שאשא-ביטון: "גם משרד הבינוי והשיכון התמודד מול כוחות אדירים"

שרת הבינוי והשיכון ממשיכה את "רוח המפקד": "כוחות כלכליים אדירים פעלו נגד הדיור הציבורי" • יו"ר מפלגתה כחלון: "הכוחות האדירים חברו יחד נגדי"

שיתוף הכתבה
יפעת שאשא-ביטוןיפעת שאשא-ביטון

שרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא-ביטון ממשיכה את "רוח המפקד" ואומרת גם היא כי משרד הבינוי והשיכון התמודד עם "כוחות כלכליים אדירים", ממש כמו שאמר יו"ר מפלגתה שר האוצר משה כחלון כמה דקות לפניה על הבמה בכנס של הקריה האקדמית אונו.

כחלון אמר שהכוחות שהוא התמודד מולם חברו יחד כדי לדאוג שהוא לא יהיה שר אוצר, ושאשא-ביטון הוסיפה ואמרה כי הכוחות שמשרד הבינוי והשיכון התמודד מולם פעלו נגד הדיור הציבורי. שרת הבינוי והשיכון דיברה בכנס סיכום פעילות הממשלה היוצאת בתחום הנדל"ן של בית הספר לנדל"ן שנערך היום בקריה האקדמית אונו, מיד אחרי שדיבר כחלון "בשיחת חברים" עם מקורבו פרופ' ירון זליכה. 

שרת הבינוי והשיכון שמונתה לפני כחודשיים לתקופה של מספר חודשים עד לבחירות, העדיפה להתייחס בדבריה להישגים החברתיים שהיא מובילה. "בדיור הציבורי אנחנו נותנים הזדמנות אמיתית לעשרות משפחות שאין להן, אנחנו יוצרים מודלים חדשים לדיור הציבורי ואלה תהליכים שדורשים אומץ ושינוי חשיבה - זו מוביליות חברתית, זה צמצום פערים. הכוחות האדירים לא רצו למכור דירות לדיור ציבורי אלא רצו למכור אותן בשוק החופשי במחירים גבוהים בהרבה, אבל אנחנו התעקשנו", אמרה. 

נושא אחר ששאשא-ביטון הציגה כהישג, הוא הוא שיקום השכונות: "הבנו שמה שהתאים לפני 20 שנה כבר לא מתאים להיום. עצרנו את כל תהליך שיקום השכונות כדי ליישם מודל חדש לפיו לא רק עושים רק שינויים קוסמטיים, אלא גם משקמים את הבניינים עצמם ואת הדירות עצמן באזורים שמתקשים. גם זה סיפור חברתי, כי המשפחות האלה מתביישות להביא אורחים הביתה. אנחנו דואגים שגם מבחוץ יהיה יפה וגם בפנים יהיה ראוי".

אם דיברנו על "רוח המפקד", שאשא-ביטון סיימה את נאומה בתשבוחות לשר כחלון: "גם לפני ארבע שנים כשהוא נכנס לתפקיד שר האוצר אמרו לו שהוא חולם ביעדים שהוא הציב לשוק הדיור, וארבע שנים נלחמו נגדו אבל הוא לא נרתע. ארבע שנים כחלון קם כל בוקר לכתבה אחרת בתקשורת שתקפה את מחיר למשתכן. התקשורת הציגה מציאות אחרת, מקבילה, למציאות האמיתית. כחלון הוכיח שכן אפשר להצליח".

"יש לי חזון חברתי למשרד הבינוי והשיכון ואני מאמינה שאפשר לעשות זאת ולשנות את המכניזם שקיים כאן 70 שנה. אנחנו נפרוץ את המעגל הזה", סיכמה שאשא-ביטון.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משה כחלוןיפעת שאשא-ביטוןמשרד הבינוי והשיכוןמשרד האוצרדיור ציבורימחיר למשתכן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...