מזרח גבעתיים מתחדשת: מגדלים בני 30 קומות ותוספת 2,800 יח"ד

התוכנית לאורך רחוב בן גוריון שבגבול גבעתיים-ר"ג אושרה להפקדה ע"י הוועדה המחוזית תל אביב. יו"ר הוועדה ערן ניצן: "גבעתיים עומדת בפני שינוי אדיר בזכות רשת מערכת תחבורה עתירת נוסעים שנבנית בליבה". התוכנית קובעת שימור של מרקם היסטורי בשכונת פועלי הרכבת

שיתוף הכתבה
הדמיית רחוב בן גוריון בגבעתיים (בר לוי אדריכלים)הדמיית רחוב בן גוריון בגבעתיים (בר לוי אדריכלים)

הוועדה המחוזית תל אביב החליטה היום (ב') להפקיד תוכנית התחדשות רחבת היקף לאורך רחוב בן גוריון במזרח גבעתיים, שבמסגרתה יתווספו של כ-2,800 יחידות דיור שיוקמו במבני מגורים בני 7-30 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-700 יהיו דירות זעירות בגודל מקסימלי של 45 מ"ר וכ-1,000 יחידות דיור יהיו דירות קטנות בגודל מקסימלי של 75 מ"ר.

את התוכנית מקדמים במשותף צוות אגף ההנדסה של עיריית גבעתיים, יחד עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. היא מתפרשת על שטח של כ-250 דונם, וממוקמת בתחום שבין הרחובות בן גוריון במזרח, ריינס בדרום, רחוב סירקין ושכונת פועלי הרכבת בצפון ורחובות בראשית, המעלות וסירקין במערב.

ממינהל התכנון נמסר כי "התוכנית מאפשרת את חיזוק ציר בן גוריון, המשמש כרחוב משמעותי המקשר בין הערים גבעתיים, רמת גן ובני ברק, באמצעות בנייה של מגדלים מעורבי שימושים (מגורים, תעסוקה ומבני ציבור),בגובה מקסימלי של 30 קומות, הכוללים חזית מסחרית. בשכונות שבעורף הציר התוכנית מאפשרת התחדשות בבינוי מתון יותר של 7-15 קומות, ומוסיפה שטחים משמעותיים למבני ציבור החסרים היום בעיר, וכן מערכת גינות פנימיות ושבילים ירוקים המתחברים לגבעת קוזלובסקי". 

עוד נכתב כי "בלב שכונת פועלי הרכבת הוותיקה משמרת התכנית מרקם היסטורי מראשית ימי העיר, בהם בתי ראשונים, בריכת המים ורכס הכורכר, תוך הגדלת השטח הפתוח בחלק זה והפיכתו למוקד שכונתי. התוכנית שמה דגש על שדרוג המרחב הציבורי בין השאר באמצעות הרחבת רחוב בן גוריון לטובת תנועת הולכי רגל, תוך צמצום תקני חניה ותוספת שבילי אופניים, ובכך יוצרת רחובות נעימים להליכה". 

לאחרונה הודיע מנכ"ל מינהל התכנון , רפי אלמליח, על הקמת אגף להתחדשות עירונית במינהל התכנון, שיתמקד במיצוי שטחי הפיתוח הקיימים בתוך הערים, כדי לשמור על השטחים הפתוחים. הקמת האגף תאפשר להגדיל משמעותית את היצע יחידות הדיור, ולעמוד ביעד של כ-40% דירות מתוכננות בהתחדשות עירונית עד שנת 2040. במסגרת פעילות האגף החדש, מינהל התכנון יהפוך לגוף יוזם ויקדם תוכניות התחדשות עירונית רחבות היקף של אלפי יחידות דיור - במקום בבניינים בודדים.

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, ערן ניצן, אמר כי "גבעתיים עומדת בפני שינוי אדיר בזכות רשת מערכת תחבורה עתירת נוסעים שהולכת ונבנית בליבה. שיתוף הפעולה של הועדה המחוזית ביחד עם הרשות להתחדשות עירונית ועיריית גבעתיים, מאפשר לקדם תוכניות ענק בעיר שמאפשרות את ההתחדשות בה, העצמת הדיור ויצירת שטחי ציבור החיוניים להעצמה זו כל זאת בסמיכות לתחנת מטרו עתידית". 

מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר: "התכנית בגבעתיים היא חלק מהמאמץ הממשלתי לייצר ולהאיץ את פעילות ההתחדשות העירונית, ואישורה של תכנית זו, בסמוך להפקדתה, יאפשר בנייה מחדש של האזור, ויביא שיפור עצום באיכות החיים של תושביו".

רן קוניק ראש עיריית גבעתיים אמר כי "ההחלטה להפקיד את תוכנית רצועת בן גוריון במזרח גבעתיים לאחר שנים של עבודת תכנון מקצועית ויסודית, היא בשורה חשובה לעיר. מערך התחבורה הציבורית ותחנת המטרו העתידית על רחוב כצנלסון, יהוו גורם משמעותי לשיפור הנגישות באיזור תוך צמצום השימוש ברכב פרטי".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אלעזר במברגרגבעתייםארז בן אליעזרעירן ניצןגבעת קוזלובסקי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...