בנק ישראל מעלה את הריבית ב-0.25 נקודות האחוז לרמה של 4.75%

מדובר בפעם העשירית ברציפות שבה בנק ישראל מייקר את גובה הריבית, שבחודש אפריל 22' עוד עמדה על 0.1%. התאחדות הקבלנים מגנה: "יותר ויותר חברות בניה, ובמיוחד חברות ביצוע ותשתיות מפסיקות את פעילותן ועלולות לקרוס"

שיתוף הכתבה
נגיד בנק ישראל (מארק ניימן, לע"מ)נגיד בנק ישראל (מארק ניימן, לע"מ)

הוועדה המוניטרית בבנק ישראל החליטה היום (ב') להעלות את הריבית ב-0.25 נקודות האחוז לרמה של 4.75%. ריבית הפריים עומדת כעת על 6.25%.

מדובר בפעם העשירית ברציפות שבה מעלה בנק ישראל את גובה הריבית, שבחודש אפריל האחרון 22', לפני קצת יותר משנה, עוד עמדה על רמה מינימלית של 0.1%.

רבים העריכו שזו צפויה להיות ההחלטה, לאחר שבשבוע שעבר הצביע מדד המחירים לצרכן על התייקרות מחירים בשיעור של 0.8% במהלך חודש אפריל, וקצב אינפלציה שנתי גבוה של 5%.

בהודעת בנק ישראל נכתב: "הפעילות הכלכלית במשק הישראלי מצויה ברמה גבוהה ומלווה בשוק עבודה הדוק, אם כי ישנה התמתנות מסויימת במספר אינדיקטורים. האינפלציה רוחבית ועדיין מצויה ברמה גבוהה. לכן, הוועדה החליטה על העלאת הריבית. תוואי הריבית יקבע בהתאם לנתוני הפעילות והתפתחות האינפלציה, זאת על מנת להמשיך ולתמוך בהשגת יעדי המדיניות".

הקבלנים: "החלטה הרסנית לכלכלת ישראל"

בהתאחדות בוני הארץ הגיבו בחריפות להחלטה: "ההחלטה של בנק ישראל להעלות את הריבית היא החלטה הרסנית לכל כלכלת ישראל וגם לרוכשי הדירות וליזמי הנדל"ן. העלאות הריבית הרצופות של הנגיד מביאות להאטה דרמטית בענפי הבניה והתשתיות. אנחנו במיתון.

"חמורה מאד העובדה לפיה מספר המפגרים בהחזר המשכנתאות גדל פי 3. בנוסף, רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לא מצליחה לשווק קרקעות ליזמים כי הם לא מעוניינים לרכוש קרקעות לבניה בגלל המצב. יותר ויותר חברות בניה, ובמיוחד חברות ביצוע ותשתיות מפסיקות את פעילותן ועלולות לקרוס – עובדה המקטינה את יכולת הביצוע של מדינת ישראל לפתח תשתיות ולבנות את המדינה.

"בנק ישראל היה זה שבגללו הגענו למצב הנוכחי כי הוא שינה את הרגולציה באופן שאיפשר לקבל משכנתאות בריבית משתנה – עובדה שמתפוצצת לנו עכשו בפנים ולכן גם מצופה מהבנק המרכזי לתקן את המחלה לא על ידי יצירת מחלה חדשה, אלא לחשוב מחוץ לקופסא ולא ללכת לפתרון הקל של העלאת ריבית – מקסם שווא שאינו פותר דבר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ריבית בנק ישראלבנק ישראלאמיר ירוןשוק המשכנתאות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...