"הימרנו על מתחם הבורסה שנדבק בו מוניטין רע. היום 80% מהבניין מכור"

גיל גורביץ, סמנ"ל השיווק של אזורים, התארח בפודקאסט החזית העירונית ודיבר עם מוטי ויזל על הקמפיינים שבהם היה על החברה להתמודד עם בעיות תדמית של האזור בו פעלה, כמו מתחם הבורסה ברמת גן ורמת דוד בחיפה, וכיצד הדבר לבסוף נעשה

שיתוף הכתבה
גיל גורביץ, סמנכ"ל שיווק אזוריםגיל גורביץ, סמנכ"ל שיווק אזורים

שבוע חדש ואיתו פרק נוסף של פודקאסט "החזית העירונית". הפעם אנחנו מגישים לכם את פרק 58, שבו מארח מוטי ויזל (מייסד ומנכ"ל VCELL) את גיל גורביץ, סמנכ"ל השיווק של אזורים. השניים שוחחו על פיצוחים בתחום שיווק הנדל"ן. הם פתחו בפרויקט moment בת ים ששווק במהירת בתקופת הקורונה.

האזינו:

האזינו בספוטיפיי 

האזינו באפל 

האזינו בגוגל 

 

לדברי גורביץ, "אני חושב שפרויקט זה הוא תקדימי בגלל שיטת מכירה חדשנית ומאוד מסוכנת. פרויקט פינוי בינוי עם 144 דיירים קיימים ו-714 דירות חדשות. אנחנו מחליטים לבנות את הפרויקט בהינף אחד, במקום לעשות דירות בשלב א' שחלק מהדיירים מחכים 4 שנים, חלק מחכים וחלק נהנים. לצורך זה צריך למכור הרבה דירות כבר בהתחלה. לכן חברנו למועדון צרכנות חבר, כוח הקנייה אולי הגדול במדינת ישראל, שיש להם שורה של הצלחות בתחום הנדל"ן. פרויקט זה היה סגור עם חבר. אבל אז הגיעה הקורונה וכל החלומות שלנו לעשות מבצע שבו אנחנו פוגשים אלפי אנשים -  כבר אי אפשר לעשות את זה".

"הסיפור הזה לא נגמר. לקראת חודש אוגוסט הבניין עמד להיבנות. צריכים להשקיע כסף בבנייה, לפנות את הדיירים ולהוציא הוצאות משמעותיות.  היו לנו 3 אופציות: למכור לבד; לחכות - אופציה לא ריאלית;  האופציה השלישית - למכור באופן דיגיטלי. המודל של חבר בנוי כך שאתה במשך חודש ימים מביא את הקונים להאנגר בגני התערוכה. אחר כך מתבצעת הגרלה ויש להם יומיים של מכירה. כל זה צריך לעבור לטרנספורמציה דיגיטלית. אם הצלחת יצאת גדול, עשית דבר שלא עשו לפניך. אם אתה לא מצליח, המכה שאתה יכול לקבל כאזורים היא אדירה. הקמנו את המתחם וירטואלית ביחד עם הדרכות של זום מטעם המשווק כך שלא הפסדת כשלא הגעת למקום"

הוא מסביר למה אחרי קורונה השייוק הדיגיטלי פחות תפס:

"פרזנטציה כזו אתה עושה בעיקר למשקיעים. אדם שקונה דירה למגורים ירצה להגיע לשטח, השוק שמרני, זוגות צעירים או משפרי דיור ירצו להגיע למשרד מכירות או לראות איזה דגם. הסיפור של וובינר זה בהחלט דבר שיכול לחשוף בצורה טובה וחדשנית את הפרויקט. אני מזהה שהמשקיע מעדיף את הפן האישי, כשאתה משקיע אתה רוצה להרגיש שתפסת את עסקת חייך והגעת לפני כולם".

הוא  מתייחס גם לפרויקט Exchange רמת גן, פרויקט של עירוב שימושים :

"הפרויקט exchange היה אצלנו הרבה זמן, מ-2007,  והיו לו המון גלגולים. מה שאני אוהב לעשת בפרויקטים הגדולים זה מחקר. במקרה הזה עשינו מחקר עם מכון ויסל. והדברים המרכזיים שראינו הם  שמתחם הבורסה מזוהה משרדים, המגורים לא תפסו יותר מדי; אזור זה נתפס כאזור שמשש בערב הוא ריק; והאזור לא מתאים למשפחות,  אין תשתיות לבתי ספר ולפארקים. 

"דבר נוסף שאנחנו משווים למתמחמים אחרים ששואפים להיות ברמת המחיר שלהם, כמו צמרת ובבלי - יש פער אדיר כי זו רמת גן וזו תל אביב. רמת גן לא נתפסת משהו איכותי. אז עשינו מכרז של כמה משרדי פרסום לטפל בבעיות האלו. מי שזכה זה משרד ברייב של אריאל ברנסון.  בעצם מה שבאו ועשו פה, הם טענו שיש למתחם כל הפרמטרים של מתחם צעיר ובועט:

"במתחם יש בניין שבו לאזורים יש 55 קומות, 355 דירות, רובן 3 חדרים. לצידו יש מגדל משרדים של חברת מגדל, 50 קומות לפירמות גדולות. שני הבניינים תוכננו על ידי משרד יסקי. קיבלנו החלטה למתג את הפרויקט יחד למרות שמדובר בגופים שונים וליצור מתחם של עירוב שימושים אמיתי, עסקים לצד מגורים ובתחתית מסחר. היום זה קורה בכל מקום אבל לפני 3 שנים זה לא היה טריוויאלי. כשהסתכלנו על מתחם הבורסה עוד לפני הפרויקט הבנו שזה המתחם עם צפיפות המגדלים הגבוהה בישראל, וזה הכי דומה למה שיש בניו יורק, טוקיו וסינגפור. ברייב לקחו את הסיפור המיתוגי לרמה הבינלאומית יצרנו מתחם צעיר חדשני בועט ומדבר רמת גן. המילה תל אביב לא נאמרת במיתוג ובשפה התקשורתית שלו.

"הימרנו על מתחם הבורסה שנדבק בו מוניטין רע למרות שהיום הוא נקי מכל הג'אנק. אמרנו שהפרויקט הזה על שני מגדליו הולך למתג את המתחם מחדש, שאנשים ירצו לא רק לעבוד בו אלא גם לגור בו. היום 80% מהבניין מכור"

עוד התייחס לפרויקט עיר הים בנווה דוד חיפה:

"אנחנו יושבים בשכונה לא פשוטה. כששאלנו מה יניע למכור, דיברו איתנו על הים. הפרויקט הזה יושב ליד בית קברות גדול נווה דוד. מכיוון שבית הקברות מערבית לפרויקט, נוף לים יהיה לכל דירה.  אנחנו עוברים לאסטרטגיה של לדבר על הים. אנחנו מבינים שיש צורך למתג את השכונה מחדש. עם בניין אחד לא היינו יכולים לעשות את זה אבל אפשר עם 12 בניינים. אנחנו משנים את שם השכונה לעיר הים ומדברים על מגמה שחיפה של היום היא עיר על הים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אזוריםהחזית העירוניתגיל גורביץmoment בת יםexchange רמת גןעיר הים חיפה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...