עיכוב בפרויקט הענק לבניית קמפוס מובילאיי בירושלים; אפקון: "צפויה השפעה שלילית על הדוחות"

חברת התשתיות אפקון החזקות הודיעה הבוקר (א') לרשות לניירות ערך על השפעה שלילית צפויה של 50 מלש"ח על דוחותיה הרבעוניים בשל אי עמידה באבני הדרך בפרויקט הענק, שהיקפו כמיליארד שקלים. יו"ר החברה רייף: "מאמין שנסיים את הפרויקט בהתאם למועד המסירה שנקבע"

שיתוף הכתבה
ישראל רייף יו"ר אפקון החזקות (עזרא לוי)ישראל רייף יו"ר אפקון החזקות (עזרא לוי)

חברת התשתיות אפקון החזקות מקבוצת שלמה של משפחת שמלצר, הודיעה הבוקר (א') לרשות לניירות ערך כי עיכובים בפרויקט הקמת הקמפוס החדש של חברת התחבורה האוטונומית מובילאיי בהר חוצבים בירושלים צפויים להשפיע לרעה על דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2022, בסך של 50 מיליוני שקלים לפני מס. מועד המסירה של הפרויקט, שלפי הודעת אפקון היא עדיין מחוייבת לו, הוא 28.2.23.

מאפקון החזקות נמסר כי ״תקופת הבנייה של הפרויקט התמשכה לאורך כל תקופת מגפת הקורונה כמו גם לצד התגברות האינפלציה ועליות המחירים בשנתיים האחרונות. על אף מאמציה הגדולים של אפקון להשלים את הפרויקט בהתאם ללוחות הזמנים ולתקציב, הפגיעה בענף הבנייה בשל המחסור בכוח-אדם, העלייה במחיר חומרי הגלם, והעלייה במחירי השינוע הימי, לא פסחו על הפרויקט, והיוו גורמים מייקרים שלחברה לא הייתה כל שליטה עליהם. אנו מצרים על העיכובים בפרויקט. אפקון תפעל בהתאם להסכם מול הלקוח, על מנת להבטיח מסירה במועד ובאיכות הנדרשת״.
 
ישראל רייף, יו״ר אפקון החזקות מסר: ״קבוצת אפקון פועלת בהתאם לכללי החשבונאות במדינה ישראל ולכן ראתה לנכון לדווח את העדכון הנ״ל באשר לפרויקט. אני מאמין כי נסיים את הפרויקט בהקדם ובהתאם למועד המסירה שנקבע. אפקון היא מהמובילות בתחום הבנייה ומהבודדות שיודעות להתמודד עם פרוייקטים מורכבים כאלה ולצלוח אותם״.

אפקון החזקות עוסקת בביצוע במיזמי תשתית, מערכות אלקטרומכניות, תקשורת, בקרה ואוטומציה. העסקה לתכנון והקמת הקמפוס של מובילאיי בירושלים נחתמה בין החברות בדצמבר 2019, בהיקף של כמיליארד שקלים. הקמפוס, שאותו תיכנן האדריכל פרופ' משה צור, צפוי לכלול את משרדי מובילאיי, מעבדות המו"פ, ואת כלל השירותים הנדרשים לתמיכה במהנדסי ועובדי החברה. סך השטח הבנוי במסגרת הפרויקט צפוי לעמוד על כ-135 אלף מ"ר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךמובילאייקמפוס מובילאייאפקון החזקותהר חוצבים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...