"בחינה אחת במקום 14": העברית מציעה מסלול לתואר MBA משולב לימודי שמאות

המסלול נפתח כחלק מהרפורמה בהכשרה המקצועית של שמאי המקרקעין, עליה המליצה לפני שנה וחצי ועדה מטעם משרד המשפטים. משך התואר: שנתיים כולל סמסטר קיץ

שיתוף הכתבה
האוניברסיטה העברית (BlueHorizon - נוצר על־ידי מעלה היצירה)האוניברסיטה העברית (BlueHorizon - נוצר על־ידי מעלה היצירה)

שנה וחצי לאחר אישורן של ההמלצות לרפורמה בהליך ההכשרה של שמאי המקרקעין, שגולת הכותרת שלהן היא קיומו של מבחן גמר אחד במקומן של 14 מבחני הסמכה שונים, צפויה האוניברסיטה העברית לפתוח בשנת הלימודים הקרובה מסלול חדש להכשרה בתחום שמאות המקרקעין, אשר יהיה הראשון שיישם את הרפורמה. זאת כחלק מלימודי תואר שניMBA) ) בהתמחות מימון נדל"ן.

"אנחנו המוסד האקדמי היחיד שקיבל אישור ועומד בתנאים של הרפורמה בהכשרה המקצועית בתחום שמאות המקרקעין. המסלול שאנו מציעים משולב כחלק מתוכנית הלימודים במסלול התמחות מימון נדל"ן", אומר ל" מרכז הנדל"ן " ד"ר יאיר דוכין, מרצה בכיר בביה"ס למינהל עסקים באוניברסיטה העברית וראש התוכנית למימון נדל"ן. לדבריו, כולל המסלול פטור מוחלט מ-11 הבחינות המוקדמות שנעשו עד כה על ידי המועצה, ואילו מתוך 3 הבחינות הסופיות, שתיים ייעשו באופן פנימי כחלק מהמסלול, כך שבסופו של דבר יצטרכו תלמידי המסלול לעבור מבחן חיצוני אחד בלבד.

בחודש מרץ 2021 אישרה מועצת המקרקעין במשרד המשפטים דו"ח המלצות בנושא "הפחתת הנטל הרגולטורי בהליך הכשרה והסמכה של שמאי המקרקעין", שאותו חיברו עו"ד אביחי כהנא ודניאל להמן. אשר כלל מספר המלצות ובראשן כאמור ההמלצה על הפחתה דרמטית במספר הבחינות. במסגרת הדוח נמצא כי משך הזמן הממוצע של הליך ההכשרה של שמאי מקרקעין, מתחילת הלימודים ועד רישום בפנקס השמאים, עמד באותה עת על למעלה מ-7 שנים, וכי קיימת חוסר אחידות לגבי שיעורי המעבר בבחינות ההסמכה במועדים השונים.

לדברי דוכין, המסלול שנפתח כעת הוא הראשון שנעשה בהתאם לאותו דוח. "מדובר בתואר שני במינהל עסקים (MBA) בהתמחות מימון נדל"ן לאחר לימודים שנמשכים שנתיים. הסטודנטים שרוצים לקחת חלק במסלול לשמאות מקרקעין יצטרכו ללמוד בשנתיים האלה גם בסמסטרי קיץ, שבהם יעברו את קורסי הליבה של שמאות המקרקעין: מבוא לתורת השמאות, גישות בשמאות מקרקעין ופרקטיקות בשמאות מקרקעין. הסטודנטים ייבחנו במסגרת הקורסים האלה בבחינות פנימיות. 

"מי שמשלים את שנת הלימודים הראשונה בהצלחה יכתוב סמינריון בשנת הלימודים השנייה, ומי שירצה להיות שמאי מקרקעין יצטרך גם לעשות שנת התמחות במשרד שמאי מקרקעין ולגשת לבחינת הסיום של מועצת שמאי המקרקעין. אנחנו גם עובדים על קורס הכנה למבחן הסופי של מועצת שמאי המקרקעין. כמובן שמי שלא מעוניין בתחום השמאות ורוצה לקבל התמחות רק במימון נדל"ן, יהיה פטור מסמסטרי הקיץ".

לדברי דוכין, נכון להיום ישנו ביקוש לתוכנית, אך לא גדול. "אני חושב שרוב הסטודנטים לא מכירים את המסלול הזה ולא שמעו עליו. אנחנו מנסים לקדם ולשווק את המסלול הייחודי הזה כדי שסטודנטים יכירו את האפשרות הזו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שמאות מקרקעיןהאוניברסיטה העבריתיאיר דוכין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...