להתראות אבו חסן? מצלאוי תבצע תמ"א 38 הריסה ובניה בבניין החומוסייה המיתולוגית

החברה הודיעה כי בשבוע שעבר הגיעה לרוב הדרוש לביצוע הפרויקט בבניין שבטי ישראל 17 ביפו, בו ממוקם הסניף המרכזי של חומוסיית אבו חסן. ההריסה צפויה להתבצע בסוף 2024. כרגע לא ברור האם החומוסייה תשוב למבנה החדש. בפרויקט החדש ייבנו 52 דירות מעל קומת מסחר, במקום 21 יח"ד כיום

שיתוף הכתבה
מנת "משולש" באבו חסן (מיכאל יעקובסון, רישיון-השימוש)מנת "משולש" באבו חסן (מיכאל יעקובסון, רישיון-השימוש)

מצלאוי חברה לבניין שבשליטת סמי מצלאוי הגיעה בשבוע שעבר לרוב הדרוש בפרויקט תמ"א 38/2 הריסה ובנייה מחדש ברחוב שבטי ישראל 17 ביפו. זאת כאשר למעלה מ-80% מבעלי הנכסים בבניין חתמו על הסכמים לביצוע הפרויקט. אולם הפרט שוודאי יעניין יותר את חובבי החומוס התל אביביים, הוא שבבניין הזה ממוקם הסניף המרכזי של חומוסיית "אבו חסן" (עלי קרוואן) המיתולוגית, שגם היא צפויה להיהרס עם יציאת הפרויקט לדרך.
 
כיום כולל המבנה 29 יחידות בסך הכל, בהן 21 דירות ו-8 יחידות מסחר. על פי ההסכם שנחתם עם הדיירים צפויה החברה לבנות במקום בניין חדש בן 8 קומות ובהן 52 יחידות דיור מעל קומת מסחר. כלל בעלי הנכסים, בין אם מדובר בדירות או חנויות, צפויים לזכות בתוספת שטח של 8-12 מ"ר, וכן מחסן, מרפסת שמש (כשמדובר בדירה) וחנייה תת קרקעית. תמהיל הדירות בפרויקט יכלול דירות 2,3,4,5 חדרים, פנטהאוזים ודירות גן. מטעמה של החברה נמסר כי הצפי לקבלת ההיתר הוא סוף 2024.

הסניף בשבטי ישראל 17 הוא הגדול מבין שלושת הסניפים של חומוסיית אבו חסן הפעילים כיום ביפו, והיחיד מבין השלושה שפועל כיום גם בשבת. סניף שני ממוקם בשבטי ישראל 14 (מול הפרויקט המתוכנן) והשלישי במרחק של כמה מאות מטרים משם, ברחוב הדולפין. בשלב זה לא ידוע מה יעלה בגורל הסניף כאשר ייהרס הבניין. עוד יש לציין כי כיום קיימת מחלוקת משפטית על עצם הבעלות בנכס בין בני המשפחה השונים, כך שגם לא ברור כרגע האם החומוסייה תיפתח מחדש במבנה החדש שייבנה במקום.

שלושת הבניינים הצפויים להתחדש ברחוב שבטי ישראל (מגדלור מדיה)שלושת הבניינים הצפויים להתחדש ברחוב שבטי ישראל (מגדלור מדיה)

בתוך כך, נבחרה מצלאוי לאחרונה גם על ידי נציגויות הדיירים בשני בניינים סמוכים, ברחוב שבטי ישראל 13 ו-15, ומקדמת הסכמים מול באי כוחם. בשבטי ישראל 13 מדובר על 8 דירות במצב הקיים, ואילו בשבטי ישראל 15 מדובר על 16 דירות ו-3 יחידות מסחר בקומת הקרקע. בחברה ציינו כי מוקדם עדיין להתייחס לזכויות הבניה הצפויות בבניינים אלה.

סמי מצלאוי , יו"ר ובעלים מצלאוי חברה לבניין: "אנו שמחים שהגענו לרוב הדרוש המאפשר לנו להתקדם עם הפרויקט הראשון של חברת מצלאוי בתל אביב. כעת אנחנו פועלים לגיבוש התכנון המלא לקראת הגשתו לאישור הוועדה המקומית, וצופים קבלת היתר עד סוף שנת 2024. כחלק ממהלך האסטרטגי לחידוש בניינים נוספים באזור ובתל אביב בכלל, זכינו כעת במכרז הדיירים בבניינים הסמוכים לו, ונתקדם עם החתמת הדיירים לצד תכנון שלהם".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יפוסמי מצלאויתמ"א 38/2מצלאוי חברה לבניין בע"מאבו חסן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...