העלון שמנגח את חברות הנדל"ן: מי עומד מאחורי "פרופרטי ניוז"?

"פרופרטי ניוז" – עלון המופץ באמצעות המייל ורשת הוואטסאפ, עורר לאחרונה סערה סביב "כתבת תחקיר" שפרסם על חברות המימון של דנה סנדר ועדי צים, שטוענים כי היא שקרית לחלוטין. זו אינה הפעם הראשונה שבה מפרסם העלון תחקירים על חברות נדל"ן שאמינותם מפוקפקת. בדיקת מרכז הנדל"ן מעלה כי מאחורי העלון עומד דורון רוזנצוויג, שהורשע בעבר במכירת מידע חסוי. רוזנצוויג: "אני לא נכנס לשיטות העבודה שלנו"

שיתוף הכתבה
שער של אחד מגליונות "פרופרטי ניוז"שער של אחד מגליונות "פרופרטי ניוז"

האם עלון "פרופרטי ניוז" העוסק בענייני נדל"ן ומופץ באמצעות רשת הוואטסאפ והמייל הוא מקור מידע לגיטימי או כלי להפצת השמצות לא מבוססות?

שאלה זו התעוררה לאחר שבתחילת ינואר פרסם העלון "כתבת תחקיר" מעמיקה על חברות המימון ארנו נדל"ן שבשליטת אשת העסקים דנה סנדר ואס אר אקורד שבשליטת איש העסקים עדי צים, במסגרתה פורסם כי "ארנו נדל"ן, שותפות מוגבלת העוסקת במתן אשראי חוץ בנקאי, מתבקשת לאשר הלוואה חדשה בסך 20 מיליון שקל - לצורך מחזור הלוואה קיימת ומימון פרויקט מגורים ומסחר בצפון הארץ".

עוד נכתב בעלון כי "עיון בפרטי התיק, מעלה שאלות שונות: מדוע לא הופעלו אמצעי אזהרה כבר ב-2021 ?מדוע נמשכו הזרמות הכספים? האם מינוי מנהל חיצוני מטעם ארנו נדל"ן, לא היה מתבקש בנסיבות העניין?" המגזין ממשיך לפרט על "ההלוואה" וטוען כי עדי צים ודנה סנדר מוכרחים לשלם את ההלוואה מכיסם הפרטי.

"כיום, נאלצים דנה סנדר ועדי צים לבצע מהלך מרחיק לכת - על מנת שארנו נדל"ן תוכל להמשיך לתפקד ולעמוד בהתחייבויותיה למשקיעים", נכתב, "לעדי צים אין בעיה לשלם את חלקו, אך דנה סנדר תיאלץ להתכסות בהלוואה אישית של 5 מיליון שקל ולממש רכוש אישי-פרטי, כדי לגייס את הכסף. אם אכן מאמצי הגבייה יוכתרו בהצלחה, ייתכן ש-60% מכספי ההלוואה יחזרו בשלום. זה הצפי הריאלי לפי הנתונים שבידי".

מתוך הפרסום אודות סנדר וצים בפרופרטי ניוזמתוך הפרסום אודות סנדר וצים בפרופרטי ניוז


בעקבות פניה של " מרכז הנדל"ן " לדנה סנדר ועדי צים, טוענים השניים כי הכתבה הנה שקרית לחלוטין ולחברה אין כל הלוואה בצפון הארץ בהיקף שתואר. עוד הם מפנים אל דיווחי החברות בראשם הם עומדים לרשות לניירות ערך, אשר בהן אין זכר לדיווח המתואר.

למחרת הפרסום הפיצו השניים הודעה בקבוצות הוואטסאפ הפופולריות של ענף הנדל"ן, לפיה "אתמול הופצה כתבה פיקטיבית ומוזמנת בניסיון להכפיש את ארנו ואס אר אקורד. עם קבלת המסמך שכרנו חוקר כדי להוכיח את זהות המזמין, פנינו לרשויות החוק ואנחנו פועלים כנגד מזמין הכתבה כדי למצות איתו את הדין. אין לארנו נדל"ן הלוואה בצפון הארץ בהיקף שתואר וכל פרטי המסמך המפוברק מסולפים, מעוותים, שקריים וחוטאים למציאות. אנחנו פועלים ונמשיך לפעול במקצועיות ובשקיפות מלאה מבלי להירתע מניסיונות מתחרינו לפגוע בקבוצה. שנה אזרחית טובה".

אין זו הכתבה השלילית הראשונה המתפרסמת בעלון השופעת מידע סנסציוני, אשר כלל לא ברור האם הוא מבוסס. בעבר פרסם העלון "כתבות תחקיר" שליליות על חברות נדל"ן נוספות, בהן למשל גשם אחזקות, לגביה נטען כי אחד ממקורות המימון שלה היה כספי משקיעים בקריפטו שהעביר לה משה חוגג. בגשם סרבו להתייחס לכתבה או ל"פרופרטי ניוז".

מאחורי העלון עומד העיתונאי דורון רוזנצוויג ששימש בעבר ככתב בעיתון החרדי "המודיע". בשיחה שערכנו עמו אודות הכתבה שפרסם על צים וסנדר, אמר כי "הפרסום הפתיע אותם. בדרך כלל לא מפרסמים בצורה כזאת היום, היום אנחנו בתוכן שיווקי בדרך כלל, אני מדור אחר של עיתונאים".

במקרה אחר פרסם העיתון כתבה שבה צוטט כביכול מייסד חברת המכשור הרפואי "אילקס מדיקל", ד"ר משה בן שאול. מחברת אילקס מדיקל נמסר כי "הציטוטים המובאים בכתבה הנ"ל ומיוחסים למשה בן שאול אינם נכונים".

מאחורי העלון עומד העיתונאי דורון רוזנצוויג שכותב את הכתבות בעצמו. בעבר שימש רוזנצוויג ככתב בעיתון החרדי "המודיע" תחת השם "שי רוזן". בנובמבר 1999 הורשע רוזנצוויג במכירת מידע חסוי על לקוחות בנק המזרחי ליולי עופר, שהתמודד על השליטה בבנק, וקיבל עונש של 3 חודשי עבודות שירות, 7 חודשי מאסר על תנאי, וקנס בסך 15 אלף שקל.
       
בשיחה שערכנו איתו, אודות הכתבה שפרסם על צים וסנדר, אמר רוזנצוויג כי "הפרסום הפתיע אותם. בדרך כלל לא מפרסמים בצורה כזאת היום, היום אנחנו בתוכן שיווקי בדרך כלל, אני מדור אחר של עיתונאים". כשנשאל לגבי המקורות שלו לתחקירים, הפנה אותנו לדיווחי הבורסה דרך אתר מאיה, ואמר גם כי "אני לא נכנס לשיטות העבודה שלנו, אבל אני לאו דווקא כל דבר יודע".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דנה סנדרעדי ציםגשם החזקותפרופרטי ניוזדורון רוזנצוויג
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...