צווי סגירה מיידיים ל-18 אתרי בנייה בשל ליקויי בטיחות מהותיים

הצווים ניתנו במהלך ארבעה מבצעי אכיפה מיוחדים של משרד העבודה והרווחה ברחבי הארץ • השר כץ: "ממשיכים במדיניות אכיפה בלתי מתפשרת נגד רשלנות בטיחותית"

שיתוף הכתבה
צווי סגירה מיידיים ל-18 אתרי בנייה בשל ליקויי בטיחות מהותייםצווי סגירה מיידיים ל-18 אתרי בנייה בשל ליקויי בטיחות מהותיים

צווי בטיחות, המורים על הפסקת עבודה מיידית, ניתנו באחרונה ל-18 אתרי בנייה ברחבי הארץ. האתרים, בעפולה, ברמת גן, ברחובות, בקריית גת ובאזור קריית מלאכי, נבדקו על ידי פקחי משרד העבודה והרווחה במסגרת מבצעי אכיפה מיוחדים, והתגלו בהם ליקויי בטיחות מהותיים. כעת, עד לתיקון הליקויים שנמצאו, אתרי הבנייה יישארו סגורים ולא תותר בהם העבודה.

ארבעת מבצעי האכיפה מטעם המשרד התנהלו במשך שבועיים, מ-31.1 עד 13.2, על ידי מחוזות מִנהל הבטיחות של המשרד. המבצעים נערכו בשיתוף גורמים שונים, וביניהם לראשונה גם אנשי הרשויות עצמן, שבהן פעלו האתרים הבלתי חוקיים.

במסגרת הפעילות נבדקו ברמת גן 15 אתרי בנייה, ולשישה מהם הוצאו צווי בטיחות; ברחובות נבדקו 25 אתרי בנייה, לצד גורמי האכיפה העירוניים, והוטלו שלושה צווים המורים על סגירת אתרי הבנייה; בעיר עפולה נבדקו עשרה מתחמי בנייה גדולים, והוטלו שבעה צווי בטיחות לאתרים שונים; בקריית גת ניתן צו בטיחות לאתר בנייה בשכונת כרמי גת; וביישוב תימורים הסמוך לקריית מלאכי ניתנן גם כן צו בטיחות לאתר בנייה במקום.

ברחובות, במסגרת פעילות האכיפה, נתפס מפעיל עגורן צריח עם תעודת הסמכה מזויפת. אנשי השיטור העירוני אשר התלוו לפעילות עיכבו את מפעיל העגורן באתר, ולאחר מכן הוא נלקח לחקירה בתחנת המשטרה בעיר.

ממשרד העבודה והרווחה נמסר כי פעילות זו מצטרפת למאמצי אכיפה נוספים שמוביל המשרד בתחום, ובכלל זה העברת מידע לרשם הקבלנים במשרד השיכון על אודות קבלנים בעל מדדי בטיחות נמוכים (פעילות אשר בגינה כבר הושעה רישיונו של קבלן אחד, ונערכו שימועים לעשרה קבלנים נוספים); פרסום נוהל אכיפה לסגירת אתרי בנייה, שמאז הוצאתו לפועל חלה עלייה של כ-10% בצווי הסגירה המוטלים על אתרי בנייה; ופעילות חקירתית משותפת עם יחידת 'פלס' בלהב 433 שבמסגרתה בוצעו מעצרים של מעסיקי חברות כוח אדם בתחום הבנייה ועוד.

שר העבודה והרווחה חיים כץ: "אנו ממשיכים במדיניות אכיפה בלתי מתפשרת נגד רשלנות בטיחותית. שיתוף הפעולה של הקבלנים הוא הכרחי למאמצינו לבלימת הקטל באתרי הבנייה. אני שב וקורא להם להקפיד על התקנות ולשמור על שלום העובדים".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד העבודה והרווחהבטיחות באתרי בנייהליקויי בנייהחיים כץצו בטיחותמפקח בטיחות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...