גב-ים רשמה רווח נקי של 797 מיליון שקל מתחילת השנה

לפי דו"חות החברה, הרווח הנקי שלה מתחילת השנה עלה ב-15% לעומת 2021. עם זאת, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ירד בגלל רווח חד פעמי שנרשם עקב מכירת נכס בתקופה המקבילה אשתקד

שיתוף הכתבה
אבי יעקובוביץ (אלדד רפאלי)אבי יעקובוביץ (אלדד רפאלי)

גב-ים פרסמה הבוקר (ג') את הדו"ח הכספי לרבעון השלישי ול-2022 עד כה. החברה מדווחת על עלייה של כ־15% ברווח הנקי לבעלי המניות, המסתכם בכ-797 מיליון שקל מתחילת השנה. בנוסף, ברבעון השלישי רשמה החברה עלייה ריאלית ממוצעת בהסכמי השכירות בנכסיה של כ-8%, ובשיעור זהה מתחילת השנה כולה. 

החברה רשמה גם עלייה של 5% ב-NOI (הכנסה תפעולית נטו) שלה ומנכסים זהים בסכומים של 411 ו-402 מיליון שקל, בהתאמה. בנוסף, נרשם זינוק של כ-19% ב־FFO (מדד רווח נקי בתוספת דיווידנדים מהשקעות, פחת והפחתות) המיוחס לבעלי המניות, שהסתכם בכ-230 מיליון שקל מתחילת השנה הקלנדרית. עם זאת, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון השלישי, בסך כ-160 מיליון שקל, נמוך לעומת התקופה המקבילה אשתקד (235 מיליון שקל), כתוצאה מרווח חד פעמי שנרשם ממכירת מקרקעין בתקופה ההיא. 

ברבעון השלישי של השנה חתמה החברה על הסכמי שכירות בפארק מתם בחיפה עם מובילאיי, בשטח של כ-6,000 מ"ר, ובסה"כ כ-14 אלף מ"ר מתחילת השנה. הסכם נוסף נחתם עם חברת טכנולוגיה בינלאומית גדולה, בשטח של כ-8,400 מ"ר.  

החברה מציגה צבר של 19 פרויקטים ברחבי המדינה, בשטח כולל של כ-710 אלף מ"ר ובהשקעה כולל של כ-6.6 מיליארד שקל, שיוסיפו להכנסות החברה כ-580 מיליון שקל בשנה. עד כה החברה השלימה שני פרויקטים – שלב א' בפארק גב-ים גדרות - מרלו"ג בשטח של כ-7,500 מ"ר עילי בעלות של כ-59 מיליון שקל והכנסות של כ-4 מיליון שקל בשנה מהשכרתו; ופארק גב-ים מפרץ חיפה - מרלו"ג שלישי במתחם בשטח כולל של כ-6,100 מ"ר עילי. עלות הפרויקט הסתכמה בכ-33 מיליון שקל, וההכנסות הצפויות מהשכרת המקום הן כ-3 מיליון שקל בשנה. 

לדברי מנכ"ל גב-ים , אבי יעקובוביץ', "ענקיות הטכנולוגיה הבינלאומיות מרחיבות את מרכזי הפיתוח בישראל במוקדי הביקוש המרכזיים של המדינה, המהווים מוקד אסטרטגי במערך הפיתוח העולמי שלהן. גב-ים פוגשת ביקושים אלה, בין היתר, במטרופולין תל אביב, הרצליה, פארק מתם והפארקים האקדמיים בירושלים ובבאר שבע, הנשענים על ההון האנושי האיכותי. הביקושים במוקדים אלה קשיחים, והשטחים החדשים נספגים בשלבי ההקמה. אנו צופים כי מגמה זו תישמר - הן ברמת התפוסות והן ברמת שכר הדירה הגבוה בחוזי שכירות ארוכים. מוקדים אלה עומדים בחזית ומובילים, וצפויים להתחזק ולצמוח בשנים הקרובות".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גב-ים קרקעות בע"מאבי יעקובוביץפארק מתםדוחות כספייםדו"ח רבעוני
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...