בעקבות בעיות בתשתית המים: עיריית גבעתיים חדלה להנפיק היתרים באופן גורף

חשיפת מרכז הנדל"ן: בשבועות האחרונים עצרה מחלקת רישוי הבנייה של גבעתיים מתן היתרים באופן גורף, בשל התנגדות תאגיד מי גבעתיים, וכעת מעוכבים מיזמים בהיקף של מאות יחידות דיור. עקב פניית ארגון הקבלנים, עדכן ראש העיר קוניק כי פתרון בנושא מקודם מול עיריית תל אביב, אך לא נקב במועד שבו תחזור הרשות להנפיק היתרים

שיתוף הכתבה
ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק (רונן אקרמן)ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק (רונן אקרמן)

עיריית גבעתיים הפסיקה להנפיק היתרי בנייה בחודשים האחרונים באופן גורף, בשל התנגדות של תאגיד המים מי גבעתיים, שטוען כי לא יוכל לספק תשתיות מים לבנייה חדשה בעיר. כך נודע ל" מרכז הנדל"ן ". מדיונים שהתקיימו בעירייה באחרונה עולה כי עשרות פרויקטים, בהיקף מצטבר של מאות דירות, תקועים בצנרת ולא מקבלים היתרי בנייה.

מפנייה שנעשתה באחרונה מטעם ארגון הקבלנים והבונים של מחוז תל אביב והמרכז לראש העירייה ויו"ר ועדת התכנון המקומית, רן קוניק, נמסר ממנו כי בימים אלה מסתיים מו"מ מתקדם בין עיריית גבעתיים לעיריית תל אביב השכנה, שאמור לספק פתרון לבעיה. ואולם מעבר לכך, לא ציין קוניק האם ומתי צפויה הוועדה המקומית לחזור ולהנפיק היתרים.

"דומה שהעירייה נמנעת מלקיים את חובותיה"

ממדי העצירה התגלו לפני כחודש, כשבמהלך דיון בוועדת ערר ב-19 לינואר, על ערר שהגישה קב' טל בר בשל עיכוב בהוצאת היתר אמרה מנהלת מחלקת רישוי הבנייה בעירייה, עו"ד ציפי גורסקי, שנכון ליום הדיון יש פרויקטים בהיקף של 307 יחידות דיור שלהם לא ניתן היתר בשל התנגדות תאגיד המים. מדובר כאמור בנתון שנמסר לפני כחודש, ומאז יש לשער שהתווספו למאזן עוד כמה וכמה פרויקטים שהיתר הבנייה שלהם מעוכב מסיבה זו.

יושב ראש הוועדה המוניציפאלית של ארגון הקבלנים של מחוז תל אביב והמרכז עורך הדין תומר צליח (צחי שמש)יושב ראש הוועדה המוניציפאלית של ארגון הקבלנים של מחוז תל אביב והמרכז עורך הדין תומר צליח (צחי שמש)


האזהרות לגבי היעדר תשתיות מים מספקות בגבעתיים נשמעות מצד התאגיד זה זמן רב. יו"ר הוועדה המוניציפלית של ארגון הקבלנים של מחוז תל אביב והמרכז, עו"ד תומר צליח, פנה באחרונה במכתב חריף בנושא לקוניק, שכאמור משמש גם יו"ר הוועדה המקומית: "חרף ההתרעות החמורות מצד תאגיד המים בדבר מחסור צפוי בתשתית קריטית וחרף הזמן הרב שחלף... לא נעשה בפועל דבר כדי להביא לפתרון הנדרש, ובכל מקרה אין חולק כי בעיה זו עדיין לא באה על פתרונה", נכתב.

הוא הוסיף וכתב כי, "דומה שהעירייה בראשותך ו/או תאגיד המים נמנעים, בין אם במחדל ובין אם במתכוון, מלקיים את חובותיהם על פי דין להקמת התשתיות הנדרשות, אף שהעירייה והתאגיד גבו בשנים האחרונות מהיזמים עשרות ואולי מאות מיליוני שקלים בגין היטלי הפיתוח... הימנעות גורפת ממתן היתרי בנייה מנוגדת להוראות כל דין ועומדת בסתירה חזיתית לחובותיו של מוסד התכנון".

"חילופי טיוטות עם עיריית תל אביב"

בתגובה למכתב, השיב קוניק במייל בוטה אף הוא, וכתב כי, "אני קצת מופתע לדעת עד כמה אתם לא בעניינים. מצאתי מלים בודדות במכתב שהן נכונות, כל השאר לא קרוב למציאות". בהמשך המליץ קוניק לצליח להתעדכן בנושא מול הממונה על הנכסים בעיריית תל אבי, אלי לוי: "המחלוקת כבר נפתרה ואנו בחילופי טיוטות... להבא לפני כתיבת מכתבים בנחרצות כה רבה רצוי להרים טלפון קצר".

הפתרון שנמצא מול עיריית תל אביב, שאליו כיוון קוניק בתשובתו, הוא כנראה הקמת מתקן לאיגום מים בשטח גבעת קוזלובסקי – אתר בתחומה המוניציפלי של גבעתיים, שמסיבות היסטוריות הבעלות בו היא דווקא של עיריית תל אביב.

בעקבות תשובת ראש העירייה, שלח צליח מכתב נוסף לקוניק, שבו הביע שמחה על קידום הפתרון, אך גם תמה מדוע ממשיכה הוועדה המקומית לעכב מתן היתרים אם זה אכן המצב: "העובדה שהמחלוקת שעמדה ביניכם לבין עיריית תל אביב יפו בנושא באה על פתרונה, אך מחזקת את דרישתנו לכך שעמדת תאגיד המים לא תישמע ובקשות להיתרי בנייה ימשיכו ויטופלו כסדרן".

מאז שנשלח המכתב השני מטעם ארגון הקבלנים, ב-7 לפברואר, עדיין לא ניתנה תשובה נוספת על ידי קוניק.

תגובת עיריית גבעתיים

מעיריית גבעתיים נמסר בתגובה: "בכפוף לתכנית האב החדשה, שאושרה לאחרונה, גבעתיים מצויה בתנופת התחדשות משמעותית וחסרת תקדים. בכדי שהעיר תכיל את הפרויקטים החדשים כראוי, העירייה דורשת ונדרשת להתאים תשתיות רבות, לרבות תשתיות המים. כמובן שללא אישור תאגיד המים, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בגבעתיים כלל אינה יכולה להנפיק היתרי בנייה חדשים ועל כן העיכובים אינם נובעים מפעילות הוועדה. הואיל והתאגיד מסרב להנפיק אישורים, הסוגיה נמצאת בבירור בערכאות משפטיות על מנת למצוא פתרונות שיאפשרו את הנפקת היתרי הבנייה ואישור התאגיד בהקדם.

"בכל מקרה, העירייה מצויה בשלבים הסופיים של מו"מ מול עיריית ת"א, להקמת מאגר מים נוסף שיעניק פתרון למצב. עיריית גבעתיים תמשיך לקדם התחדשות עירונית אך ורק בכפוף לחידוש וטיוב התשתיות, במטרה להמשיך ולאפשר לתושבי העיר את איכות החיים הטובה ביותר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית גבעתייםרן קוניקארגון הקבלנים והבונים במחוז תל אביב והמרכזתומר צליחגבעתייםתאגיד מי גבעתיים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...