הממשלה החליטה על קיצור הליכי הבנייה ביו"ש

על פי ההחלטה, ישונה המצב הקיים שבו ראש הממשלה ושר הביטחון אישרו אישית כל שלב בהליך התכנוני, למצב שבו לאחר אישור ראשוני של הדרג המדיני, סמכויות אישורם של שאר השלבים יהיו בידיו של השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ'. בשבוע הבא צפויה מועצת התכנון לדון בבנייה של קרוב ל-5,000 יח"ד ביו"ש

שיתוף הכתבה
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (לשכת סמוטריץ', שאטרסטוק)שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (לשכת סמוטריץ', שאטרסטוק)

הממשלה אישרה היום (א') שינוי דרמטי באופן שבו מאושרות תוכניות בנייה ביהודה ושומרון. עד היום, נדרש אישורם של שר הביטחון וראש הממשלה על כל שלב - החל מהפקדת התוכנית ועד מתן התוקף, וכעת על פי ההחלטה שאושרה, לאחר מתן אישור ראשוני על ידי הדרג המדיני, יידרש בהמשך רק אישורו של השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' לכל יתר השלבים, דבר שיקצר משמעותית את הזמן בין התכנון לבנייה. את הסיפור חשפה הבוקר לראשונה כתבת תאגיד השידור כאן כרמל דנגור.

השר סמוטריץ' כתב הבוקר בטוויטר כי "תנופת הבניה ביהודה ושומרון ובכל מרחבי ארצנו נמשכת. כפי שהתחייבנו, אנו מקדמים היום בניה לעוד אלפי יחידות דיור חדשות ביו"ש. אני מודה לראש הממשלה ולשר הביטחון על שיתוף הפעולה ולמנהלת ההתיישבות ולשכת התכנון על עבודה מאומצת ומדויקת. בע"ה נמשיך לפתח את ההתיישבות ולחזק את האחיזה הישראלית בשטח."

מדובר בתיקון החלטת ממשלה אשר מקנה את סמכויות אישור התוכניות לשר הביטחון - והעברתן ל"שר הנוסף במשרד הביטחון", במקרה הזה השר סמוטריץ'. "תכלית ההצעה היא לבטל את הצורך באישורים של הדרג המדיני תוך כדי הליכי התכנון עצמם, והעברת מוקד השליטה של הדרג המדיני בהליכי התכנון ביו"ש, אל השלב הראשון שבו מוגשת התוכנית לבחינת מוסדות התכנון", נכתב בהצעה להחלטה שפורסמה על ידי משרד ראש הממשלה.

בנייה ביו''ש (שאטרסטוק) בנייה ביו''ש (שאטרסטוק)

"על פי המוצע מעת שהדרג המדיני נדרש והחליט לאשר קידומה של תוכנית בשטח מסוים, לא יהיה צורך בהידרשות מחודשת בשלבים הנוספים שלאורך ההליך התכנוני. בנוסף, מוצע לחייב אישור נוסף של הדרג המדיני, לאחר השלמת הליכי התכנון וקודם פרסום מכרזים לבניה, לאור המשמעויות המדיניות שפרסום מכרזים מעין אלה עשויים לשאת עימם". 

כך, ההחלטה למעשה מבטלת את הצורך באישורו של שר הביטחון "כתנאי מקדים לדיון בתוכנית מתאר או למתן תוקף לתוכנית", וכן קובעת הוראת שעה למשך תקופת כהונתו של השר סמוטריץ' ולפיה "הסמכויות מכוח ההחלטה תהיינה מסורות בתקופה זו לשר הנוסף במשרד הביטחון".

בשבוע הבא: דיון בבניית קרוב ל-5,000 יח"ד ביו"ש

מועצת התכנון העליונה (מת"ע) תתכנס ביום שני בשבוע הבא (26.6) כדי לדון בבנייתן של 4,570 יח"ד חדשות ביו"ש, בהן צפויות להיות מאושרות למתן תוקף 42 יח"ד ביישוב כרמל שמדרום לחברון, 351 יח"ד באלקנה, 560 יח"ד בגבעת זאב, 399 ברבבה ועוד. כמו כן יתקיים דיון בהפקדה של אלפי יח"ד נוספות, בהן 258 יח"ד בביתר עילית, 340 יח"ד במעלה אדומים, 152 במעלה עמוס ועוד.

בתחילת החודש התכנסה ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון, של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, לדיון בנושא תמונת המצב של הבנייה במסגרת ההתיישבות באזור יו"ש. יו"ר ועדת המשנה, ח"כ משה סלומון, אמר בישיבה כי "אני מקווה כי נוכל לסייע בפתרון המשבר באמצעות עידוד בנייה באזור זה, שנמצא בקרבת ירושלים והמרכז. יש צורך בבנייה ביהודה ושומרון ובהקלת החסמים. כממשלה לאומית אנו רוצים לקדם את הבנייה ביהודה ושומרון".

שליש מהקרקעות בשטח יו"ש הן מוסדרות, כשההסדר אינו קשור לשאלת החלת החוק הישראלי ולא מתבסס על הדין הישראלי, אלא על הדין החל באזור


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בצלאל סמוטריץ'בנייה ביו"שיו"שמועצת התכנון העליונהמת"ע
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...