מזכר ההבנות פקע - ומכירת השליטה באספן גרופ נתקעה

התאריך האחרון למימוש מזכר ההבנות היה ביום חמישי האחרון, והוא פקע מבלי שנחתם הסכם מחייב למכירת החזקות בעל השליטה רוני צארום, לאחים נוימן והאחים עקריש. מצארום נמסר כי הצדדים סיכמו ביניהם, בעל פה, כי יימשכו המגעים ביניהם

שיתוף הכתבה
רוני צארום (איליה מלניקוב)רוני צארום (איליה מלניקוב)

מזכר ההבנות למכירת החזקות בעל השליטה הנוכחי בחברת אספן גרופ , איש העסקים רוני צארום, לאחים נוימן ועקריש הרוכשים המיועדים, לא נחתם, כך הודיעה החברה היום (א') לבורסה. התאריך האחרון למימוש מזכר ההבנות היה ביום חמישי האחרון, והוא פקע מבלי שנחתם הסכם מחייב למכירת ההחזקות. מצארום נמסר לחברה כי הצדדים סיכמו ביניהם, בעל פה, כי יימשכו המגעים ביניהם. כמו כן, התחייבות צארום שלא לבצע או להתחייב לבצע כל עסקה במניות החברה המוחזקות על ידו ולשמור על שיעור החזקתו בחברה, פקעה אף היא במועד פקיעת מזכר ההבנות.

בדצמבר האחרון חתם צארום על מזכר הבנות לא מחייב למכירת השליטה בחברה (כ-45%) לאנשי העסקים צ'ארלס אבן ניומן ושלומי עקריש, תמורת כ-485 מיליון שקל, בתוספת של כ-15 מיליון שקל, המותנים בשווי שוק החברה עד תום שנתיים וחצי ממועד חתימת ההסכם. מחיר העסקה נקבע ל-17.3 שקל למניה.

אחד הרוכשים המיועדים, אבן ניומן (עם אחיו ריקי),הוא מבעלי המניות הראשונים במקס סטוק. לאחר ההנפקה מכרו האחים את אחזקותיהם, בהיקף של כ-330 מיליון שקל. ב-2021, חברו האחים לאיש הנדל"ן שלומי עקריש ורכשו את החברה הבורסאית מן הגורן (ששמה שונה לאחר מכן לאוסטרליה ישראל).

אספן גרופ היא חברה הפועלת בתחום הנכסים המניבים, ועיקר פעילותה הוא בישראל ובהולנד. באחרונה הגדילה החברה את פעילותה בתחום המלונאות בישראל, באמצעות החברה הבת פאי סיאם. מנכ"לית אספן היא צופית הראל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אספן גרופרוני צארוםהאחים נוימןהאחים עקריש
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...