העיר במרכז הארץ שבה מחירה של דירת 3 הוא פחות מ-1.6 מלש"ח

בראש העין בה יותר מ-75 אלף תושבים, יש חלוקה מובהקת לחלק הישן והחדש, כשבאחרון גם ממוקמת השכונה המבוקשת ביותר בעיר - פסגות אפק, שגם מובילה בכמות הדירות למכירה שבה. בעיר כמעט שאין דירות קטנות בנמצא - 88% מההיצע הוא של דירות 4 חדרים ומעלה. על דירת 4 חדרים תשלמו בממוצע 2.11 מיליון שקלים, ועל 5 חדרים - 2.6 מיליון שקלים

שיתוף הכתבה
ראש העין (שאטרסטוק) ראש העין (שאטרסטוק)

בראש העין יש כיום כ-12 פרויקטים בכל השלבים, מתכנון מקדים ועד בנייה. ראש העין, שבמדד החברתי-כלכלי נמצאת באשכול 7, היא אחת הערים שצומחות בקצב הכי מהיר בישראל, ועל פי מרשם האוכלוסין נכון לאפריל 2023, עומדת כמות התושבים בעיר על קרוב ל-75,400, וקצב הגידול השנתי הוא 3%. 

השינוי באופן התפתחות העיר הביא לחלוקתה לשני חלקים גאוגרפיים ודמוגרפיים מובהקים, המתקיימים עד היום: במערב אזור מישורי, בגובה של כ-50 מטרים מעל לפני הים, נמצאות השכונות הוותיקות שמכונות ראש העין הישנה, 
המאוכלסות ברובן ביוצאי תימן. הבתים ברובם פרטיים, כמו ברוב חלקי העיר.

במזרח, אזור גבעות שיפולי השומרון, גובה ממוצע של כ-200 מטרים מעל לפני הים, נמצאות השכונות החדשות המכונות ראש העין החדשה, המאוכלסות בתושבים שעברו מכל חלקי הארץ, בעולים חדשים ובתושבים שעברו מן השכונות הוותיקות. אוכלוסיית העיר הוותיקה היא יהודית מסורתית ברובה; אוכלוסיית השכונות החדשות, לעומת זאת, מורכבת ברובה מחילונים.

ראש העין החדשה - מבט מהאוויר (שאטרסטוק)ראש העין החדשה - מבט מהאוויר (שאטרסטוק)

לפני כארבעה חודשים חברת רייסדור זכתה במכרז לבניית 243 דירות להשכרה ארוכת טווח בראש העין תמורת 77 מיליון שקל. המתחם כולל הקמת בניינים בני שבע שמונה קומות. מדובר במכרז הראשון של דירה להשכיר בראש העין. לפני כשבועיים הממשלה אישרה את הקמתה של תחנת הכוח החדשה "קסם" בסמוך לראש העין וכפר קאסם, בתגובה הפגינו תושבי ראש העין מול משרד ראש הממשלה, והודיעו כי ימשיכו במאבק וידרשו מבג״צ להתערב ולפסול את החלטת הממשלה.

השכונה הכי מבוקשת: פסגות אפק

על פי מערכת yzer המנתחת את נתוני אתר יד2,, שכונת פסגות אפק שבחלק החדש של העיר היא המבוקשת ביותר בראש העין, ומובילה בכמות החיפושים הייחודים בלוח יד2 בשנה האחרונה, עם כ-70,400 חיפושים לרכישת דירה. בשל היותה השכונה המבוקשת בצורה מובהקת, שווה להתעכב על שכונת פסגות אפק, שהיא למעשה מתחם במזרח העיר המאגד כמה שכונות, שחלקן עדיין מתאכלסות. 

השכונה הוקמה בעשור הקודם במסגרת מיזם משותף של עיריית ראש העין עם משרד הבינוי והשיכון , ומאופיינת במגדלי מגורים רבי קומות. יש בה שישה בתי ספר יסודיים ומעל שלושים גני ילדים. קיים בה מרכז מסחרי ומרכזים צמודי מבני מגורים קטנים יותר. השכונה סובלת לעיתים ממפגעים כמו ריח עשן שריפות, המגיע משריפת פסולת בלתי חוקית מהכפרים באזור. גם רעש בלתי פוסק של מטוסים המנמיכים לנחיתה העובר מעל השכונה ופקקי ענק בבוקר ובערב מאפיינים את השכונה.

בראש העין אוהבים דירות גדולות 

דירת 5 חדרים היא הנכס המבוקש ביותר בראש העין עם 32.9% מכלל הביקושים בעיר בשנה האחרונה, וצמודה אליה דירת 4 חדרים עם 32.2% מכלל הביקושים בעיר. לאחר מכן דירות 3 חדרים עם כ-16%, דירות 6 חדרים עם כ-11%, ודירות 2 חדרים עם כ-7% מהביקושים בלבד. 

בהתבוננות על 12 החודשים האחרונים, נראה כי הביקוש הנמוך ביותר נרשם בחודש דצמבר 2022 עם כ-11,000 מחפשים בלבד. הביקוש הגבוה ביותר נרשם בחודש העוקב - ינואר 2023, עם כמות של קרוב ל-16,000 מחפשים.

בחודשים פברואר ומרץ 2023 נרשמה מידי חודש בממוצע כמות של כ-12,700 מחפשים אחר דירה ברחבי העיר. באפריל 2023 נרשמה עלייה בביקושים ובמאי שבה וירדה הכמות ל-13,900 מחפשים.

כמה דירות יד שנייה מוצעות למכירה בעיר?

מחודש מאי 2022 ועד מרץ 2023 היצע הדירות מיד שנייה עלה בעקביות מידי חודש. הירידה הראשונה בהיצעים נרשמה בחודש אפריל 2023. 

בשכונת פסגות אפק המבוקשת, גם ההיצע הגבוה ביותר לדירות יד שנייה, עם כ-1,120 דירות שהוצעו למכירה בשנה האחרונה. אחריה שכונת נופרים, נווה אפק, רמב"ם, מצפה אפק, וגבעת הסלעים שסוגרת את הרשימה עם 65 דירות שהוצעו למכירה בשנה האחרונה. 

ההיצע הגבוה ביותר בעיר לדירות יד שנייה הינו לדירות 5 חדרים, עם כמעט 40% מכלל ההיצעים. אחריה דירות 4 חדרים עם כ-37% מכלל ההיצעים, דירות 6 חדרים עם כ-11%, דירות 3 חדרים עם כ-10% ודירות שני חדרים הרחק מאחור עם אחוז אחד בלבד. 

בכמה נמכרו בפועל דירות בראש העין? 

על פי המחירים הממוצעים של דירות חדשות ויד שנייה ברחבי העיר, דירת 3 חדרים עולה בממוצע 1.560 מיליון שקלים, דירת 4 חדרים עולה בממוצע 2.11 מיליון שקל, על דירת 5 חדרים תשלמו 2.603 מיליון שקלים ועל דירת 6 חדרים 3.298 מיליון שקלים. 

על פי נתוני המערכת ורשות המיסים, בשנה האחרונה בוצעו כ-294 עסקאות בעיר. כך למשל עסקה שבוצעה ב- 22/3/23 ברחוב הרב שלום שבזי 30 בעיר, במסגרתה נמכרה דירת 4 חדרים בעלת שטח של 113 מ"ר, במחיר של 2,470,000 ש"ח, המשקף מחיר של 21,858 ש"ח למ"ר.

 וכמה תשואה תקבלו על הדירה שרכשתם? 

על דירת 3 חדרים תקבלו בממוצע תשואה של 2.8%, על דירת 4 חדרים תשואה של 3%, דירת 5 חדרים עם 2.75% ודירת 6 חדרים עם תשואה של 2.26%.

מתעניינים במערכת YZER ורוצים גישה? 
הכנסו ל: https://www.yad2.co.il/yzer


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דירות למכירהיד 2ראש העיןyzer
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...