האוצר: ירידה של 38% במכירת דירות על ידי קבלנים בחודש יולי

כך עולה מסקירת הכלכלנית הראשית במשרד האוצר. זהו שיעור הירידה החד ביותר מאז שיא משבר הקורונה באפריל 2020. בסך הכל נחתמו 9.4 אלף עסקאות לרכישת דירה בשוק, ירידה של 28% ביחס לאשתקד

שיתוף הכתבה
גרף ירידה (שאטרסטוק)גרף ירידה (שאטרסטוק)

ירידה חדה במספר העסקאות שהתרחשו בחודש יולי, כך עולה מסקירה של שוק הנדל"ן למגורים שפרסמה היום (ד') הכלכלנית הראשית של משרד האוצר, שירה גרינברג. על פי הסקירה, במהלך החודש נמכרו 9.4 אלף דירות בלבד, נתון הנמוך בכ-28% בהשוואה ליוני 2021. בניכוי " מחיר למשתכן ", מדובר בכ-8.9 אלף עסקאות בשוק החופשי המשקפות ירידה של 24% ביחס לאשתקד.

במכירות הקבלנים חלה ירידה חדה אף יותר, של 38% ביחס ליולי אשתקד, ואלו הסתכמו ב-2.9 אלף עסקאות בלבד. "זהו שיעור הירידה החד ביותר מאז אפריל 2020 אשר עמד בצל פרוץ מגפת הקורונה", נכתב בסקירה. עם זאת בניכוי עסקאות " מחיר למשתכן ", הסתכמו מכירות הקבלנים ב-2.4 אלף עסקאות, נתון המשקף שיעור ירידה מתון יותר של 28% ביחס ליולי אשתקד.

מתוך כלל העסקאות, כ-1,800 דירות נעשו על ידי משקיעים, צניחה של 37% בהשוואה ליולי אשתקד. בקרב רוכשי הדירה הראשונה חלה ירידה של 23% במספר העסקאות, ואלו הסתכמו ב-4.5 אלף. בשוק החופשי רכשו רוכשי הדירה הראשונה 3.9 אלף דירות, ירידה של 10% ביחס ליולי אשתקד. במשרד האוצר ציינו כי עד לחודש מרץ נרשמה עלייה בהירפי הרכישות של מגזר זה ביחס לשנה שעברה, ואילו החל מאפריל נרשמה ירידה שאותה הם מייחסים בין היתר לייקור הריבית על ידי בנק ישראל.

 

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שירה גרינברגהכלכלנית הראשית של משרד האוצרמכירת דירות מקבלן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...