שלוש שנים לחילופי ההנהלה: ICR מדהימה את השוק – ולא חושבת לעצור

ביולי 2020 נרכשה חברת מנרב פרויקטים על ידי שתיים מענקיות שוק הנדל"ן המקומי – ישראל קנדה, שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר, וקבוצת ראם שבשליטת האחים ג'ו, רפי ואבי נקש, אבי חורמרו ורז עודד. החברות חתמו אז על הסכם שותפות בחלקים שווים לרכישת 100% ממניות מנרב פרויקטים בתמורה ל-574 מיליון שקל, לרבות כלל הנכסים, הפרויקטים וההון האנושי של החברה הוותיקה.

שיתוף הכתבה
פרויקט פארק צפון (הדמיה: 3DVision)פרויקט פארק צפון (הדמיה: 3DVision)

שילוב הכוחות בין ישראל קנדה לראם מגורים הוליד עד מהרה את אחד השחקנים הגדולים והמשמעותיים בשוק הנדל"ן הישראלי – חברת ICR  בניהולו של מורדי שבת. החברה, ש"ירשה" מצבת פרויקטים אדירה בהיקף מצטבר של כ-5,000 יחידות דיור ומאות אלפי מ"ר של קרקעות המיועדות למשרדים, מסחר ומלונאות – המשיכה לגדול מאז בקצב מסחרר, תוך שהיא "מחלצת" פרויקטים חשובים שהיו תקועים במשך זמן רב. בכך הפכה ICR לאחד השמות החמים בענף הנדל"ן למגורים בכלל ובשוק ההתחדשות העירונית בפרט.

מורדי שבת, מנכ"ל ICR ישראל קנדה ראם החזקות בע"מ.

בימים אלו מקדמת ICR למעלה מ-55 פרויקטים למגורים, הכוללים כ-16 אלף יחידות דיור בהיקף שווי נכסים של כ-4 מיליארד שקל, ונמצאת בביצוע מתקדם של כ-1,500 יחידות דיור.

בשלוש השנים האחרונות מאז הרכישה הוסיפה החברה עוד 25 פרויקטים חדשים הכוללים כ-11,000 יחידות דיור, מתוכם 8,500 בהתחדשות עירונית – בממוצע של 360 יחידות דיור לכל פרויקט חדש. בתוך כך, הוסיפה ICR וקידמה משמעותית את הפרויקטים שהיו קיימים טרם הרכישה.
עוד נוספו לחברה בשנים אלו כ-1,500 יחידות דיור בפרויקטים של יזמות – 1,200 מהן נמצאות במתחם פארק צפון הסמוך לנווה גן, אחד המיקומים הנחשקים והמבוקשים בארץ, שם זכתה ICR במכרז על הקרקע.

בזכות מספרים מרשימים אלה והשם הטוב שיצא לחברה בקידום פרויקטים גדולים ומורכבים, ICR היא כיום אחד השמות החמים בקרב עורכי דין ונציגויות דיירים המחפשים גורם יזמי מקצועי שייקח את הפרויקט שלהם על כתפיו. החברה אף מקבלת פניות לא מעטות מיזמים גדולים המבקשים לכרות עמה שותפויות עסקיות, בהיכרותם את יכולותיה של ICR בהיבטים התכנוניים, המשפטיים והשיווקיים.

פרויקט YAM בבת ים (הדמיה: 3DVision)

המראה רכה

קובי אילוז, סמנכ"ל התחדשות עירונית ב-ICR, מנתח את הצמיחה הגדולה בפרספקטיבה של שלוש שנות פעילות: "צריך לזכור שלא התחלנו כמו עוד חברת נדל"ן חדשה. יצאנו לדרך עם ניסיון עתיר שנים ועם גב פיננסי חזק של שתי ענקיות נדל"ן בעלות מוניטין רב בשוק. כל אחת מהחברות הקנתה לפעילות המשותפת ערך מוסף משלה בהתאם לתחומי ההתמחות שלה. כיום, שלוש שנים אחרי המיזוג, ברור שהשילוב הזה ניצח בגדול".

היבט נוסף שמייחד את ICR בשוק הנדל"ן המקומי הוא תפיסת הלייף סטייל הייחודית שמאפיינת את כל הפרויקטים שלה, המבקשת להביא ללקוחות מוצר פורץ דרך, כשבין היתר היא מייצרת פרמיה משמעותית במחירי הדירות -  לבעלי הזכויות בפרויקטים ולחברה עצמה.

לדברי אילוז, "תפיסת העולם הזאת מבקשת להעניק לדיירים חוויית מגורים הוליסטית, המתבטאת בכך שכל מה שיכול לתרום לאיכות חייהם מחכה להם ממש מתחת לבית: מסדנאות בישול, חדר כושר וגינת מוזיקה, דרך מתחמים מתקדמים לילדים ומגרשי נינג'ה, ועד אולמות קולנוע מתקדמים וחדרי פילאטיס ויוגה".

על כך מוסיפה דקלה פרסיקו, סמנכ"לית התכנון של ICR, כי בחברה "נותנים דגש לתכנון קפדני ובלתי-מתפשר – הן של הדירות עצמן, עם ירידה לפרטים הקטנים ביותר לחוויית מגורים מיטבית, והן של החללים המשותפים עם כל הפסיליטיז שלהם, שאמורים בעינינו לעודד חיי קהילה תוססים ותחושת 'יחד' בקרב הדיירים".

אילוז, שמלווה את ICR מיום הקמתה, ראה מקרוב את תהליך הצמיחה יוצא הדופן של החברה, שהוא גם תוצאה של מהלכים מבניים וארגוניים משמעותיים.

תאר את הצעדים שעשיתם על מנת להגיע למקום שבו אתם נמצאים כיום. איך זה קרה?

"הכל מתחיל ונגמר בשדרת ניהול איכותית שעובדת בסינרגיה מלאה החל ממנכ"ל בעל ניסיון עשיר בתחום הנדל"ן, הבנה שיווקית עמוקה ויכולת לקחת 'פרויקטים שבלוניים שהיו במצבת הפרויקטים של החברה, ללטש אותם, ולהפוך אותם ליהלום; וכלה בסמנכ"לים שכל אחד מהם הוא מומחה בתחומו. במובן הזה החברה הפכה ל'סיירת' של ממש.

"לאחר שהשבחנו את הפרויקטים הקיימים, החברה הסתערה על שוק הנדל"ן. כשחקן חזק ומשמעותי בזירה, התחלנו לקבל פניות רבות מבעלי דירות לביצוע פרויקטים של התחדשות עירונית בשכונות שלהם, כמו גם כאלה שביקשו לבצע עסקאות קומבינציה במקרקעין שבבעלותם. ומכאן הדרך להיות בין החברות המובילות בתחום היתה קצרה".  

מיזמים רבים לה

עיקר פעילותה של ICR הוא בתחום הייזום והבנייה למגורים, לרבות מיזמי יוקרה ובוטיק במגוון אזורים בארץ, מעכו ועד אשדוד, בדגש על אזורי הביקוש. החברה מחזיקה במלאי קרקעות גדול וזמין לייזום, משכירה ומנהלת נכסים מניבים וכן פעילה בתחום המלונאות באזורי ביקוש מרכזיים.

בין הפרויקטים הבולטים מבין עשרות הפרויקטים של החברה שנמצאים כיום בביצוע, ניתן למנות את פרויקט הגפן בהרצליה. במסגרת פרויקט זה, פינתה החברה 124 בעלי דירות והרסה תשעה בנייני רכבת ישנים ברחוב בר כוכבא בעיר. בימים אלה נשלמות עבודות הבנייה להקמת שכונה חדשה במקום, רוויית שטחים משותפים ובעלת אופי קהילתי, אשר תכלול שמונה בניינים ו-400 דירות. רוב הדירות בפרויקט זה נמכרו ונותרו בו פנטהאוזים אחרונים.

פרויקט המסילה (הדמיה: 3DVision)

פרויקט התחדשות עירונית גדול נוסף של החברה קורם עור וגידים בבת-ים. במסגרת פרויקט זה נהרסו ארבעה בניינים קיימים ובמקומם מוקמים שני מגדלים בני 30 קומות כ"א ובהם כ-220 יחידות דיור. בפרויקט, המצוי בשלבי ביצוע סופיים, נמכרו כבר רוב הדירות, ונותרו בו פנטהאוזים אחרונים למכירה.

פרויקט התחדשות עירונית נוסף שעתיד להתחיל להיבנות בחודשים הקרובים  הוא פרויקט AIR במתחם ההסתדרות בגבעתיים. במסגרת פרויקט זה  עתידה החברה לפנות את 117 בעלי הדירות הקיימות, להרוס ארבעה בנייני רכבת ישנים ובמקומם להקים פרויקט אורבני צעיר ותוסס הכולל שלושה מגדלי מגורים בני 24 קומות כ"א ובהם 333 יחידות דיור.

לפרטים נוספים >>

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתדקלה פרסיקוICR ישראלקובי אילוז
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...