תוכנית ההתחדשות הראשונה בקריית שמונה בדרך לאישור

תוכנית מתחם יעקב מלול צפויה לקבל מחר אישור בוועדה המחוזית צפון; התוכנית מציעה בנייה של 180 דירות במקום 60 דירות קיימות

שיתוף הכתבה
הדמיה של המתחם (קרדיט: משרד גור אדריכלים)הדמיה של המתחם (קרדיט: משרד גור אדריכלים)

תוכנית מתחם יעקב מלול בקרית שמונה, תוכנית ההתחדשות העירונית הראשונה בעיר, צפויה לקבל אישור לאחר דיון בה מחר בוועדה המחוזית צפון ולאחר שהופקדה באפריל השנה. התוכנית קודמה על ידי צוות מתכננים מטעם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ובמימונה, בשיתוף עם עיריית קריית שמונה. במסגרת התוכנית מוצעת בנייה של 180 יחידות דיור חדשות, במבנים של 7-8 קומות, בשיטת "בינוי-פינוי-בינוי", במקומן של 60 יחידות דיור ב-5 בנייני מגורים קיימים.

מתחם יעקב מלול ממוקם בצפון העיר, סמוך לצומת מצודות, קניון נחמיה ומעונות הסטודנטים של מכללת תל חי. המתחם גובל מצפון וממערב ברחוב יקותיאל אדם, מדרום ברחוב יעקב מלול, וממזרח ברחוב הלבנון. תחום התוכנית משתרע על פני 41 דונם וכולל כיום מבני מגורים ישנים, בית ספר ממ"ד, גני ילדים לחינוך מיוחד, שטחי מסחר שכונתי, מבנה טיפת חלב ובית כנסת. בפינת רחובות יעקב מלול ואדם יקותיאל מוצע מוקד מסחר שכונתי בשטח של 900 מ"ר. 

בקומות הקרקע ייבנו מרחבים קהילתיים פנויים ושטחי תעסוקה, ובחלק מהדירות התכנון מאפשר חלוקת יחידת דיור על ידי הפרשת חלק ממנה ל"דיורית" לשימוש סטודנט, קשיש או לצרכי תיירות.

התוכנית מציעה חידוש וייעול שטח מבני ציבור תוך הריסת חלק ממבני החינוך הישנים של בית הספר ותוספת אגף חדש, הקצאת שטח לאולם ספורט ומבנים חדשים נוספים לשימוש משותף של בית הספר והקהילה. התוכנית מגדילה באופן משמעותי שטחים ציבוריים פתוחים ומייצרת פארק שכונתי במרכז בעל נגישות מידית ממבני המגורים וממבני החינוך והקהילה השכונתיים.  

תכנון מתחם יעקב מלול הוא דוגמה ליוזמת תכנון ממשלתית של מתחם פינוי בינוי המצוי באזור בעל סיכון סיסמי גבוה וקרבה לגבול, שלא קיימת בו כדאיות כלכלית להתחדשות עירונית. ככל שהמתחם יזכה למענק מטעם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, ניתן יהיה לגשר בתקציבי הממשלה על הפער הכלכלי שמקשה על יישומו בכוחות שוק בלבד.

תוכנית זו מצטרפת גם לתוכניות נוספות בעיר, דוגמת מכרז של רמ"י לשני מתחמי מלונאות בקריית שמונה

אלעזר במברגר, מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "אנו עוברים מתאוריה למעשה עם אישור תוכנית ההתחדשות העירונית הראשונה בעיר קריית שמונה, השוכנת על הגבול הצפוני והינה בעלת חשיבות אסטרטגית ביטחונית. מתחם יעקב מלול יזכה להיבנות כשכונה חדשה ויספק לתושבים ולעיר בטחון ואיכות חיים.

"תוכנית זו היא חלון לעתיד הקרוב מאוד, על פי החזון אותו מקדמת כיום הרשות להתחדשות עירונית - מציאות בה מתבצעת פעילות התחדשות עירונית רחבה בכל רחבי הפריפריה.  אני מאמין כי המלצות הוועדה להתחדשות עירונית בפריפריה שהוצגו לאחרונה, יאומצו על ידי ממשלת ישראל ויאפשרו את המציאות הזו כבר בשנה הקרובה".

אביחי שטרן, ראש עריית קריית שמונה: "אנחנו משקיעים בבניית שכונות חדשות, אך לרגע לא מזניחים גם את השכונות הוותיקות. אנחנו מחויבים לשכונות הוותיקות בעיר. שינוי אמיתי בשכונות אלו יכול להתקיים רק בהליכי התחדשות עירונית משמעותית. מדובר בתהליך מורכב ומאתגר מאוד. אנו שמחים לצאת לדרך בפיילוט ראשון במתחם רחוב יעקב מלול ומודים לתושבים על השותפות. שמח שעברנו משלב הדיבורים לשלב המעשים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אלעזר במברגרהרשות להתחדשות עירוניתקריית שמונהאביחי שטרןמתחם יעקב מלולבינוי פינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...