כחלון: "כוחות אדירים חברו יחד כדי לדאוג שלא אהיה שר אוצר"

שר האוצר: "כל האינטרסנטים אומרים שהם יעשו הכל שלא אהיה שר אוצר כדי שהם יוכלו להמשיך להרוויח רווחי עתק על חשבון הציבור - יש כאן חציית קווים שלא ראיתי"

שיתוף הכתבה
כחלון: "כוחות אדירים חברו יחד כדי לדאוג שלא אהיה שר אוצר"כחלון: "כוחות אדירים חברו יחד כדי לדאוג שלא אהיה שר אוצר"

"כוחות כלכליים אדירים חברו יחדיו כדי לדאוג שלא אהיה שר האוצר גם בממשלה הבאה - יש כאן חציית קווים שלא היתה בעבר", כך טען היום שר האוצר משה כחלון בכנס בקריה האקדמית אונו. "כל האינטרסנטים אומרים שהם יעשו הכל כדי שלא אהיה שר אוצר ואני הופך לקורבן של כוחות אדירים רק כי הגנתי על הציבור", לדבריו.

שר האוצר אמר את הדברים במסגרת שיחה אחד על אחד עם פרופסור ירון זליכה, נשיא המועצה האקדמית העליונה בקריה האקדמית אונו, בכנס סיכום פעילות הממשלה היוצאת בתחום הנדל"ן של בית הספר לנדל"ן שנערך היום. יש לציין כי המראיין היה אוהד למדי עד כי נדמה שכחלון עצמו סייע בכתיבת השאלות. זליכה לא הסתיר זאת ואף התחיל בגילוי נאות שהוא חושב שכחלון הוא מהשרים הטובים שהיו בתולדות מדינת ישראל. רק לאחרונה שר האוצר ניסה למנות את זליכה ליו"ר ועדת יוקר המחיה, אך המינוי בוטל עקב התנגדויות היועמ"ש של משרד האוצר.

כחלון הוסיף: "מה שקרה בתקופה האחרונה זו תופעה נדירה: אינטרסנטים שאני מפריע להם להרוויח על חשבון הציבור יוצאים נגדי במתקפה חריפה ואף גלויה, הם לא מתביישים, ואומרים כי יעשו הכל כדי שלא אהיה שוב שר אוצר. רק אתמול קראנו כותרת (בעיתון כלכליסט - י.נ) שרוני בריק, הנשיא היוצא של התאחדות בוני הארץ , אמר ש'לפני מחיר למשתכן ולפני כחלון חגגנו'. על מי חגגתם? עלי? לא, חגגתם על חשבון הציבור. 

"מנכ"ל מליסרון אבי לוי אמר לפני מספר שבועות שהוא יעשה הכל כדי להוריד אותי מתפקיד שר האוצר כי אני פוגע לו ברווחי העתק בגלל אי-מתן פטור ממע"מ כמו שמקבלים אתרי האיטרנט. מנכ"ל אזורים דרור נגל אמר שצריך שלא אהיה שר אוצר כדי שתוכנית מחיר למשתכן תיפסק וכך הוא יוכל לחזור לרווחי עתק על חשבון הציבור. ראשי הבנקים שהגבלנו להם את השכר אומרים שאם כחלון לא יהיו נחזור להרוויח סכומים מטורפים. אני מפריע לכל האינטרסנטים האלה אבל צריך להבין שהם נלחמים בציבור, לא בי. בנוסף, בגלל שהם מפרסמים בעיתונות, אז העיתונים והאתרים נותנים להם כותרות נגדי כי הם רוצים להרוויח - אז גם התקשורת מגויסת נגדי בעקיפין לטובת הטייקונים. אני חוטף כל יום בתקשורת גם כשמצב הכלכלה שלנו הוא הטוב בכל הזמנים".

כחלון התייחס גם לתוכנית הדגל שלו, מחיר למשתכן , ואמר כי לפי אומדנים היא עלתה למדינה כ-5 מיליארד שקל. "קשה לאמוד בדיוק את הסכומים כי אנחנו נותנים את הקרקעות במחיר אפס אז מדובר רק בהפסד הכנסות", אמר.

זליכה: אנחנו לא שומעים ביקורת מהתקשורת על כך שהטייקונים וחברות הענק מקבלים מהמדינה 8-10 מיליארד שקל במסגרת חוק עידוד השקעות הון 

כחלון: "אני בעד לתת ליזמים וחברות גדולות כסף כדי שיבואו וישקיעו בישראל - כמו אינטל למשל, אבל כן, תוכנית מחיר למשתכן הפריעה להרבה מאוד אנשים".

בהמשך התייחס כחלון לעידוד הדיור להשכרה ארוכת טווח במסגרת החברה הממשלתית דירה להשכיר , ואמר כי "יש לנו בקנה 65 אלף דירות להשכרה ארוכת טווח. זה בהחלט כלי נוסף שבידנו לסייע לזוגות הצעירים בקורת גג. לא הכל יילך למחיר למשתכן. מחיר למשתכן היתה מעין חוסם עורקים שנועד לעצור את הדימום - ואכן עצרנו את הדימום ובלמנו את מחירי הדירות".

כחלון נשאל לגבי נתוני התחלות הבנייה העגומים ואמר כי "הקבלנים לא בונים כי הם תקועים עם דירות בגלל שהם לא רוצים להוריד מחירים. שיעור ראשון בכלכלה זה ביקוש והיצע. הביקושים ירדו והקבלנים מתאימים עצמם לשוק", טען כחלון. נציין רק כי טענה זו לא כל כך ברורה על רקע הגידול הדמורגרפי העצום שצפוי בישראל בעשורים הקרובים, שיעור הילודה הגבוה, והצורך של זוגות הצעירים שהתחתנו לגור בדירות.
עוד הוסיף כחלון בהקשר זה, כי יש למדינה מלאי תכנוני של 130 אלף דירות לדיור להשכרה ארוכת טווח והן יתנו מענה למצוקת הדיור. אנחנו מקצים לזאת קרקעות ותקציבים ונגדיל את הכמויות. בקרוב גם נסיט דירות ממחיר למשתכן לעבר הדיור להשכרה.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןמשה כחלוןמשרד האוצראזוריםדרור נגלדירה להשכיר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...