חברת אחים דוניץ אישרה את רכישת השליטה באלעד מגורים; העסקה מוערכת בכ־666 מלש"ח

בעלי המניות של האחים דוניץ אישרו את העסקה; המגעים החלו עוד במאי 2021; קרן JLTV2 תהפוך למחזיקה בזכויות ההצבעה הגדולות ביותר בדוניץ בהשלמת העסקה; המכשול שנשאר: תנאים מתלים

שיתוף הכתבה

האסיפה הכללית של בעלי המניות של חברת אחים דוניץ אישרה את רכישת השליטה בחברת אלעד מגורים שבשליטת קרן - JLTV2; בעסקה ששוויה מוערך בכ־666 מיליון שקלים. העסקה שהמגעים בה החלו במאי 2021 ונמשכים מאז עברה משוחה משמעותית. . מוקדם יותר השבוע דיווחה החברה על קבלת אישור רשות התחרות לעסקה.

קרן 2JTLV מחזיקה בכ-90% מהון המניות של אלעד מגורים ומנכ"ל אלעד מגורים –רונן יפו, מחזיק ביתרה. העסקה תבוצע על דרך של החלפת מניות ביחס של 35.5%-64.5% לזכוץ דוניץ. במסגרת העסקה, בתמורה למלוא ההחזקות באלעד מגורים, תקצה דוניץ לבעלים 2,760,670 מניות, אשר יחולקו ביניהם בהתאם ליחס החזקותיהם באלעד מגורים. לאחר השלמת המיזוג תהפוך אלעד מגורים לחברה בת של אחים דוניץ , וקרן 2JTLV , אחת מבעלי השליטה בחברה כיום, במשותף עם נסים אחיעזרא ויעקב דוניץ, תגדיל החזקותיה בדוניץ לכ 50.1% מזכויות ההצבעה בחברה.

כעת, לאחר אישור האסיפה הכללית, השלמת העסקה כפופה לקיומם של תנאים מתלים וביניהם: אישור דירקטוריון אלעד מגורים להעברת המניות לדוניץ; קבלת אישור הבורסה לניירות ערך בתל אביב לרישום המניות המוקצות למסחר; אישורים נוספים מאת גופים רגולטוריים, ואישורים מצדדי ג', לרבות גופים מממנים.

עם השלמת המיזוג ייכנסו לתוקף מספר מינויים של נושאי משרה בכירים:מנכ"ל דוניץ כיום נסים אחיעזרא ימונה ליו"ר החברה במקום יעקב דוניץ שימשיך לכהן כדירקטור פעיל, ולתפקיד המנכ"ל יתמנה רונן יפו; שלמה גוטמן, אריאל רוטר ועמיר בירם, הנמנים על בעלי השליטה בחברה ובעלי השליטה באלעד מגורים, יתמנו לדירקטורים בדוניץ.

לדברי נסים אחיעזרא, מנכ"ל חברת אחים דוניץ : "המיזוג ייצור חברת נדל"ן עם שווי שוק מאד גבוה, שיעמוד להערכתי על קרוב לכ-2 מיליארד שקל. אנחנו מקווים ומאמינים שהחברה תמשיך להתפתח ושהיקפי הפעילות והשווי שלה ימשיכו לעלות. לחברה הממוזגת תהיה פעילות משמעותית הכוללת למעלה מ-6,000 יח"ד בשלבים שונים, בדגש על אזורי הביקוש החמים ביותר. על הפרק עומדת האפשרות לעשות שימוש בזרוע הביצוע של אחים דוניץ לבניית הפרויקטים של אלעד מגורים, שעד היום בוצעו באמצעות קבלני משנה, והדבר יביא לחיסכון משמעותי בהוצאות התפעוליות. אני צופה שבשלוש השנים הקרובות יתקבלו היתרי בנייה לכ-1,500 יח"ד. העובדה כי לחברה יש פרויקטים בשלים עם כמות יח"ד גבוהה לקראת היתר מהווה יתרון משמעותי במציאות שבה הדרך מייזום פרויקט של התחדשות עירונית ועד קבלת היתר לוקחת שנים ארוכות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אחים דוניץניסים אחיעזראאלעד מגורים החדשהמיזוגבורסה לניירות ערךJLTV2עסקה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...