בית בכפר במו"מ לרכישת 74% מתאגיד של קיבוץ, שיחזיק 38 דונם לבניית פרויקט דיור מוגן

חברת הדיור המוגן צפויה לשלם 21 מיליון שקל, ותוכל להקים על הקרקע, שכיום מוחזקת על ידי הקיבוץ מהצפון, 300 יחידות דיור. בית בכפר נמצאת במו"מ לגבי קרקעות בצפון בהיקף של 90 מיליון שקל – כולל הקרקע הנ"ל

שיתוף הכתבה
קרדיט : Depositphotosקרדיט : Depositphotos

בית בכפר דיווחה אתמול (ד') על מו"מ עם קיבוץ בצפון לרכישת 34 דונם, ורכישת 74% מהתאגיד שבו מחזיק הקיבוץ בשליטה מלאה, תמורת 21 מיליון שקל. בכך יחזיקו בית בכפר והקיבוץ בקרקע באמצעות התאגיד משותף. בכוונת התאגיד לבנות פרויקט דיור מוגן הכולל 300 יחידות דיור.

להערכת החברה, היקף ההשקעה בפרויקט, בנוסף לסכום כאמור לעיל, מוערך בכ-300 מיליון שקל, שיושקעו על ידי התאגיד המשותף, בין היתר, באמצעות קבלת מימון ממוסד פיננסי בישראל. תנאי מימוש החוזה הם קבלת אישור מרשות מקרקעי ישראל (רמ"י) להעברת הקרקע על ידי הקיבוץ לתאגיד המשותף, וכן קבלת חוזה חכירה מהוון לקרקע מרמ"י.

החברה נמצאת במו"מ לגבי קרקעות בצפון, בסך 90 מיליון שקל - כולל זו של הנ"ל. באפריל דיווחה בית בכפר שאחת מהקרקעות עומדת להירכש תמורת 60 מיליון שקל. קרקע זו, ששטחה 6.7 דונמים, מאפשרת בניית 12.6 אלף מ"ר ועד 130 יחידות דיור. שינויי תב"ע , במקרה  שיאושרו, יאפשרו בניית 19 אלף מ"ר ו-200 יחידות דיור, אם לא יהיו מגבלות בינוי. להערכת החברה, היא תוכל להוציא היתר בנייה בתוך שנה, ולהתחיל בבנייה ב-2024.

בנוסף, בספטמבר האחרון זכתה החברה במכרז לבניית 300 יחידות לדיור מיוחד בשטח של 8,700 מ"ר במודיעין, תמורת 75 מיליון שקל לפני הוצאות פיתוח.

בית בכפר הונפקה בתחילת השנה, לפי שווי של 1.15 מיליארד שקל. שווי השוק שלה הגיע לשיא של 1.6 מיליארד שקל בסוף פברואר, אך מאז צנחה המניה, כשממועד הנפקתה איבדה 39% משוויה. הרווח המיוחס לבעלי המניות הגיע ברבעון השלישי ל-30 מיליון שקל, לעומת הפסד של מיליון שקל ברבעון המקביל, ובתשעת החודשים הראשונים של השנה הוא הגיע ל-87 מיליון שקל, לעומת 13 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2021. בעל המניות העיקרי בחברה הוא פועלים אקוויטי, המחזיק כ-20%.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דיור מוגןבית בכפרפועלעים אקוויטי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...