ריט 1 תובעת את D&A בסכום של למעלה מ־233 מיליון שקלים

קרן ההשקעות הגישה תביעה בעקבות אי השבת ערבות בנקאית שנתנה התובעת לנתבעים בשנה שעברה; תגובת הנתבעים: "הכסף זמין להעברה במיידית עם חתימת ריט 1 על המסמכים הרלוונטים"

שיתוף הכתבה
בית משפט (שאטרסטוק) בית משפט (שאטרסטוק)

קרן ההשקעות בנדל"ן מניב, ריט 1, הגישה תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד כידן דאהרי, ירון אדיב וחברת D&A2 הנמצאת בשליטתם בסכום של למעלה מ־233 מיליון שקלים בגין אי השבת ערבות בנקאית שניתנה להם. על פי עילת התביעה, התובעת נתנה בחודש מרץ 21 בטוחה בהיקף של 213 מיליון שקלים לנתבעים שהיו אמורים להשיבה בדצמבר באותה שנה אך לטענת התביעה, טרם הושבה למרות פניות חוזרות של התובעת אל הנתבעים.

הסכום אותו דורשת ריט 1 בתביעתה, מורכב מסכום הבטוחה, ריבית פיגורים בהיקף של 1% לחודש על סכום הבטוחה, עלות הארכת הערבות והוצאות נוספות הנובעות מאי השבת הבטוחה. הרקע להתקשרות בין הצדדים לקבלת הבטוחה הוא בהתקשרות של הנתבעים באפריל 2020 בהסכם עם החברה לנכסים ובניין במטרה לרכוש את מלוא אחזקותיה החברת ישפרו.

לטענת התובעת, מועד התשלום בעסקת ישפרו נקבע לסוף דצמבר, אך חברת D&A  קיבלה ארכה להשלמת העסקת בשלושה חודשים נוספים. לאחר שהגיעה להסכם עם חברת ביג מרכזי קניות להעמדת המימון הדרוש לצורך קבלת הארכה (הפקדה בסך 100 מיליון שקלים עד מועד התשלום המקורי בעסקה) החברה הייתה זקוקה למימון נוסף ופנתה לריט 1.

על פי טענת התובעת בפרק תמצית העובדות: "חרף פניות רבות שנעשו בעניין זה מצד ריט 1 לצורך השבת הבטוחה, מסרבת D&A יחד הנתבעים הנוספים בתירוצים שונים ומשונים, מלהשיב את הבטוחה, תוך שהם מקפידים להציג מצגי שווא ש"כאילו" בכוונתם להשיב את הבטוחה". התובעת מציינת ומדגישה את אופי ההסכם בו לא הותנתה העמדת הבטוחה בדבר ולא הייתה תלוית בנסיבות חיצוניות כלשהן.

מכידן דהרי וירון אדיב נמסר "מדובר בתביעה בריונית וחסרת תום לב. הנהלת ריט 1 יודעת היטב, שהכסף מוכן להעברה במיידית. בתאריך ה 2.4 קבע בית המשפט המחוזי, כי הערת האזהרה שנרשמה על ידם על הנכס נרשמה שלא כדין והורה להסירה. הכסף זמין להעברה במיידית עם חתימת ריט 1 על המסמכים הרלוונטים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ישפרוירון אדיבריט 1כידן דהאריתביעה כספיתהעמדת בטוחה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...