אושר שינוי מודל ההנחה של מחיר מטרה – תוגבל לחצי מיליון שקל לדירה

מועצת מקרקעי ישראל אישרה בישיבתה כי שיעור ההנחה למ"ר בנוי במסלול מחיר מטרה יגדל מ-20% ל-25% ביחס למחיר השוק, מה שצפוי להפחית את גובה ההנחות שניתנו עד כה, שחושבו לפי שוויין בסוף 2020 והגיעו לעיתים למיליון שקל. בנוסף, יוגדלו משמעותית ההנחות למשרתי מילואים בהקצאת קרקעות

שיתוף הכתבה
שר השיכון יצחק גולדקנופף ומנהל רמ"י יעקב קוינט ( (אלעד זגמן, ענבה, לע"מ, יוסי אלטמן)שר השיכון יצחק גולדקנופף ומנהל רמ"י יעקב קוינט ( (אלעד זגמן, ענבה, לע"מ, יוסי אלטמן)

מועצת מקרקעי ישראל, בראשה עומד שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, אישרה בישיבתה אמש (ב') את שינוי מודל ההנחה לרוכשי הדירות במסלול "מחיר מטרה", כך ששיעור ההנחה למ"ר בנוי יגדל מ-20% ל-25% ביחס למחיר השוק, תוך הגבלת ההנחה הכוללת עבור יחידת דיור ללא יותר מחצי מיליון שקל ליחידה, בהשוואה למחיר הדירה המעודכן היום.

השינוי צפוי להפחית את גובה ההנחות שניתנו עד כה, שכן ההנחות שניתנו עד כה, בשיעור של 20% או 300 אלף שקלים – הנמוך מבין השניים, חושבו ביחס לשווי הדירות בדצמבר 2020, אז היה מחירן הממוצע נמוך בכ-25% ביחס להיום. כך, הגיעו ההנחות בחלק מהמקרים לקרוב למיליון שקלים.

הישיבה אתמול הייתה השנייה בסך הכל של המועצה מאז הוקמה הממשלה. החלטה משמעותית נוספת שהתקבלה, היא הגדלת ההנחות הניתנות לחיילי מילואים בשירות פעיל, בהקצאת קרקעות לבניה צמודת קרקע, מ-75,000 שקל ל-100,000 שקל. ההנחה תהיה חד פעמית ותינתן עבור יחידת דיור אחת בלבד. עוד נקבע כי בני זוג אשר שניהם משרתים במילואים יוכלו לקבל בנפרד את ההנחה. כך, יוכלו משרתי המילואים - שהם גם תושבי העיר בה פורסם המכרז, להגדיל עוד יותר את הסיכוי לזכות בהנחה של 500-600 אלף שקל, מאחר ובין 25-30 אחוז מההגרלה מיועדים לבני המקום.

עוד הוחלט כי זכאי שזכה בעבר ורכש דירה באחד ממסלולי השיווק לדירה בהנחה לא יוכל להשתתף פעם נוספת בהגרלה, וכן על מתן קדימות בהרשמה להגרלות לקרובים לבן משפחה מדרגה ראשונה שהנו נכה רתוק - מי שיש בידיו אישור חתום מלשכת הבריאות המחוזית של משרד הבריאות, ולפיו נקבעו לו 100% נכות והוא מרותק לצמיתות לכיסא גלגלים.

רמ"י תאמץ את מפת אזורי העדיפות הלאומית של משרד השיכון 

החלטה נוספת קובעת כי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) תאמץ את מפת אזורי העדיפות הלאומית של משרד הבינוי והשיכון . כן סוכם, כי כשתאושר בממשלה מפת אזורי עדיפות חדשה, היא תובא לאישור המועצה.

בסוף חודש מאי אישרה הממשלה מפת אזורי עדיפות לאומית חדשה לטובת סבסוד בנייה. שיעור סבסוד הפיתוח לבנייה רוויה יעמוד על 50%, ולבנייה צמודת קרקע 20%-70% והיישובים שייכללו במפה החדשה הם אלו שדירוגם במדד החברתי-כלכלי של הלמ"ס הוא 1 עד 4 בלבד.

עם זאת, לאחר דיון מקדים שקיים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביום א', הוחלט לדחות את קבלת ההחלטות בסוגיית הגדלת ההנחות במחיר הקרקע ביישובים הכפריים באזורי הפריפריה, שהיו צפויות להתקבל היום. זאת בשל מחלוקת בין שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף ורמ"י לראשי ההתיישבות בצפון, בנושא ההנחות שיינתנו למי שרוכשים מגרשים ביישובים יהודיים בצפון.

שורת החלטות לעידוד אנרגיה מתחדשת 

עוד אישרה המועצה שורת החלטות שנועדו לסייע לעמוד ביעדי הממשלה בתחום האנרגיה המתחדשת, בהן הרחבת השימוש במחיר אחיד לקרקע לכלל העסקות הסולאריות וקביעת תקופה קבועה בת 24 שנה לכלל העסקות, כדי לעודד את התחרות על תעריף החשמל. כמו כן הוחלט על הוספת שימושים סולאריים בחלקות חקלאיות בשטח כולל של עד 1 דונם וכן מתקנים אגרו-וולטאיים גם במטעים ובבתי ספר חקלאיים המחזיקים בחוזה חכירה חקלאי לטווח ארוך, בשימוש המאפשר גידולים חקלאיים ללא פגיעה משמעותית ביבולים ובתוצרת החקלאית במקביל לייצור חשמל מאנרגיה סולארית.

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, אמר הבוקר כי "העברנו אתמול שורה של החלטות חשובות ומשמעותיות לטובת כלל אזרחי ישראל. בהן החלטות של הגדלת ההיצע, מודל חדש של דירה בהנחה והסכמי גג לראשונה במרחב הכפרי. בנוסף העברנו החלטה לתת עדיפויות בהגרלת מחיר מטרה לחיילי מילואים, לצד הגדלת המענק לחיילים ברכישת קרקעות. החלטה חברתית מהמעלה הראשונה שהעברנו היום היא להרחיב את הזכאות להורים לילדים נכים רתוקים שיזכו לקדימות בהגרלות. בטוחני, כי שלל ההחלטות שהעברנו לצד פעולות נוספות שאנו נוקטים יהוו את יריית הפתיחה בעשייה שלנו למען שוק הדיור בישראל ויביאו לתחילת הפתרון של מצוקת הדיור בישראל".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , יהודה מורגנשטרן, אמר כי "בתום דיון ארוך ופורה הצלחנו להעביר במועצת מקרקעי ישראל חלק מהבשורות של תוכנית הדיור שלנו. ההחלטות הן צעד ראשון מתוך סל הכלים עליו אנו עובדים בחודשים האחרונים במטרה להגדיל את ההיצע ולהציע פתרונות דיור מגוונים לכלל אזרחי ישראל. אנו מאמינים כי קיים פוטנציאל גדול גם בקידום פרויקטים בערים ויישובים מחוץ לאזורי הביקוש, מתוך ההבנה כי הגדלת ההיצע צריכה לקרות בכל רחבי הארץ - בכפרי ובעירוני יחדיו - ובקרוב נציג החלטות משמעותיות גם בתחום זה. אני בטוח בהירתמות כלל הגורמים בכדי לצלוח משימה חשובה זו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מועצת מקרקעי ישראלמחיר מטרהשר הבינוי והשיכוןיצחק גולדקנופף
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...