הכנסות של יותר מ-4 מיליארד שקל: שיכון ובינוי תבנה ותפעיל בסיס ענק ברמלה

עלויות ההקמה לבדן מוערכות ב-2.4 מיליארד שקל. ההקמה תבוצע על ידי החברה הבת סולל בונה תשתיות, וקבלן התקשוב יהיה תים נטקום. הסכם מימון בהיקף 1.3 מיליארד שקל נחתם עם בנק הפועלים ועמיתים

שיתוף הכתבה
מנכ"ל שיכון ובינוי תמיר כהן (רועי טפר)מנכ"ל שיכון ובינוי תמיר כהן (רועי טפר)

שיכון ובינוי זכתה במכרז "אופק רחב", שפרסם משרד הביטחון להעתקת כמה בסיסים לבסיס ענק חדש שיוקם בסמוך לערים רמלה ולוד, כך דווחה החברה הבוקר (ד'). המכרז הוא למימון, תכנון, הקמה, תפעול ואחזקה של הפרויקט לאורך 25 שנה. בסך הכל צפוי סך השטחים הבנויים בבסיס החדש להיות יותר מ-300 אלף מ"ר.

החברה זכתה במכרז לאחר שהצעתה גברה על הצעות מתחרות שהגישו בין היתר שפיר, אלקטרה, תדהר ואשטרום .זו הזכייה השלישית של קבוצת שיכון ובינוי מתוך חמישה מכרזי ענק שפרסם בשנים האחרונות משרד הביטחון, והיא מצטרפת לזכיות קודמות להקמת ותפעול פרויקט קריית המודיעין ופרויקט קריית התקשוב, שניהם בדרום הארץ. 

מחנה אופק רחב יוקם בסמוך למפקדת פיקוד העורף ברמלה, וישתרע על 360 דונמים. הוא יהווה את המחנה הרב-זרועי הגדול והמרכזי של צה"ל. המחנה יאכלס, בין השאר, את לשכת הגיוס ושרשרת החיול (בקו"ם) החדשים, את מפקדת זרוע היבשה, את החילות והיחידות של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ושל אגף כוח-האדם, ומרכז רפואי מתקדם. בנוסף, יכלול הפרויקט שטחי מסחר, חניונים, מתקני ספורט ושבילי אופניים.

מטעם שיכון ובינוי נמסר בעקבות הזכייה כי "המחנה ייבנה בטכנולוגיה ירוקה וחכמה, שתוביל להתייעלות ולחיסכון, וסביבו יפותחו תשתיות תחבורה ציבורית חדשות. הבסיס החדש מתוכנן לקלוט כ-9,000 משרתים ולתת שירות לכ-5,000 מבקרים מדי יום".

בסך הכל צפויות הכנסות החברה לאורך הפרויקט להגיע ליותר מ-4 מיליארד שקל, ואילו עלויות ההקמה בלבד מוערכות על ידי החברה ביותר מ-2.4 מיליארד שקל. על פי ההסכם, לחברה יינתן מענק הקמה בסך של 1.38 מיליארד שקל, שישולם לאורך תקופת ההקמה ובשנה הראשונה של הפעלת הפרויקט, בהתאם לעמידה באבני דרך. עוד על פי הדיווח, צפויה שיכון ובינוי לממן את הפרויקט מהון שיועמד עבורה מצד שני תאגידים פיננסיים: בנק הפועלים ועמיתים (קרנות הפנסיה הוותיקות),שיעמידו לטובת מימון הפרויקט מסגרת אשראי בסכום כולל של כ-1.3 מיליארד שקל.

החברה הבת של שיכון ובינוי , סולל בונה תשתיות, תשמש קבלן ההקמה של הפרויקט, ואילו תאגיד ייעודי בבעלות מלאה של שיכון ובינוי ישמש קבלן ההפעלה של הפרויקט לאורך כל תקופת הזכייה. קבלן התקשוב שיהיה אחראי על הקמת מערכות התקשוב יהיה תים נטקום מקבוצת מלם תים.

מנכ״ל שיכון ובינוי , תמיר כהן, אמר לאחר ההודעה כי "פרויקט אופק רחב מצטרף לצבר העבודות המשמעותי של סולל בונה . תחום הפעלת הבסיסים תואם את אסטרטגיית הגדלת נכסי התשתית המניבים של הקבוצה". עוד אמר כהן כי המדובר בצבר פרויקטים המשלבים ראייה עסקית מימונית והנדסית, וכן גאווה ציונית בכך שהחברה נוטלת חלק כה מרכזי בהעתקת בסיסי צה"ל.
 
המשנה למנכ"ל והממונה על החטיבה העסקית בבנק הפועלים, איתמר פורמן, בירך את שיכון ובינוי על הזכייה: "הבנק גאה להוביל את תחום מימון הפרויקטים והתשתיות בישראל, ולהמשיך להיות שחקן מוביל בתחום".
 
ניר עובדיה, מנהל חטיבת ההשקעות בעמיתים מסר: "עסקת המימון משקפת את אסטרטגית ההשקעה של עמיתים במימון פרויקטי תשתיות לאומיות, בעסקה ארוכת טווח וצמודת מדד".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויסולל בונהמשרד הביטחוןבנק הפועליםעמיתים - קרנות הפנסיה הוותיקות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...