הוועדה המחוזית ירושלים אישרה תוכניות התחדשות בעיר שבהן יוקמו כ-1,400 דירות

ברחוב הרדוף שבגילה תופקד תוכנית של רוטשטיין להקמת 750 יחידות דיור; ברחוב אפרסמון שאף הוא בגילה אושרה תוכנית של אשדר להקמת 500 יחידות דיור; ובקריית מנחם אושרה תוכנית של רוטשטיין להקמת 128 דירות. בנוסף, החליטה הוועדה לקדם מנגנון להקמת קרן תחזוקה לבניינים גבוהים

שיתוף הכתבה
הדמיה של התוכנית ברחוב הרדוף בגילה (ארי כהן, אדריכלות ובינוי ערים)הדמיה של התוכנית ברחוב הרדוף בגילה (ארי כהן, אדריכלות ובינוי ערים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, בראשות שירה תלמי-באבאי, החליטה על קידום תוכניות להתחדשות עירונית בהיקף כולל של כ-1,400 יחידות דיור בירושלים - בשכונות גילה וקריית יובל. תוכניות אלה מיתוספות לתוכנית של עמידר, שאישרה הוועדה באוגוסט, לבניית 1,300 דירות בשכונת גילה במקום מרכז הקליטה. 

כמו כן, החליטה הוועדה לראשונה גם על קידום מנגנון להקמת קרן תחזוקה למבנים גבוהים לדיירים, שתבטיח את איכות המגורים בבנייה גבוהה לטווח הארוך, ויבטיח מקורות מימון לתחזוקת מבנים גבוהים. במסגרת התוכנית, היזם יידרש להציג נספח אחזקה וחוות דעת שמאית, כדי להבטיח הפרשה לקרן תחזוקה לטובת תחזוקה שוטפת של המבנים לטווח הארוך, עבור חברות הניהול. 

750 דירות ברחוב הרדוף

הוועדה החליטה להפקיד תוכנית ברחוב הרדוף בשכונת גילה, לחמישה מגדלים בני 35-25, לצד בנייה של עד תשע קומות. בסך הכל יוקמו במסגרת התוכנית 750 יחידות דיור. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-150 יוקצו לדירות קטנות. המגדלים יוקמו מעל שתי קומות הפונות לרחוב המרגנית ובסמיכות לתחנת הרכבת הקלה, המשלבות שימושי תעסוקה וחזית מסחרית בהיקף של כ-3,000 מ"ר. כיום מצויים במתחם שישה בנייני שיכון בני ארבע-חמש קומות, ובהם 178 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מציעה שיפור של המרחב הציבורי, ומקצה כ-1.6 דונמים למוסדות ציבור, כ-1,700 מ"ר לשלוש כיתות מעון, שלוש כיתות גן, שטח למועדון קהילתי ושני בתי כנסת. עוד נכללים בתוכנית כ-7 דונמים של שטח פתוח, הכולל חיבורים להולכי רגל אל תחנת הרכבת הקלה, ושישלבו בתחומם אזורי שהייה ופעילות מגוונת לרווחת כלל תושבי השכונה. 

בנוסף, החליטה הוועדה על הגבלת הוצאת היתרי בנייה במתחם לשם מתן עדיפות לקידום תוכנית להתחדשות עירונית בראייה של מתחם כולל, וכדי לא לסכל את אפשרות המימוש של התוכנית העתידית. התוכנית הוגשה על ידי רוטשטיין נדל"ןהתחדשות עירונית והוועדה המקומית ירושלים, ונערכה על ידי ארי כהן, אדריכלות ובינוי ערים. את הדיירים בפרויקט במתחם הרדוף מייצגים עורכי הדין ירון טיקוצקי ובן מוגרבי ממשרד עוה"ד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות

שלושה בניינים ברחוב אפרסמון

הוועדה החליטה גם לאשר תוכנית ברחוב אפרסמון 46-41 בשכונת גילה, הכוללת 500 יחידות דיור, שייבנו בשלושה מגדלים בני 30-20 קומות, לצד בנייה נמוכה יותר של עד 12 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 100 יוקצו לדירות קטנות. 

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מציעה שיפור של המרחב הציבורי בתחומה באמצעות, בין היתר, שבילי אופניים, ושטח ציבורי פתוח בהיקף של כ-12 דונם הכולל טיילת, גינות משחקים וכיכר עירונית רחבה הכוללת מסחר שכונתי בחזית מסחרית. כמו כן, התוכנית מקצה שטחים למוסדות ציבור, בהם  שני בתי כנסת, שלוש כיתות מעון וארבעה גני ילדים. 

כיום יש במתחם חמישה מבני שיכון בני ארבע-חמש קומות ובהם 116 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש. התוכנית הוגשה על ידי אשדר והוועדה המקומית ירושלים, ונערכה על ידי יסקי מור סיוון אדריכלים.

128 דירות בקריית מנחם

עוד החליטה הוועדה לאשר גם תוכנית בין הרחובות מקסיקו ואיסלנד בשכונת קריית מנחם, הכוללת הקמת 128 יחידות דיור בשני מבנים של עד 15 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, התוכנית מקצה כ-26 דירות קטנות. המתחם ממוקם במרחק של כ-400 מטר מקו הרכבת הקלה. 

בנוף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת שטחים ציבוריים בהיקף של כ-440 מ"ר למעונות-יום, שטח ציבורי פתוח ומעברים חדשים להולכי הרגל מרחוב מקסיקו לרחוב איסלנד. כיום מצויים במתחם שני מבני שיכון בני שלוש-ארבע קומות ובהם 32 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש. התוכנית הוגשה על ידי רוטשטיין נדל"ןהתחדשות עירונית , ונערכה על ידי משרד רוזנפלד אדריכלים.

מ"מ מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדריכל דן קינן, אמר כי "התוכניות להתחדשות עירונית ממששות הלכה למעשה את החזון של הוועדה המחוזית להמשך פיתוח העיר ומתן מענה לתוספת יחידות דיור. זאת, תוך שמירה על השטחים פתוחים, על ידי חידוש הרקמה הבנויה תוך שדרוג השטחים הציבוריים, לרבות הרחבת דרכים, תכנון שטחים פתוחים ציבוריים, הקצאות מגוונות לצורכי ציבור וחיבורים להולכי הרגל לתחנות הרכבת הקלה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתאשדרשירה תלמי-באבאיהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושליםרוטשטייןקריית מנחםגילהקרן תחזוקהדן קינן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...