף כספי כולל של כ-253 מיליון שקלים (לא כולל מע"מ), בהשוואה ל-451 יח"ד בהיקף כספי כולל של כ-856 מיליון שקלים (לא כולל מע"מ) בתקופה המקבילה אשתקד.

לדברי החברה, לאור שיעורי השיווק הגבוהים של יחידות דיור בפרויקטים של החברה, מלאי יחידות הדיור למכירה בתקופת הדוח היה מצומצם ורובו משויך לפרויקטים שמועד סיומם צפוי לשנת 2025. הרחבת מצבת הפרויקטים לשיווק בעקבות תחילת השיווק של פרויקט "שער העיר" בגבעת שמואל בסוף חודש מרץ ושל פרויקט N בארי בנתניה וכן של פרויקטים נוספים שיושקו במחצית השנייה של שנת 2022, יאפשרו להערכת החברה, בין היתר בהתבסס על בקשות הרשמה לרכישת יחידות דיור שטרם השתכללו לכדי הסכם מכר, להרחיב את היקף המכירות של החברה.

מחיר מכירה ממוצע (לא כולל מע"מ) של יחידת דיור בתקופת הדוח הסתכם בכ- 2.5 מיליון שקלים, זאת לעומת מחיר ממוצע של כ-1.9 מיליון שקלים ליחידת דיור בתקופה המקבילה בשנה שעברה – עלייה של כ-32%.

לחברה עתודה של פרויקטי התחדשות עירונית הכוללת 44 פרויקטים (כ-17,000יח"ד). הפרויקטים הבאים נמצאים בתהליכי תכנון, ביצוע ושיווק מתקדמים: פרויקט N סוקולוב מערב בנתניה (264 יח"ד),פרויקט שער העיר בגבעת שמואל (367 יח"ד),פרויקט N בארי בנתניה (292 יח"ד) ופרויקט נווה דוד בחיפה (1,212 יח"ד). בנוסף לפרויקטים אלו, צפויה החברה בשנה הקרובה להשיק עוד 4 מיזמי התחדשות עירונית ובהם: פרויקט שיכון ויצמן בהרצליה ושני פרויקטים בתל אביב. החברה מעריכה כי בשנים 2022-2023 תחל הקמתם של פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית הכוללים מעל 2,000 יח"ד.

כמו כן, החברה מציגה גידול  של כ- 100% בהכנסות מדמי שכירות, דמי שימוש ושירותי ניהול אשר הסתכמו בכ- 16.3 מיליון שקלים לעומת כ- 8 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול נובע מהפעלתם של השטחים המניבים בפרויקט הבלוק בבאר שבע ובפרויקט מבשרת ציון וכן מגידול בהיקפי הפעילות של קרן הריט אזורים Living.

ההון העצמי המיוחס לבעלי מניות החברה לרבעון הראשון לשנת 2022 הסתכם בכ1.7 מיליארד שקלים. כמו כן, יחס ההון למאזן הוא 27%, ורמת הנזילות היא  472 מיליון שקלים ועוד 70 מיליון שקל שמקורם במסגרות אשראי בלתי מנוצלות ועודף הון עצמי שהופקד בחשבונות ליווי ושביכולת החברה לממש מיידית.

בתקופת הדוח השלימה החברה את העסקה לרכישת מקרקעין ברחוב המסגר בתל אביב וכן את העסקה לרכישת הזכויות במתחם פי גלילות בירושלים. כמו כן, בתקופה זו רכשה אזורים קרקע נוספת בשכונת הר נוף בירושלים, שכונה שבה החברה כבר פועלת וצפויה להקים אלפי יח"ד בשנים הקרובות.

בפרויקטים שבביצוע ובשיווק ושצפויים להסתיים בארבע השנים לחברה רווחים צבורים שטרם הוכרו בסך של כ- 1 מיליארד שקל וכן עודפים תזרימיים בסך של כ- 1.3 מיליארד שקל, בהתאם לדיווח החברה.

לדברי רון אבידן, מנכ"ל אזורים: "אנו מסכמים רבעון ראשון של שנת 2022 עם שיפור ברווח הגולמי וברווח הנקי למרות הירידה בהיקף ההכנסות בתקופה ועם נתונים מרשימים המשקפים את איתנות החברה והגמישות הפיננסית היוצאת מן הכלל של אזורים שתאפשר לנו להרחיב את מצבת הפרויקטים. פעילות החברה בתחום ההתחדשות העירונית שהוגדר כמנוע צמיחה משמעותי היא חסרת תקדים וכוללת שיווקן של כ-700 יחידות דיור בפרויקטים בנתניה וגבעת שמואל וארבעה פרויקטים נוספים שצפויים להיות מושקים במהלך השנה הקרובה. בסך הכל, החברה צפויה להשיק מעל לכ-2000 יחידות דיור בתחום ההתחדשות העירונית. במקביל לכך וכמענה לבעיית ההיצע בשוק הדיור, אנו פועלים לאתר, לזהות ולהתקשר בעסקאות ייחודיות כדי להרחיב את פעילותנו, כפי שבצענו לאחרונה בירושלים ובתל אביב."


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אזוריםרון אבידןאזורים Living
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...