ממרכז ערד ועד תיאטרון הקרון בי-ם: אלה הזוכים באות האדריכלות הישראלית 2022

התאחדות האדריכלים ובוני הערים בישראל הכריזה אתמול על הזוכים באות השנה. בין היתר, הוענק פרס מפעל חיים לאדריכל מיכה בורט. יו"ר ההתאחדות, ארנה אנג'ל: "המטרה שלנו היא לעצור את ההשתלטות של הפוליטיקה על התכנון"

שיתוף הכתבה
עיצוב מרכז העיר ערד (בסט אדריכלים ואורצקי אדריכלים)עיצוב מרכז העיר ערד (בסט אדריכלים ואורצקי אדריכלים)

התאחדות האדריכלים ובוני ערים בישראל ערכה אתמול (ג') באוניברסיטת תל אביב כנס ותערוכה לחשיפת הפרויקטים הזוכים באות האדריכלות הישראלית ל-2022 - מפעל הפרסים השנתי של ההתאחדות. הפרסים הוענקו בכמה קטגוריות, בהן עיצוב ותכנון עירוני, מבני ציבור, בנייה רוויה ועוד. אלה הזוכים בקטגוריות השונות:

בסט אדריכלים ואורצקי אדריכלים על התחדשות מרכז ערד
פרס עיצוב ותכנון עירוני ניתן לשיתוף פעולה של שני משרדים - בסט אדריכלים ואורצקי אדריכלים, על תוכנית מפורטת להתחדשות מרכז העיר ערד. התוכנית כללה את ארבע השכונות הוותיקות בעיר: יעלים, לבאות, טללים ואבישור. היא הוכנה בהזמנת עיריית ערד ומשרד הבינוי והשיכון. מנימוקי הבחירה: "מדובר בפרויקט מעניין ונועז, שהשפעתו דרמטית על התפתחותה של העיר ערד, בהציעו התחדשות עירונית משמעותית לכל מרכזה של העיר".

סיטון וטנוס אדריכלים על תיאטרון הקרון בירושלים 
גם בקטגוריה של מבני ציבור זכו שני משרדים במשותף - סיטון וטנוס אדריכלים, על תיאטרון הקרון בירושלים. מנימוקי הבחירה: "פרויקט רגיש, המציג שפה אדריכלית רגישה, מפורקת ומתחפרת, קונקרטית וברורה… תוך מתן כבוד מלא לסביבת התיאטרון ולבאים לפעילות שבקרבו".

גושן אדריכלים על המכלול החינוכי חריש
בקטגוריית החינוך זכה גושן אדריכלים עבור המכלול החינוכי של היישוב חריש. מנימוקי הבחירה: "קמפוס שלם בעל תוכנית ההעמדה מוצלחת מאוד, המייצרת צירי תנועה מגוונים שמחברים את כל חלקיו ואת העיר סביבו". 

המרכז החינוי בחריש (התאחדות האדריכלים)המרכז החינוי בחריש (התאחדות האדריכלים)

א.לרמן אדריכלים על מטה סטראטסיס בפארק המדע ברחובות
בקטגוריית מסחר, תעסוקה ומלונאות  זכה משרד א. לרמן אדריכלים עבור מטה חברת סטראטסיס בפארק המדע.  מנימוקי הבחירה: "בניין המשתמש בשפה אדריכלית עשירה וגם מאופקת, שמייצרת אי-סדר בסדר מופתי, ושומר על רמה גבוהה מאוד של פרטים".

בניין סטרטאסיס ברחובות (התאחדות האדריכלים)בניין סטרטאסיס ברחובות (התאחדות האדריכלים)


פריצקי ליאני אדריכלים על פרויקט YK BUILDING בשכונת הכרם
בקטגוריית בנייה רוויה זכה משרד פריצקי ליאני אדריכלים על YK BUILDING בשכונת הכרם בתל אביב. מנימוקי הבחירה: "פרויקט חדשני בשפה חדשה ונועזת, המשתלב נהדר בסביבה שלו, למרות הקונטרסטיות המוצהרת שלו, תוך שימוש חכם ומעניין בחומרים ושילובם המורכב בתוך גיאומטריה מאופקת המכבדת את פינת הרחוב והחלל הציבורי הצפוף שבו הוא ממוקם".

דוד קסלמן ועומר איתח - אדריכלי המחר
פרס נוסף ניתן בקטגוריית אדריכלי המחר, וזכו בו דוד קסלמן ועומר איתח. מנימוקי הבחירה: "פיתוח מתודולוגיה דמוקרטית המאפשרת לאוכלוסייה כולה להיות שותפה באופן שוויוני בעיצוב המרחב, ולקחת אחריות ומחויבות אישית על המרחב".

עיצוב של דוד קסלמן ועומר איתח (דוד קסלמן ועומר איתח)עיצוב של דוד קסלמן ועומר איתח (דוד קסלמן ועומר איתח)

פרס מפעל חיים לפרופ'  אדריכל מיכה בורט 
האדריכל מיכה בורט, בן ה-85, קיבל פרס מפעל חיים. מנימוקי הבחירה: "מיכה בורט עסק לאורך כל הקריירה המקצועית שלו במחקר ובהצגת רעיונות מקוריים לבנייה מתקדמת בארץ ובעולם. בורט היה במשך שנים רבות פרופסור בפקולטה לארכיטקטורה ותכנון ערים בטכניון, ואף שימש דיקן הפקולטה. כמורה בפקולטה לאדריכלות, הוא חינך דורות רבים של אדריכלים הפעילים בארץ, וקיים קשרים בינלאומיים ענפים עם מוסדות מחקר ועמיתים ברחבי העולם". 

האדריכל מיכה בורט מקבל את הפרס (רמי חכם)האדריכל מיכה בורט מקבל את הפרס (רמי חכם)


יו"ר התאחדות האדריכלים ובוני ערים בישראל, ארנה אנג'ל, ציינה כי "לתחרות אות האדריכל חשיבות רבה בקידום המודעות לאיכות התכנון בישראל. המטרה שלנו היא לעצור את ההשתלטות של הפוליטיקה על התכנון, ולהחזיר את המושכות לאדריכלים, בעלי המקצוע שהוכשרו לכך. כיום התכנון נעשה על ידי עורכי דין, גיאוגרפים, כלכלנים ופוליטיקאים, שאין להם הבנה בתלת ממד".
 
כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התאחדות האדריכלים ובוני הערים בישראלאדריכלותארנה אנג'ל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...