100 אלף מ"ר לתעסוקה ו-362 דירות: אושרה תוכנית מתחם בגין בבת ים

התוכנית ביוזמת רמ"י ממוקמת בפינת הרחובות בגין והקוממיות בסמוך לתוואי הקו האדום של הרק"ל, וכוללת גם 12 אלף מ"ר של שטחי מסחר, זאת לאחר שהתוכנית הקודמת למתחם לא כללה מגורים ושימושים מגוונים

שיתוף הכתבה
בת ים (By בר - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=124497279)בת ים (By בר - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=124497279)

הוועדה המחוזית תל אביב אישרה לפני מס' ימים את תוכנית מתחם בגין בחלק הדרומי של רובע העסקים המתחדש בבת ים, בפינת הרחובות בגין והקוממיות. במסגרת התוכנית, יוקם מתחם תעסוקה המתפרש על שטח של כ-100 אלף מ"ר. בנוסף, יוקמו 362 יחידות דיור בשטח של כ-32 אלף מ"ר, מבני ציבור בשטח של כ-23 אלף מ"ר ושטחי מסחר בשטח של כ-12 אלף מ"ר. 

התוכנית מציעה בינוי מגוון: מרבית הבניינים הגבוהים הם מבני מסחר ותעסוקה, בני 42-32 קומות, אם כי יש גם מגדל מגורים אחד שבו 40 קומות. לצד אלה, יהיו במתחם גם מבנים בני שש ועשר קומות. המגישה והיזמית של התוכנית היא רשות מקרקעי ישראל (רמ"י); המתכננת היא אדריכלית נעמה מליס ממשרד נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים.

המתחם הזה יקשר בין מתחם המגורים שמדרום, המאושר במסגרת תוכנית בי/מק/1/410, לבין הפיתוח שמקודם בימים אלה, של אזור התעשייה הקיים לאזור מעורב של תעסוקה, מגורים ומסחר בהיקפי בנייה גבוהים. על התוכנית לקבל היתר בנייה בתוך חמש שנים מיום אישורה, ובמידה שלא יתקבל היתר - התוכנית המקורית שאושרה בשטח זה היא זו שתחול. התוכנית המקורית לא כללה מגורים ואת מגוון השימושים הרחב שקיים בתוכנית החדשה, אלא כללה ברובה מה שהוגדר כ"אזור עסקים מיוחד".

בדברי ההסבר לתוכנית נכתב כי "מיקומו (של המתחם, ד"ו) בצמוד לתחנת הרכבת הקלה המתוכננת בדרך בגין, מהווה גם הזדמנות ליצירת מתחם שוקק שיהווה שער כניסה לאזור התעסוקה החדש. לשם כך, הושם דגש מיוחד על יצירת מרחב ידידותי להולכי רגל, מקושר לסביבתו, המעודד הליכה, ושימוש באופניים ותחבורה ציבורית. מרחב זה מושג על ידי הגדרת רשת צפופה של סמטאות, כיכרות ורחובות מוצלים המקושרת לצירים ולמוקדים הראשיים, ובראשם הציר הירוק לאורך רחוב הקוממיות, ותחנת הרכבת הקלה שעל דרך בגין". 
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתבת יםמתחם בגין בת יםנעמה מליס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...