יעקב שחר נכנס לתחום הנדל"ן: בוחן את רכישת השליטה בחברת בית וגג

חברת ההתחדשות העירונית הודיעה לבורסה כי קיבלה משותפות הכוללת את שחר יחד עם יורשי שותפו העסקי ישראל קז ושורה של חברי הנהלה בכירה בחברה, בהם המנכ"ל רונן עקביה ומו"לית גלובס אלונה בר און, הודעה שלפיה השותפות תפרסם הצעת רכש לכ-38% ממניותיה

שיתוף הכתבה
יעקב שחר. נכנס לתחום הנדל"ן? (By Mark Neyman / Government Press Office, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=50654744)יעקב שחר. נכנס לתחום הנדל"ן? (By Mark Neyman / Government Press Office, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=50654744)

בעלי מועדון הכדורגל מכבי חיפה, איש העסקים יעקב שחר ויורשי שותפו העסקי לשעבר ישראל קז, אשר הלך לעולמו לפני כשנה, בוחנים את רכישת השליטה בחברת ההתחדשות העירונית בית וגג , כך דיווחה היום (א') החברה לבורסה. על פי הודעת חברת ההתחדשות העירונית, נמסרה לה הודעה בנושא מטעם שותפות מוגבלת "החזקות קשר" - תאגיד בבעלות ושליטה של משפחות שחר וקז, ובשותפות בכירים בהנהלת החברה: רונן עקביה, מנכ"ל החברה; ארבעה סמנכ"לים: שחר קליין, צביקה רובינשטיין, איתי הוז ורון שחר; וכן מו"לית עיתון גלובס אלונה בר-און, המשמשת כדירקטורית בחברה.

על פי ההודעה, השותפות תפרסם הצעת רכש ל-38.1%  (20,964,906 מניות) מהחברה במחיר שלא יפחת  מ-720 אגורות למניה. מאחר ששווי החברה היום בספרים 406 מיליון שקל, הרי שתמורת הרכישה שעליה מדובר עומדת על  154.68 מיליון שקל. הצעת הרכש של שחר וקז מותנית בכך שחלקה של חברי ההנהלה הנוכחית יעמוד על לפחות 18.1% מהון החברה, כ-73 מיליון שקל. עוד פורסם במסגרת ההודעה כי על חתימת ההסכמים בין שחר וקז לקבוצת ההנהלה הנוכחית להיעשות עד ל-10 בינואר.

רכישת מניות ההנהלה תמומן באמצעות הלוואה נושאת ריבית שיעמידו משפחות שחר וקז לחברי ההנהלה, שתעמוד לפירעון בתשלום אחד בתום 5 שנים ממועד העמדת ההלוואה. ההלוואות יובטחו בשעבוד של מניות חברי ההנהלה.

בין ההנהלה  למשפחות שחר וקז ייחתם הסכם בעלי מניות שייכנס לתוקף במועד השלמת הצעת הרכש (10 בינואר)  - במקרה שתושלם - אשר יחול ביחס לכל המניות שיירכשו בהצעת הרכש והמניות הנוספות, שיכלול, בין היתר, את ההוראות הבאות: הצבעות ההנהלה באסיפות הכלליות של החברה יהיו  בהתאם לעמדת משפחות שחר וקז לאחר התייעצות עם ההנהלה, אך הצבעות בנוגע למינוי או פיטורי דירקטורים יתקבלו כך שהצדדים יתמכו במינוי כל הדירקטורים שיוצעו על ידי משפחות שחר וקז ודירקטור אחד שיוצע על ידי חברי ההנהלה;  חסימה מלאה לתקופה של 3 שנים על מניות ההנהלה והמניות הנוספות; והוראות מקובלות בהסכמים, דוגמת  מתן זכות סירוב ראשון, זכות הצטרפות וזכות גרירה.

פרסום וביצוע הצעת הרכש מותנה באישור האורגנים המוסמכים בחברה להלוואה, באישור ממונה על התחרות עד למועד פרסום הצעת הרכש וכן כי לא אירעו נסיבות שהמשקיעה לא ידעה עליהן ולא הייתה אמורה לצפות מראש, ותנאי הצעת הרכש באותן נסיבות נעשו שונים מהותית מתנאים שמשקיעה סבירה הייתה מציעה אילו ידעה אותם מבעוד מועד.

כיום בעל המניות הדומיננטי בחברה היא חברת הביטוח הפניקס המחזיקה בכ-28% מכלל המניות. חברי ההנהלה מחזיקים אף הם בכמות מניות מסוימת אך בשיעורים נמוכים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רונן עקביהאלונה בר אוןיעקב שחרגית וגגישראל קז
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...