הפשרה המפתיעה של ח"כ סמוטריץ' והתאחדות הקבלנים בחוק המכר

בדיון שהתנהל היום בוועדת הכספים ועסק בתיקון לחוק המכר, הציג חיים פייגלין, סגן נשיא התאחדות הקבלנים הצעה שקיבל מח"כ בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) על מנת לפתור את הפלונטר הקיים בשאלת תשלום מדד התשומות

שיתוף הכתבה
ח"כ בצאלאל סמוטריץ' (מלשכתו),חיים פייגלין (כפיר סיון) ח"כ בצאלאל סמוטריץ' (מלשכתו),חיים פייגלין (כפיר סיון)

חיים פייגלין חשף היום בדיון על חוק המכר בוועדת הכספים שהוא ניהל דו שיח עם ח"כ בצאלאל סמוטריץ', בשאלת המועדים השונים והנושאים בתשלום מדד התשומות ביחס לרכיב הבנייה. ח"כ סמוטריץ' הציע פשרה שתאפשר לחלק את נטל מדד התשומות על המשתתפים השונים בתהליך בניית ורכישת קרקע.  

חיים פייגלין פתח את דבריו: "בשנים האחרונות מדד האינפלציה היה עולה בשיעורים דומים לאינפלציה ואף אחד לא היה מוטרד מכך. כל הרכיבים של הבינוי והקרקע היו מוצמדים למדד. מה שקרה, הוא שבשנה האחרונה מדד תשומות הבנייה עלה בשיעור יותר גבוהה ממדד יוקר המחייה הרגיל.

אנחנו מסכימים שלא צריך להצמיד הכל למדד אבל יחד עם זאת אנחנו גם מבינים שלא להצמיד 60%-70% מהדירה לשום מדד, זה כנראה דבר שלא יעבור וכמובן שאם יאלצו את הקבלנים, ש־75% מתוכם הם חברות קטנות עם הון עצמי שבירירי, הם מייצרים את רוב ההיצע של הדירות בישראל. אסור שהתמורה שיקבל הקבלן תישחק".

לאחר הדברים הללו העלה פייגלין נקודה נוספת: "חבר הכנסת סמוטריץ' הציע באוזנינו הצעה שעושה היגיון ודואגת להגינות". ח"כ סמוטריץ' הגיב לדבריו של פייגלין ואמר: "היגיון והגינות זה גם מה שאנחנו מעלים בחדר בנינו וחושבים, ומעלים רעיונות; פה מנהלים דיון. היו לי הרבה שיחות איתך, עם אלכס (אלכס קושניר יו"ר הוועדה) ואנשי הממשלה.

פייגלין המשיך את דבריו לאחר מכן ואמר: "הציע ח"כ סמוטריץ' לחלק את תקופת הפרויקט לשלוש תקופות משנה: תקופה ראשונה מרכישת הקרקע על ידי רמ"י ועד קבלת היתר בנייה, שבתקופה הזו רמ"י תישא בהצמדה ותזכה את הקבלן עד לקבלת היתר הבנייה כאשר הדברים בתקופה זו אינם בשליטתו של הקבלן.

התקופה השנייה שבין היתר הבנייה ועד למועד החוזי של מסירת הדירה ההצמדה תחול על הרוכש. החל מהמועד החוזי של הדירה ועד שתימסר בפועל לאחר איחורים – אנחנו הקבלנים לא נחייב את הרוכש על התקופה הזו גם אם הדברים אינם בשליטתנו".

לאחר דבריו עלתה השאלה מה יקרה במקרה שבו הקרקע תירכש על ידי רוכש פרטי. אחד המשתתפים בוועדה הציע שהעירייה תשלם את ההצמדה במקרה שכזה בשלב הראשון. אך קולות נוספים שעלו טענו שאין הגיון או יכולת לבצע הליך שכזה מול בעל קרקע שהינו גוף פרטי. הדיון בנושא חוק המכר ימשיך להתנהל בוועדת הכספים עד שיתקבל ויעבור בחזרה לכנסת.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חיים פייגליןחוק המכראלכס קושנירמדד תשומות הבנייה למשרדיםועדת הכספיםבצאלאל סמוטריץ'
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...