קרן השקעות חדשה תלווה מאות מיליוני שקלים ליזמי התחדשות עירונית

הקרן שהקימו בית ההשקעות הלמן-אלדובי וחברת דייברגון תממן פרויקטי תמ"א 38 ופינוי בינוי • צפו בקריטריונים לקבלת ההלוואה, ולחשיפה למשקיעים

שיתוף הכתבה
רמי דרוררמי דרור

בית ההשקעות הלמן-אלדובי מקים בשותפות שווה עם חברת דייברגון קרן ציבורית למתן הלוואות ליזמי נדל"ן בתחום ההתחדשות העירונית. הקרן "דייברגון מימון" תפעל התחת החברה הבת הלמן-אלדובי קרנות השקעה, והיא כפופה לפרסום תשקיף גיוס וביצוע הנפקה בבורסה לניירות ערך בתל אביב לפי כללי רשות ני"ע.

הקרן, שמחזיקה ברישיון מתן אשראי מורחב מרשות שוק ההון, תלווה כספים ליזמי תמ"א 38 ופינוי בינוי למימון ההון העצמי וכתחליף לליווי הבנקאי לפרויקטי הנדל"ן. ההלוואות ליזמים יינתנו לתקופות של 12 עד 36 חודשים עם בטחונות בדמות שיעבוד זכויות היזם בפרויקטים וערבויות אישיות. 

על מנת לקבל הלוואה מהקרן, הפרויקט חייב להיות כבר עם היתר בנייה ועם אישור עקרוני למימון בנקאי, היזם חייב להיות מאושר ע"י מנהלי הקרן וועדת ההשקעות שלה, ואם יקבל את המימון, זכויותיו בפרויקט ישועבדו לטובת הקרן. המימון יינתן עד 70% מעלות הפרויקט ויהיה מוגבל לתקופות קצרות כאמור. סדרי הגודל של המימון הם למעלה מ-10 מיליון שקל. היזמים יוכלו לפנות באופן ישיר להנהלת הקרן לשם קבלת מימון והיא כמובן תאתר בעצמה יזמים ופרויקטים להשקעה.

בתשקיף שתפרסם הקרן המשקיעים יוכלו לדעת לאילו פרויקטים ולאילו יזמים הקרן מלווה, כששליש לפחות מתמורת ההנפקה יהיה מיועד למימון פרויקטים ספציפיים אשר יקבלו תיאור וגילוי בתשקיף. הקרן תדווח בדיווחים שוטפים לבורסה על הפרויקטים שיינתן להם מימון.

המשקיעים יוכלו להיחשף להשקעות הקרן ביחידות השקעה מינמליות של 150 אלף שקל לפי הערכות. הם לא יוכלו להתנגד למימון פרויקט או יזם ספציפי. ההלוואות של הקרן ייקבעו ע"י השותף הכללי של הקרן ומנהל הקרן באמצעות ועדת השקעות המורכבת ממומחים ושחבר בה דירקטור חיצוני. 

נציין, כי השקעה בנדל"ן בכלל ובתחום ההתחדשות העירונית בפרט, היא השקעה שטומנת בחובה סיכון גדול מאוד, שמשקף גם את הסיכון הגדול שלוקח היזם עצמו. לפיכך, הריביות שיונהגו בהנפקה צפויות להיות גבוהות מאוד – בשיעור דו ספרתי סביר להניח. 

הקמת קרן ההשקעות מהווה עבור הלמן-אלדובי הרחבת הפעילות בתחום מוצרי ההשקעה המתקדמים. לדברי רמי דרור, מנכ"ל הלמן-אלדובי, המהלך תואם לאסטרטגיית החברה לצמיחה בתחום קרנות ההשקעה המתקדמות בכלל ובתחום קרנות ההשקעות המתקדמות בתחומי הנדל"ן בישראל בפרט. זאת לאור התנודתיות בשווקי ההון העולמיים והחיפוש של משקיעים אחר מוצרי השקעה מתקדמים שאינם נמצאים בהכרח בקורלציה עם השווקים, ואחרי תשואה יציבה העולה על הריביות האפסיות שניתן לקבל בבנק". 

בית ההשקעות הלמן-אלדובי, בניהולם של המנכ"ל רמי דרור והיו"ר אורי אלדובי, מנהל נכון לסוף ספטמבר 2018 נכסים בהיקף של כ-53 מיליארד שקל.  
חברת דייברגון העוסקת במימון נדל"ן, היא בהובלת יו"ר הדירקטוריון חיים כהן והמנכ"ל עו"ד מני בן מאור. תמיר פורת יעמוד בראש ועדת ההשקעות של החברה. החברה הוקמה ב-2010 וגייסה מאז כ-70 מיליון שקל שהושקעו ב-19 פרויקטים של תמ"א 38 בתל אביב, רמת גן, רמת השרון, רעננה, כפר סבא, ראשון לציון וחיפה בעלות כוללת של כ-220 מיליון שקל. 16 מתוך 19 הפרויקטים הסתיימו בהצלחה בתשואה של 8%-20%. 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן

אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתתמ"א 38הלמן-אלדובירמי דרוראורי אלדובידייברגוןחיים כהןמני בן מאור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...