תחזית קודרת של בנק הפועלים: "הריבית תעלה ל-4% בשבוע הבא, ואף יותר בהמשך"

המחלקה הכלכלית של הבנק כתבה כי "חלק מהפיחות בשער השקל משקף את אי-הוודאות סביב הרפורמה במערכת המשפט, את ההחרפה במצב הביטחוני ואת הצעות החוק בעלות פוטנציאל ההשפעה על פרמטרים והסדרים כלכליים". במחלקה אף צופים שהגירעון התקציבי יעלה

שיתוף הכתבה
בנק הפועלים (depositphotos)בנק הפועלים (depositphotos)

המחלקה הכלכלית של בנק הפועלים, בראשות ויקטור בהר, פרסמה תחזית קודרת לנוטלי המשכנתאות. בכתבה במגזין "כלכלית בראשון", פירטה המחלקה את הסיבות לעליית הריבית הצפויה בשבוע הבא: "אנו צופים עליית ריבית בשבוע הבא לרמה של 4.0%. לאור הפיחות שנוצר והצפי לאינפלציה גבוהה יותר בטווח הקצר, אנו מעריכים שהריבית תעלה גם מעבר ל-4.0% בהמשך".

המחלקה הכלכלית של הפועלים דנה גם בפיחות המסתמן בשער השקל ובסיבות לכך. בכתבה נכתב כי "חלק מהפיחות בשער השקל משקף את אי-הוודאות סביב הרפורמה במערכת המשפט, את ההחרפה במצב הביטחוני ואת הצעות החוק בעלות פוטנציאל ההשפעה על פרמטרים והסדרים כלכליים. לאור השינוי הצפוי בסביבה הפיסקאלית, וכן העלייה בסיכונים הפוליטיים בטווח הקצר, אנו מעריכים כי התשואות השקליות הארוכות יסגרו בהדרגה את הפער מול התשואות בארה"ב. בעקבות הפיחות בשער השקל, תחזית האינפלציה צפויה להתעדכן מעלה באופן משמעותי, לרמה של כ-3% ל-12 החודשים הקרובים".

עוד מזהיר הבנק מפני עלייה חדה בגירעון התקציבי, בשל ירידה בהכנסות המסים בינואר לעומת החודש המקביל אשתקד. "הכנסות המדינה ממסים ירדו בינואר בשיעור חד של 7.6% לעומת ינואר אשתקד. ירידה חדה בשיעור של 9.9% נרשמה בגביית המסים הישירים. חלק מהירידה נובע אמנם מבסיס השוואה גבוה של ינואר בשנה שעברה, אך סביר להניח שנראה מגמה דומה גם בחודשים הבאים. 

"אנו מעריכים שהירידה בהכנסות ממסים, והעלייה בצד ההוצאות במחצית השנייה של השנה לאחר שיאושר התקציב, יובילו לעלייה חדה בגירעון התקציבי לרמה של 3% מהתוצר ואולי אף יותר. העלייה בגירעון והפסקת הנפקות אג"ח מיועדות, יובילו לגידול נטו בהנפקות אג"ח סחירות, וללחץ לעליית תשואות", נכתב בתחזית.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בנק הפועליםריבית בנק ישראלהמחלקה הכלכלית בנק הפועליםתקציב המדינה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...