נכסים ובניין קיבלה הצעה לרכישת חלקה בקרקע בחדרה תמורת 166 מיליון שקל

על הקרקע יש כיום תב"ע המאפשרת 420 יחידות דיור, ונכסים ובניין מחזיקה ב-65% ממנה. על פי ההסכם בין החברה לשותפיה בקרקע, נכסים ובניין נדרשת להודיע לשותפים על ההצעה, ועומדת להם הזכות לרכוש את חלקה בהתאם לתנאי ההצעה, או להצטרף למכירה באותם התנאים

שיתוף הכתבה
מנכ"לית נכסים ובניין, עו"ד נטלי משען-זכאי (יח"צ)מנכ"לית נכסים ובניין, עו"ד נטלי משען-זכאי (יח"צ)

נכסים ובניין קיבלה הצעה לרכישת חלקה קרקע שלה בחדרה תמורת 166 מיליון שקל. כך על פי הודעתה היום (ג') לבורסה. את ההצעה קיבלה החברה אתמול מצד שלישי שאינו קשור אליה. מדובר בהצעה בלתי חוזרת (המציע לא יכול לחזור בו) לרכישת מלוא הזכויות במקרקעין, שמאפשרות כיום בניית כ-420 יחידות דיור.

מדובר בקרקע שקנתה נכסים ובניין באמצעות החברה הבת נווה מוויי בוקס בדצמבר 2019. הקרקע היא בגודל של 52 דונם ונמצאת בחלקה הצפון-מזרחי של חדרה, עם תב"ע מאושרת המשלבת בנייה מרקמית וצמודי קרקע. נכסים ובניין היא בעלת 65% מהזכויות על הקרקע ואילו וויי בוקס נותרה עם 35%. בהתאם לכך, חלקה של נכסים ובניין בתמורה, על פי ההצעה, הוא כאמור כ-166 מיליון שקל.

על פי ההסכם בין החברה לשותפיה בקרקע, נכסים ובניין נדרשת להודיע לשותפים על ההצעה, ולשותפים עומדת הזכות לרכוש את חלקה של החברה בקרקע בהתאם לתנאי ההצעה, או להצטרף למכירה באותם התנאים. אם השותפים יבחרו שלא לרכוש את הקרקע בהתאם לחובת ההצעה, לחברה תעמוד הזכות לחייב את השותפים להצטרף למכירת הקרקע באותם תנאים שבהם החברה מוכרת את חלקה.

בהתאם לכך, ובכפוף לאי מימוש זכות השותפים לרכישת הקרקע בהתאם לחובת ההצעה, בכוונת החברה לפעול לצורך התקשרות בהסכם מכר. אם ייחתם הסכם מכר בין הצדדים, תפרסם נכסים ובניין דיווח מיידי בדבר ההסכם, ותפרט את תנאיו העיקריים. החברה הבהירה, כי נכון למועד הדיווח אין כל ודאות, וכי ייחתם הסכם מכר מחייב עם מי מהגורמים. אם ייחתם הסכם מכר, נכסים ובניין צפויה לרשום בגין העסקה, במועד השלמתה ובכפוף להשלמתה, רווח של כ-50 מיליון שקל. התזרים כתוצאה מהעסקה צפוי להיות כ-100 מיליון שקל.

אם ההצעה תתממש, יהיה זה חלק ממימוש להקטנת חוב של דסק"ש, לאחר שהודיעה השבוע על כישלון מכירת בניין HSBC בניו יורק, אחרי שתמה תקופת הבלעדיות של המציע, ולאחר תקופה ארוכה שהיא לא מצליחה למכור אותו. לנכסים ובניין יש חוב של יותר מ-15 מיליארד שקל, ואילו לדסק"ש יש חוב של יותר מ-23 מיליארד שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נכסים ובנייןדסק"שחדרה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...