לוינסקי-עופר לוקחת שוב הלוואה בריבית דו-ספרתית לתמ"א 38

התקשרה עם קרן וולת'סטון, הפעם להלוואה בסך 10.6 מיליון שקל בריבית שנתית של 10%, וכן 15% מרווחי הפרויקט ועמלה בסך 250 אלף שקל  

שיתוף הכתבה
יוסי לוינסקייוסי לוינסקי

בזמן שהמכירות בשוק הדיור מדשדשות, יזמי ההתחדשות העירונית מתפכחים מהאשליה שההכנסות ממכירת הדירות החדשות יממנו בקלות את הקמת הפרויקטים. בעקבות זאת, האשראי החוץ בנקאי הופך יותר ויותר לאפיק משמעותי וקריטי לצורך העמדת המימון הנדרש להקמת אותם פרויקטים - בריביות המשקפות כמובן את גובה הסיכון באותן הלוואות. השבוע, למשל, הודיעה חברת הנדל"ן לוינסקי-עופר כי היא נוטלת שוב הלוואה בריבית דו-ספרתית, לצורך מימון תכנון וביצוע פרויקט תמ"א 38 שהיא עומדת להקים ברמת גן.

החברה הודיעה לבורסה כי היא התקשרה שוב עם קרן וולת'סטון, קרן חוץ בנקאית המעמידה אשראי לפרויקטים נדל"ניים, לצורך קבלת הלוואה בסך כולל של 10.6 מיליון שקל למימון פרויקט המוקם במסגרת תמ"א 38/2 , הריסה ובנייה מחדש, ברמת גן. הפרויקט צפוי לכלול שני בניינים ו-53 דירות ברחוב הנשיא 16-18. הלוואה כוללת שתי פעימות, הראשונה מיידית בסך 1.5 מיליון שקל, והשנייה לקבלת עוד 9.1 מיליון שקל בהתראה של 60 יום. ההלוואה המיידית תיפרע בסוף יוני 2021 ולחברה שמורה הזכות לקצר את התקופה כך שתיפרע לכל המוקדם בינואר 2020 (בעוד שנה). הפעימה השנייה, הלוואה בסך 9.1 מיליון שקל, תינתן לתקופה של שנתיים, ובכל מקרה לא פחות מ-12 חודשים.  

[quote]

באוקטובר 2018 התקשרה לוינסקי-עופר עם קרן וולת'סטון להלוואה בתנאים דומים, בסך כולל של 9 מיליון שקל, לצורך מימון פרויקט תמ"א 38 שמבצעת החברה ברחוב מכבי 6-8 (שני בניינים, 40 דירות בסה"כ), גם הוא ברמת גן.  

על פי תנאי ההלוואה, החוב ישא ריבית שנתית של 10%, שתשולם רק עם פירעון הקרן ולא תחול ריבית דריבית על ריבית צבורה. בנוסף, תקבל וולת'סטון דמי ייזום ופיקוח בשיעור של 15% מרווחי הפרויקט, "שיקבעו על פי דו"ח שמאי הבנק המלווה בתום ביצוע הפרויקט". בנוסף לדמי הייזום והפיקוח, תשולם לקרן עמלה ("עמלת ביצוע פעולות") בסך של 250 אלפי שקל. ואולי גם זו נחמה: לצורך חישוב רווחי הפרויקט, הריבית ועמלת ביצוע הפעולות תוכרנה כהוצאה.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן

אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יוסי לוינסקיתמ"א 38קרן וולת'סטוןלוינסקי-עופר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...