מגדלים במקום מפעלים: הוולנת"ע מקדמת תוכנית שכוללת בניית 140 אלף דירות במפרץ חיפה

הוועדה קבעה, בין היתר, כי שטחי התעסוקה שבמרכז תמ"א 75 יורחבו על חשבון שטחי הפיתוח האחרים, וכן ייבחן שטח פיתוח נוסף בהיקף של כ-300 דונם בסמוך ליגור. התוכנית תאפשר גם הקמת שטחי תעסוקה בהיקף של כ-5 מיליון מ"ר, מבנים ציבוריים בהיקף של כ-3 מיליון מ"ר, כ-1.5 מיליון מ"ר למסחר ועוד

שיתוף הכתבה
מפרץ חיפה (depositphotos)מפרץ חיפה (depositphotos)

הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (ולנת"ע) בראשות מנכ"ל מינהל התכנון , רפי אלמליח, החליטה היום (ג') להעביר את תוכנית המתאר הארצית למפרץ חיפה (תמ"א 75) לוועדות המחוזיות. לאחר הערות הוועדה המחוזית, הנושא יחזור למועצה הארצית. מטרת תוכנית המתאר היא שינוי פני מפרץ חיפה, קביעת המראה העתידי והתוויית מדיניות תכנון עדכנית במרחב זה. 

הוועדה קבעה, בין היתר, כי שטחי התעסוקה במרכז התוכנית יורחבו על חשבון שטחי הפיתוח האחרים, וכן ייבחן שטח פיתוח נוסף בהיקף של כ-300 דונם בסמוך ליגור. התוכנית תאפשר בניית כ-140 אלף יחידות דיור בתחומה, הקמת שטחי תעסוקה בהיקף של כ-5 מיליון מ"ר, מבנים ציבוריים בהיקף של כ-3 מיליון מ"ר, 6,000 דונם שטחי פארק מטרופוליני ונחלים, כ-1.5 מיליון מ"ר למסחר וכן בתי מלון מסוגים שונים.

הוולנת"ע התרשמה כי במסגרת דיוני ועדת עורכי התוכנית, שותפו בעלי עניין רלוונטיים ונעשתה עבודה מקיפה כדי לתת מענה לסוגיות המורכבות הכלולות בתחום התכנון. בין הסוגיות נמצאות עתיד שטחי המפעלים הפטרוכימיים והתעשייה במרחב, האיזון בפרישת ייעודי הקרקע ושמירת חוסנן של הרשויות המקומיות, ושימור שטחים פתוחים וערכיים בהיקף משמעותי כדי שיהוו מענה לתושבי המרחב הקיימים והעתידיים. 

רפי אלמליח (דוברות רשות מקרקעי ישראל)רפי אלמליח (דוברות רשות מקרקעי ישראל )

כזכור, בהמשך להחלטת הממשלה מה-6 לפברואר האחרון ולהחלטת המועצה הארצית מה-10 למאי האחרון בדבר הכנת תוכנית מתאר ארצית למפרץ חיפה - תמ"א 75 שער המפרץ, הוצגה בפני הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים חלופה תכנונית שעתידה להחליף את תמ"מ 6, תוכנית המתאר המחוזית בתחומה ומתווה יצירת חיבור אורבני רציף בין הקריות לחיפה. התוכנית האחרונה קובעת פרישת ייעודי קרקע למגורים, תעסוקה ושימושים מטרופוליניים. 

כמו כן, בהחלטת המועצה הארצית הוחלט כי יינתן מענה תכנוני לתשתיות להערכות משק האנרגיה בטווח הקצר, הבינוני והארוך, לפתרונות האנרגיה של ישראל ולתוצרי הלוואי שלה, כמו נפט גולמי, תזקיקי דלק, קונדנסט, ביטומן וגפ"מ. הפרונות יכללו בחינת חלופות למיקום המתקנים הנדרשים גם מחוץ למחוז חיפה, במטרה להפסיק את פעילות התעשייה הכימית והפטרוכימית במפרץ חיפה.

אלמליח אמר כי " מינהל התכנון ממשיך בקידום התוכנית לפינוי המפעלים הפטרוכימיים ממפרץ חיפה, בהתאם להחלטת הממשלה, והיום עושה צעד נוסף במימוש החלטה זו. מדובר בתוכנית בעלת חשיבות לאומית למשק הישראלי, שתתרום לשיפור איכות חיי התושבים מטרופולין חיפה בכלל והעיר חיפה בפרט, ותיתן מענה להיצע יחידות דיור בתוך המרקם העירוני. התוכנית המקודמת עושה את האיזון הראוי בין פיתוח מגורים, תעסוקה ושטחים פתוחים - ובכלל זה הרחבה משמעותית של הפארק המטרופוליני".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רפי אלמליחמפרץ חיפהתמ"א 75הוולנת"ע
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...