ירידה קלה ברווח הנקי של אפריקה ישראל מגורים ברבעון השלישי

הרווח הנקי ברבעון שעבר הסתכם בכ-28 מיליון שקל לעומת כ-30 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2021. הירידה נובעת ממכירת קרקע ב-89 מיליון שקל בשנה שעברה, ומעלייה בהוצאות מימון על רקע ירידת שערים בבורסה. מלאי הדירות של החברה שבנייתן תושלם ב-2023 כבר נמכר

שיתוף הכתבה
מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים מיכה קליין (דרור סיתהכל)מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים מיכה קליין (דרור סיתהכל)

הכנסות אפריקה ישראל מגורים, מקבוצת לפידות קפיטל, ירדו ברבעון השלישי של 2022 ל-221 מיליון שקל, לעומת 314 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2021. כך עולה מדו"חות החברה שפורסמו היום (ב'). הירידה נובעת בעיקר ממכירת קרקע שבוצעה אשתקד, בהיקף משמעותי של כ-89 מיליון שקל, וכן מתזמון בהכרה החשבונאית בהכנסות. לטענת החברה, יש לה פרויקטים רבים, הנמצאים בשלבי ביצוע שונים, שצפויים להיכלל בשורת ההכנסות והרווח בתוצאות הרבעונים הבאים, הודות לשיעורי המכירות הגבוהים של הפרויקטים שמסתיימים בשנתיים הקרובות. 

הרווח הגולמי ברבעון זה היה כ-49 מיליון שקל, לעומת כ-63 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת כאמור מרווח גולמי ממכירת קרקע בשנה שעברה, בהיקף של כ-25 מיליון שקל.

הרווח הנקי ברבעון שעבר הסתכם בכ-28 מיליון שקל, לעומת כ-30 מיליון שקל ברבעון המקביל. החברה הציגה ירידה קלה בלבד, למרות הרווח הגולמי אשתקד ממכירת קרקע. הירידה ברווח נבעה גם מהזינוק בהוצאות המימון על רקע ירידות השערים בבורסה, שהשפיעו על שווי ניירות הערך המוחזקים על ידי החברה; וכן מעליית שיעור האינפלציה, שהשפיע על ההלוואות לטווח ארוך של פרויקטים לדיור להשכרה. 

המזומנים ושווי המזומנים של החברה הסתכמו בסוף הרבעון בכ-355 מיליון שקל, לאחר פירעון קרן וריבית בגין אג"ח של החברה בהיקף של כ-140 מיליון שקל. סך החוב של החברה ירד מתחילת השנה בכ-500 מיליון שקל.


119 יחידות דיור נמכרו לעומת 193 בשנה שעברה


במהלך הרבעון מכרה החברה 119 יחידות דיור בהיקף כספי של 392 מיליון שקל (332 מיליון שקל חלק החברה),לעומת 193 יחידות דיור בהיקף כספי של 687 מיליון שקל (549 מיליון שקל חלק החברה) ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת מהיקף מכירות גבוה בשנה שעברה במסגרת הפרה-סייל של פרויקט DUO, וכן מירידה משמעותית במלאי הזמין למכירה של החברה. עם זאת, אפריקה מדווחת שאין לה מלאי זמין של דירות למכירה שבנייתן מסתיימת ב-2023, כ-80% ממלאי הדירות שבנייתן תסתיים ב-2024 כבר מכור, וב-2025 כ-45% מהמלאי נמכרו.

לדברי מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים, מיכה קליין, "לחברה מינוף נמוך ואיתנות פיננסית גבוהה, שמאפשרים לנו למצות הזדמנויות, להמשיך את צמיחת החברה ולנצל את עוצמתה לאיתור ומימוש הזדמנויות עסקיות נוספות. ב-2023 נתחיל שיווק וביצוע של עוד מאות יחידות דיור בלב אזורי הביקוש, במקומות כמו תל אביב, גבעת שמואל וירושלים. אלה קרקעות שהבשילו לאחר שנות השבחה ותכנון מפורט". 
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:לפידות קפיטלמיכה קלייןאפריקה ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...