תוכנית המתאר החדשה של רמת השרון: 110 אלף תושבים ומיליוני מ"ר משרדים

על פי תוכנית המתאר שאושרה בוועדה המקומית, רוב רובה של הבניה החדשה ייעשה בשכונות חדשות צמודות דופן לת"א, ו-20% מכלל הדירות החדשות יוקצו להשכרה ארוכת טווח ו-30% דירות קטנות. בשטח העיר הוותיקה ("המושבה") מתכוונת העירייה לצמצם בניה למינימום, ולאפשר בעיקר התחדשות ברחובות הראשיים

שיתוף הכתבה
רמת השרון (שאטרסטוק)רמת השרון (שאטרסטוק)

הוועדה המקומית לתכנון ובניה רמת השרון אישרה לפני כשבוע תוכנית מתאר חדשה לעיר, המתווה את אופן התפתחותה עד שנת 2045. זאת בתום עשור של עבודה. על פי התוכנית, שתעבור כעת לדיונים בוועדה המחוזית תל אביב, תצמח אוכלוסיית העיר עד ל-110 אלף איש עד שנת היעד, קצת יותר מהיקף אוכלוסייתה כיום – כ-52 אלף איש.

התוכנית מחלקת את העיר לשני שלושה מתחמים עיקריים: אזור "המושבה", הוא העיר הוותיקה שרובנו מכירים כיום, הממוקם מצפון לכביש 5. באזור זה קובעת התוכנית כי הבניה תיעשה במשורה, ובסך הכל צפויה אוכלוסיית האזור לצמוח על פי התוכנית מ-50 ל-70 אלף איש, כאשר עיקר הבניה תיעשה באמצעות התחדשות עירונית לאורך הצירים הראשיים – סוקולוב וביאליק. התוכנית מגבילה את תוספת הדירות באזור זה ל-6,000 בלבד לעומת מספר הדירות הקיים כיום.

המתחם השני הוא שכונותיה העתידיות של העיר, המתוכננות להיבנות מדרום לכביש 5 ובצמוד לשכונות צפון תל אביב, ממש כמו שכונת נווה גן כיום. בין תוכניות אלה – פי גלילות, רצועת הנופש ועוד. באזורים אלו קובעת התוכנית יעדי בניה עבור 40 אלף תושבים נוספים עד 2045. מתחמי הבניה החדשה יופרדו על פי התוכנית משטחי המושבה על ידי שטחים ירוקים נרחבים. 

מתחם שלישי, הממוקם גם הוא מחוץ לעיר, ממערב לאיילון וממזרח לדרך נמיר, הוא אזור התעסוקה "צפון גלילות", מתוכנן להיבנות מצפון לאזור הסינמה סיטי. כבר היום נבנה במקום מגדל משרדים ראשון המתנשא מעל קניון "ביג" הנבנה במקום והתוכנית קובעת סך של 3 מיליון מ"ר עסקי באזור, בבניה מגדלית של 45, 50 ואף 60 קומות. זאת כאשר על פי התוכנית, היחס הראוי בין שטחי התעסוקה למגורים הוא 52 אלף מ"ר תעסוקה לכל 1,000 יח"ד הנדרש לשם יצירת "איזון כלכלי".

מפת תוכנית המתאר (בר לוי אדריכלים)מפת תוכנית המתאר (בר לוי אדריכלים)

מלבד ייעודי הקרקע השונים קובעת התוכנית כי כל תוכנית של 100 יח"ד ומעלה שתאושר בתחומה, תכלול לפחות 30% דירות קטנות של עד 80 מ"ר שטח "פלדלת", ולפחות 20% דירות להשכרה ארוכת טווח, אשר מהן 25% ייועדו לתושבי העיר ("בני מקום").

חשוב לציין כי בשלב זה מדובר בתוכנית שאינה בתוקף, וכי האישור שהתקבל עבורה הוא של הוועדה המקומית בלבד. כעת צפויה התוכנית  לעבור לעיונה של הוועדה המחוזית, שעשויה לדרוש כי ייערכו בה שינויים כאלה ואחרים. ההערכה היא כי בין היתר זו תדרוש את הגדלת היקפי הבניה למגורים, אשר ביחס למיקומה המרכזי של רמת השרון וטווח הזמן שאליו מכוונת התוכנית, הנם צנועים למדי.

בשיחה עם מרכז הנדל"ן אמר ראש עיריית רמת השרון אבי גרובר כי "מטרת תוכנית המתאר היא לעשות סדר בהתפתחותה העתידית של העיר. עד היום היתה מכך רתיעה בקרב מקבלי ההחלטות כי לא רצו להיתפס כאחראים להרחבת הבניה בעיר, אבל הגישה הזו  פגעה ביכולת שלנו לשלוט באופן התפתחות העיר".

ראש העירייה אבי גרובר: "המטרה היא למשוך לעיר קהל צעיר וסטודנטים. אנחנו נמצאים במרחק נסיעת קורקינט גם מאוניברסיטת תל אביב וגם מהמרכז הבינתחומי. ולצד זה אנחנו רוצים לאפשר גם לציבור המבוגר שכבר לא צריך דירת חמישה חדרים להישאר כאן, באמצעות בלוקים עירוניים עם בנייה יותר אינטנסיבית, עם היצע של מאות דירות של 50 ו-60 מ"ר"

גרובר הדגיש את החשיבות שהוא רואה ביצירת מלאי דירות קטנות בעיר: "המטרה היא למשוך לעיר קהל צעיר וסטודנטים. אנחנו נמצאים במרחק נסיעת קורקינט גם מאוניברסיטת תל אביב וגם מהמרכז הבינתחומי. ולצד זה אנחנו רוצים לאפשר גם לציבור המבוגר שכבר לא צריך דירת חמישה חדרים להישאר כאן. לא נמשיך לבנות את המגדלים בני ה-4 דירות בקומה, הבזבזנים בשטח. אנו רוצים ליצור בלוקים עירוניים עם בנייה יותר אינטנסיבית, עם היצע של מאות דירות של 50 ו-60 מ"ר, בדומה למה שמתרחש היום באזורים כמו פלורנטין".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אבי גרובררמת השרוןהוועדה המחוזית תל אביבהוועדה המקומית לתכנון ולבניה רמת השרון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...