לראשונה: אושרה להפקדה תוכנית התחדשות בניינית המחליפה את תמ"א 38

הוועדה המחוזית מרכז אישרה תוכנית התחדשות בניינית ברמלה שבה לא יהיה צורך במעבר במוסדות התכנון, עם הוצאת היתר בנייה בלבד. התוכנית מאפשרת התחדשות של כ-200 בניינים, שטחה משתרע על כל העיר, וניתן לבנות במסגרתה כ-3,000 יחידות דיור. בכל עיר שתחול תוכנית כזו, ניתן יהיה להאריך את תוקפה של תמ"א 38

שיתוף הכתבה
רמלה (By Own work - Own work, CC BY-SA 3.0)רמלה (By Own work - Own work, CC BY-SA 3.0)

החלופה האמיתית של תמ"א 38 ? הוועדה המחוזית מרכז אישרה אתמול בערב להפקדה לראשונה תוכנית התחדשות בניינית ברמלה. מדובר בתוכנית העירונית הראשונה של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית שמחליפה את תמ"א 38 הארצית. התוכנית קודמה על ידי צוות מתכננים מטעם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ובמימונה, בשיתוף עם עיריית רמלה ומינהלת ההתחדשות העירונית.

התוכנית מאפשרת, בדומה לתמ"א 38, התחדשות עירונית של בניין יחיד, ללא צורך במעבר במוסדות התכנון, עם הוצאת היתר בנייה בלבד. לפי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, התכנון העירוני מדויק יותר לצורכי רמלה, ומותאם לתשתית העירונית שלה, ומאפשר התחדשות של כ-200 בניינים שלא ניתן לחדש כחלק ממתחם פינוי בינוי . התוכנית היא ראשונה וצפויה להיות מיושמת בערים נוספות. בערים שבהן תחול, ניתן יהיה להאריך את תמ"א 38 .

שטח התוכנית משתרע על כל פני העיר, והוא כולל הצעה לבניית כ-3,000 יחידות דיור. התוכנית קובעת את סוג ההתחדשות ואופיה - בין אם בחיזוק ועיבוי, ובין אם בהריסה ובנייה מחדש, לעתים תוך איחוד חלקות לתוספת שטחי מסחר ושטחי ציבור בקומת הקרקע, תוך עירוב שימושים .

אלעזר במברגר (רז רוגובסקי)אלעזר במברגר (רז רוגובסקי)

מדובר בתוכנית הראשונה מסוג זה שמאושרת להפקדה, בסמכות מחוזית, מתוך 17 תוכניות התחדשות בניינית עירוניות שמקדמת הרשות להתחדשות עירונית בנהריה, פתח תקווה, אשדוד, כפר סבא, ראשון לציון, קריית ביאליק, חיפה, רעננה, לוד, בת ים, אשקלון, באר שבע, רמת גן, בית שמש ובני ברק. בנוסף, ביבנה אושרה להפקדה תוכנית עירונית בסמכות הוועדה המקומית, וזו עומדת בפני פרסום ההפקדה בפועל.

התוכנית נוצרה במיוחד בהתאמה לעיר, בניגוד לתמ"א 38 שהיא ארצית ופסחה על מגוון היבטים חשובים בתוך הרשות המקומית. כך למשל התשתיות, שטחי ציבור נחוצים, הבחנה בחלקות שברשות המקומית וגם הכרה באזורים שהכרחי לקדם באופן של בניין בודד ולא מתחם שלם.

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מקדמת את התוכניות העירוניות במטרה לאפשר את המשך ההתחדשות העירונית ברמת הבניין הבודד (להבדיל ממתחמים גדולים של פינוי בינוי ) גם לאחר שיפוג תוקפה של תמ"א 38 באוקטובר 2023. בכל עיר שבה יש תוכנית מסוג זה, ניתן להאריך את תוקפה של תמ"א 38 עד למועד אישור סופי של התכנית העירונית, המחליפה.

לדברי מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר, "הרשות עירונית כיום בהליך מהיר תוכניות מחליפות תמ"א 38 בכל הערים שבהן הוקמו פרויקטים מסוג זה, כך שפעילות זו תוכל להימשך מכוח תוכניות אלה גם אחרי אוקטובר 2023".

ראש עיריית רמלה, מיכאל וידל, מסר כי, "אנו רואים חשיבות רבה בתוכנית, המאפשרת התחדשות התואמת את מאפייני העיר ואזוריה השונים. במסגרת התכנון וידאנו שההתחדשות תספק גם את התשתיות הנדרשות, ובכלל זה מבני ציבור הנדרשים לתושבים הקיימים והחדשים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכזהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתאלעזר במברגרתמ"א 38מיכאל וידלרמלההתחדשות בניינית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...