היסטוריה: הופקדה תוכנית התחדשות ראשונה בכרמיאל לחיזוק 216 ובניית 204 יח"ד

עפ"י התוכנית היזמים אשר יבנו את המבנים החדשים יחויבו בחיזוק שישה מבנים ותיקים סמוכים. מתכננת מחוז הצפון: "זהו מנגנון חדש להתחדשות עירונית, שלא באמצעות פינוי בינוי"

שיתוף הכתבה
כרמיאל (שאטרסטוק)כרמיאל (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית צפון בראשות ערן ניצן אישרה להפקדה תוכנית התחדשות עירונית ראשונה בכרמיאל, על שטח של 56 דונם. התוכנית, הממוקמת בשכונת הפרחים שבדרום העיר ומצפון לשמורת הטבע נחל חילזון, מאפשרת ליזמים שיחזקו שישה מבנים ותיקים שכוללים 216 יחידות דיור - בבעלות רמ"י בחכירה - לבנות 204 יחידות דיור צמודות אליהן, בבניינים בני שמונה עד עשר קומות. התוכנית הוכנה על ידי הרשות להתחדשות עירונית בשיתוף פעולה עם עיריית כרמיאל. לאחר אישורה הסופי, צפויה הרשות להתחדשות לפרסם את המכרזים לבניית הדירות החדשות, ולחיזוק הוותיקות. 

במינהל התכנון מציינים כי לראשונה בצפון נקבע מנגנון שבו יזמים יחזקו מבנים ותיקים, ובתמורה יתאפשר להם להקים יחידות דיור חדשות בקרקע צמודה למבנים המחוזקים. כך, אומרים במינהל התכנון, תתאפשר כדאיות כלכלית, שתשפיע לחיוב על מחוז הצפון בכלל ועל כרמיאל בפרט. כלומר מוצע תכנון המנצל בצורה מיטבית את הקרקע, מחזק וממגן מבנים קיימים ומוסיף מגורים בצורה התואמת את כושר נשיאה של השכונה. התוכנית גם מהווה פתח לתוכניות נוספות באזור הוותיק של העיר. היא מצטרפת לתוספת של 400 דונם לאזור התעשייה בעיר.

הדמיה של הפרויקט בכרמיאל "בשורה לדיירים" (אירית צרף נתניהו אדריכלות ובינוי ערים)הדמיה של הפרויקט בכרמיאל "בשורה לדיירים" (אירית צרף נתניהו אדריכלות ובינוי ערים)

לדברי מתכננת מחוז צפון במינהל התכנון, דקלה עדי פרץ, "מדובר בבשורה לדיירי המבנים הוותיקים, שבתיהם יחוזקו מפני רעידות אדמה. בנוסף, התוכנית תביא לחידוש פני השכונה על ידי קליטת אוכלוסייה מגוונת חדשה, באמצעות תמהיל דירות שייכלל בתוכנית. התוכנית כוללת מנגנון נוסף להתחדשות עירונית (שלא באמצעות פינוי בינוי ),תוך שמירה על איכות תכנונית ומאפייני המקום".

מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר, הוסיף כי "התוכנית הראשונה של התחדשות עירונית בכרמיאל, שהופקדה היום, היא אבן דרך נוספת במאמצי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית להרחבת הפעילות של התחדשות עירונית אל מחוץ לאזורי הביקוש של מרכז הארץ. איכות החיים תעלה, התושבים יחיו במבנים בטוחים, והכל תוך שמירה על האופי הייחודי של השכונה, שקיבלה ליווי חברתי הדוק מתחילת התהליך".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתאלעזר במברגרדקלה עדי פרץהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפוןכרמיאל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...