"השכרת חדר לזוג אוהבים לא תחשב השכרה למגורים, אלא לשימוש עסקי אחר"

ביהמ"ש המחוזי ב"ש דחה ערעור נגד סגירת וילות להשכרה לטווח קצר במצפה רמון, וקבע כי המשכירים היו חייבים להוציא היתרים לשימוש חורג לשם השכרתן. המשכירים חויבו ב-8,000 שקלים הוצאות

שיתוף הכתבה
השופט אלון אינפלד (אתר הרשות השופטת)השופט אלון אינפלד (אתר הרשות השופטת)

בית המשפט המחוזי בבאר שבע דחה ערעור שהוגש על פסק דין של בית המשפט השלום בעיר מחודש מאי האחרון, שאישר לוועדה המקומית לתכנון ולבניה מצפה רמון להוציא צווים להפסקת השימוש ב-4 וילות ביישוב שייעודן מגורים, למטרת השכרה קצרת טווח, ימים ספורים בכל פעם.

בית המשפט פסק כי אין מדובר ב"מקרה גבולי" כפי שטענו המערערים אלא במקרה ברור של שימוש חורג , שלא הותר בהליך מתאים. "יש להניח כי דירה קטנה הסמוכה לאוניברסיטה, המושכרת לסטודנט למשך סמסטר שלם, תחשב כשימוש למגורים, אף אם מדובר בחוזה בן 4 חודשים בלבד. יש להניח כי השכרת חדר לזוג אוהבים למשך מספר שעות, לא תחשב השכרה למגורים, אלא לשימוש עסקי אחר".

עוד הוסיף השופט אלון אינפלד כי "זכותו של משתכן לגור ליד שכן, ומכל מקום לא לגור ליד תיירים מתחלפים, היא זכות הראויה להישמע על ידי הרשות, בטרם יינתן אישור לשימוש חורג, אף אם לא תמיד תכריע. אולם, מי שעושה שימוש חורג ללא אישור, גוזל בכך את זכות הטיעון של שכנו. הטענה המשפטית לפיה נכס שייעודו למגורים בלבד אינו צריך היתר לשימוש חורג לשם השכרה לטווח קצר, כאשר השימוש בפועל הוא למטרת נופש – נדחית. משמע, קביעתו המשפטית של בית משפט קמא - לפיה השימוש בווילות להשכרה למטרות נופש היא שימוש חורג ואסור – במקומה עומדת".

עוד נקבע כי המערערים שיוצגו ע"י עו"ד יקיר שקרצי ישלמו לוועדה המקומית את הוצאות הערעור בסך 8,000 שקל. את הוועדה המקומית ייצגה עו"ד ליזה פודגייצקי.

עיקרי פסק הדין הופיעו ביומון "כל יום" של משרד עורכי הדין עפר טויסטר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בית המשפט המחוזי באר שבעכל יוםמצפה רמוןהשכרה לטווח קצראיירבינ'ביאלון אינפלד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...