לפידות קפיטל השלימה את רכישת אפריקה ישראל השקעות תמורת 532 מיליון שקל

לפידות רכשה את ה-20% שחסרו לה כדי להיות הבעלים היחיד של החברה האם של דניה סיבוס ואפריקה ישראל מגורים תמורת 15% ממניותיה. במקביל, הקצתה לפידות 3% ממניותיה לכלל ביטוח תמורת 111 מיליון שקל. שווי לפידות לאחר העסקות: 4.5 מיליארד שקל

שיתוף הכתבה
יעקב לוקסנבורג (סיון פראג')יעקב לוקסנבורג (סיון פראג')

קבוצת לפידות קפיטל דיווחה הבוקר (א') כי תקצה כ-15% ממניותיה לאלטשולר שחם בתמורה למלוא אחזקותיה באפריקה ישראל השקעות. במסגרת ההסכמות העקרוניות בין לפידות קפיטל לאלטשולר שחם, היא כ-15% מהמניות המונפקות והנפרעות של לפידות בתמורה למלוא אחזקותיה (20%) של אלטשולר באפריקה ישראל השקעות, האוחזת בדניה סיבוס, אפריקה ישראל מגורים ובקרקעות נוספות ביהוד מונוסון ובסביון. בעקבות המכירה, לפידות מחזיקה כעת במלוא מניות אפריקה השקעות, שאותה רכשה במסגרת הסדר חוב בתחילת 2020. שווי העסקה, שנגזר משוויה של לפידות קפיטל (3.55 מיליארד שקל),הוא 532.5 מיליון שקל.

במקביל, דיווחה היום החברה גם על הקצאה של כ-3% ממניות החברה לחברת הביטוח כלל בעסקה מחוץ לבורסה, שבוצעה לפי מחיר של 70.8 שקל למניה – גבוה בכ-1.5% ממחיר השוק בזמן העסקה. התמורה הכוללת שקיבלה לפידות מכלל היא 111 מיליון שקל. שווי לפידות לאחר השלמת העסקה והנפקת המניות לאלטשולר מוערך בכ-4.5 מיליארד שקל. בעקבות הרכישות, אלטשולר וכלל ייהפכו לבעלי עניין בקבוצה. מדובר בפעם הראשונה מזה שנים שלפידות מנפיקה מניות.

לפידות נקטה את שני הצעדים כחלק ממהלך אסטרטגי שיכלול כניסה של מניית החברה למדדים המובילים. לטענת החברה, המהלך הזה יסייע לה להמשיך ולצמוח ולאתר הזדמנויות עסקיות.

לדברי בעל השליטה בלפידות קפיטל, יעקב (לוקסי) לוקסנבורג: "אנחנו לא נחים על זרי הדפנה. מחובתנו להמשיך במדיניות שלנו, בדיוק כפי שעשינו ב-20 השנים האחרונות: ביצוע עסקות מהותיות מבוססות ובעלות תזרים מזומנים חזק וחלוקת דיבידנד קבוע לבעלי המניות, תוך שקיפות מלאה, שתמשיך ותלווה אותנו בהמשך דרכנו. בעסקה זו עם אלטשולר שחם, לפידות הגדילה את אחזקותיה באפריקה ישראל מגורים ודניה בכ-25% - מהלך המעיד על הבעת אמון מלאה בחברות הבנות". 
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:לפידות קפיטליעקב לוקסנבורגדניה סיבוסכלל ביטוחאלטשולר שחםאפריקה ישראל השקעותאפריקה ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...