הסוף לבירוקרטיה? איילת שקד חתמה על תקנות הרישוי העצמי

המהלך שקודם במסגרת חוק ההסדרים קובע שאדריכל רישוי שערך את הבקשה להיתר, יוכל להוציאו במקום הרשות המקומית

שיתוף הכתבה
איילת שקד (סיון פרג')איילת שקד (סיון פרג')

שרת הפנים איילת שקד חתמה היום (ב') על תקנות "מורשה להיתר". מדובר במהלך אשר עשוי להביא למהפכה בתחום הרישוי, במסגרתו ייכנס אדריכל הרישוי אשר ערך את הבקשה להיתר מטעם מבקש ההיתר (יזם או בעל נכס), כמורשה להיתר בנעליה של רשות הרישוי החל משלב הגשת הבקשה להיתר, דרך חתימה על היתר הבניה ועד למתן תעודת גמר. שלב המידע מהווה נדבך מרכזי ביצירת וודאות לתהליך.

על פי התקנות, מהנדס הוועדה המקומית ימסור למורשה להיתר מידע מפורט וממוקד באופן שיאפשר למורשה להיתר להתנהל באופן עצמאי לאורך כל שלבי הטיפול בפרויקט.  אדריכל רישוי העומד בתנאים שקבע החוק, רשאי בימים אלו לבקש להירשם בפנקס המורשים להיתר שמנוהל על ידי רשם המהנדסים והאדריכלים בזרוע העבודה. התקנות יכנסו לתוקף חודשיים אחרי יום פרסומן על מנת לאפשר לוועדות המקומיות ולשוק זמן התארגנות. התקנות קבעו כי המסלול הוא וולונטרי לבחירת הוועדות המקומיות.  

ממינהל הפנים נמסר כי את גיבוש התקנות, שנעשה בלו"ז מהיר מאד, הוביל אגף רגולציה במינהל התכנון במסגרת צוות בין משרדי שהוקם בחסות מטה התכנון הלאומי בו השתתפו נציגי הגורמים הרלוונטיים בענף התכנון והבניה – השלטון המקומי, איגוד מהנדסי הוועדות המקומיות, ארגוני האדריכלים, התאחדות הקבלנים, רשות מקרקעי ישראל , משרד האוצר ועוד.

איילת שקד, שרת הפנים: "עת כניסתי לתפקיד כשרת פנים הצבתי מטרה לייעל ולשפר את תהליכי התכנון והרישוי. אני מברכת על פתיחת המסלול החדש בלוחות זמנים מהירים, אחרי עבודת מטה אינטנסיבית שהתבצעה ע"י מטה התכנון הלאומי ומינהל התכנון, ובשיתוף עם גורמים שונים בעלי העניין. המסלול של מורשה להיתר הוא מסלול רישוי חדש שנועד להפחית את העומסים בועדות המקומיות ולייעל את תהליך הרישוי".

ראש מטה התכנון, עו"ד שלומי הייזלר: "אני שמח שהצלחנו לפתוח את המסלול החדש של המורשה להיתר בלוחות זמנים מהירים. מדובר במסלול חדשני שיש לו תועלות שונות מבחינת קיצור לוחות זמנים והפחתת עומסים בועדות המקומיות. המסלול כאמור הוא וולונטרי, ואנחנו במגעים עם רשויות מקומיות שונות על מנת שיאפשרו את המסלול בתחומיהן".  

סמנכ"לית לרגולציה במינהל התכנון, רותי שורץ חנוך: "התקנות שנחתמו היום ע"י שרת הפנים הן פרי שיתופי פעולה משמעותיים עם גורמים שונים בתחום. במהלך החודשיים הבאים ובמקביל לכניסת התקנות לתוקף מינהל התכנון יוצא למהלך הטמעה והדרכה הן מול הועדות המקומיות והן מול אדריכלים. בנוסף מינהל התכנון מתכוון ללוות ולעקוב אחר הבקשות להיתר המוגשות במסלול זה על מנת להמשיך ללמוד ולדייק איפה שצריך את התהליך".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איילת שקדמינהל התכנוןרותי שורץ חנוךמטה התכנון הלאומישלומי הייזלררישוי עצמיאדריכל רישוירשות מקומית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...