הסוף לשינויים? אושרה להפקדה תוכנית חוף הצוק של אשדר

אחרי שלל שינויים ועיכובים, אושרה התוכנית החדשה על ידי הוולנת"ע • תכלול עד 116 דירות מגורים, כמו בתוכנית המקורית

שיתוף הכתבה
ארנון פרידמןארנון פרידמן

האם לאחר שלל שינויים, עדכונים, ערעורים והשגות, תצא סוף-סוף לדרך תוכנית חוף הצוק בצפון העיר תל אביב? חברת הבנייה אשדר , המחזיקה ב-50% מהפרויקט (לצד קרן ריאליטי ), הודעה השבוע לרשות לניירות ערך ולבורסה לניירות ערך כי ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עיקריים (ולנת"ע) של מינהל התכנון אישרה להפקדה את תוכנית בניין העיר החדשה שתחול על הפרויקט. 

תחילת הפרשה עוד בשנת 2015, אז פורסם כי עיריית תל אביב מקדמת תוכנית בנייה למתחם חוף הצוק, בסמוך למתחם 'סי אנד סאן' הידוע. התוכנית הזו כללה הקמת מגדל מגורים בן 14 קומות, שבו 116 יחידות דיור, ומלון בן שלוש קומות, ובו 106 יחידות.

מאחר שהתכנון המקורי כלל בנייה צמודה לחוף, בשטח שאסור לבנייה על פי חוק, 'נכנסה לתמונה' הוולחו"ף - הוועדה לשמירת הסביבה החופית של מינהל התכנון , אשר קבעה באוקטובר 2017 כי יש לצמצם את היקף התוכנית ולהפוך חלק ממגדל המגורים למתחם המיועד למלונאות בלבד, ובכך למעשה לצמצם בחצי את שטחי המגורים בפרויקט.

חברת אשדר ערערה על ההחלטה הזו אל ועדת המשנה לעררים. הוועדה אומנם דחתה את הערעור בחודש מאי 2018, אך החזירה את הכדור אל הוועדה המחוזית, בבקשה לבחון חלופות לתוכנית. הוועדה המחוזית אכן הציעה חלופות לתוכנית, שעיקרן אישור לבניית עד 116 יחידות דיור למגורים במגדל, בדומה לתכנון המקורי, בניית מלון בשטח של עד 10,633 מ"ר בחלקו המערבי של המתחם ובניית שטחי מסחר בשטח של עד 500 מ"ר בחלקו הצפוני. כמו כן החליטה הוועדה כי בחלק המערבי של המתחם, באזור האסור לבנייה שנמצא כ-100 מטרים מהחוף, יופקע שטח מסוים מהפרויקט ויהפוך למרחב ציבורי פתוח.

החלטות אלו של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב דרשו את אישורה של הוולנת"ע, וזו, כאמור, עשתה זאת השבוע. בהודעת חברת אשדר לרשות לניירות ערך בתל אביב נכתב כי במסגרת החלטת הוולנת"ע לא יינתן היתר בנייה למגורים במגדל הצפוני לפני מתן היתר בנייה למלונאות במבנה המערבי במתחם, ולא תינתן תעודת גמר למגורים במגדל הצפוני לפני מתן תעודת גמר למלונאות במבנה המערבי. כעת נותר לראות אם שרשרת החלטות זו תביא, סוף-סוף, ליציאתו לדרך של פרויקט חוף הצוק.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכזקרן ריאליטיהבורסה לניירות ערךעיריית תל אביבאשדרמינהל התכנוןולנת"עתוכנית חוף הצוק
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...