רוני צארום מוכר את השליטה באספן גרופ תמורת 485 מיליון ש"ח

מחיר העסקה למכירת 45% ממניות החברה נקבע על 17.3 שקל למניה. הרוכשים אבן צ'ארלס ניומן ושלומי עקריש הם בעלי השליטה בחברת הנדל"ן הציבורית אוסטרליה-ישראל

שיתוף הכתבה
רוני צארום (איליה מלניקוב)רוני צארום (איליה מלניקוב)

רעידת אדמה בחברת הנדל"ן אספן גרופ. היזם ואיש העסקים רוני צארום, שהינו בעל השליטה באספן גרופ מאז שנת 2005, חתם על מזכר הבנות לא מחייב למכירת השליטה (כ-45%) בחברה לידי אנשי העסקים אבן צ'ארלס ניומן ושלומי עקריש, וזאת תמורת כ-485 מיליון שקל (בתוספת של כ-15 מיליון שקל, המותנים בשווי שוק החברה עד תום שנתיים וחצי ממועד חתימת ההסכם). מחיר העסקה נקבע ל-17.3 שקל למניה. הרוכשים ניומן ועקריש, הינם בעלי ניסיון בענף הנדל"ן והמסחר, ובין היתר הם בעלי השליטה בחברת נדל"ן הציבורית אוסטרליה-ישראל.

אבן ניומן (יחד עם אחיו ריקי),הוא מבעלי המניות הראשונים ברשת מקס סטוק. לאחר ההנפקה מכרו האחים את אחזקותיהם בהיקף של כ-330 מיליון שקל, ובשנת 2021, חברו האחים לאיש הנדל"ן שלומי עקריש ורכשו את החברה הבורסאית מן הגורן (ששמה שונה לאחר מכן לאוסטרליה ישראל).

אספן גרופ  היא חברה הפועלת בתחום הנכסים המניבים, ועיקר פעילותה הוא בישראל ובהולנד. לאחרונה, הגדילה החברה את פעילותה בתחום המלונאות בישראל באמצעות חברת פאי סיאם אשר בבעלותה. מנכ"לית החברה היא צופית הראל.

לאחרונה חתמה החברה על עסקה משמעותית בענף, כשרכשה בקרקע ליד נמל אשדוד תמורת כ-350 מיליון שקל לטובת הקמת מרלו"ג ממוכן. אספן גרופ סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2022 עם גידול של כ-56% בהכנסות לכ-222.7 מיליון שקל.

רוני צארום מסר: "אני חש שהבשילה העת ברמה האישית למקד את פעילותי העסקית בתחומים חדשים, בעיקר בתחום הטכנולוגיה על תת ענפיה השונים, ולממש את אחזקתי באספן. אני רוצה להודות לגיא פרג יו״ר אספן שעובד איתי כבר שני עשורים, לצופית מנכ"לית אספן ולכל צוות אספן המדהים בארץ ובעולם.  בלעדיכם אספן לא יכלה להגיע להישגים אליה הגיעה.  אני רוצה גם להודות למשקיעים שהאמינו בחברה ובצוות.  אני משוכנע שאספן תמשיך לצמוח, לייצר ערך לבעליה ולכבוש פסגות חדשות. בהזדמנות זו, אני גם מאחל לרוכשים ולעובדי החברה הצלחה רבה בהמשך הדרך. אספן וצוותה חשובים לי עד מאוד, והם תמיד יהיו יקרים לליבי".

ניומן ועקריש: " אספן גרופ הינה חברה מצוינת עם נכסים איכותיים במיקומים אטרקטיביים. במהלך השנים הקרובות, נפעל לפתח ולהעצים את פעילות החברה, תוך בחינה מתמדת של רכישות נוספות והרחבת פעילותה העסקית של החברה, בדגש על ישראל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אספן גרופצופית הראלרוני צארוםשלומי עקרישאבן צ'ארלס ניומן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...