מבצע אכיפה מקיף נגד קבלנים: 82 רישיונות נשללו וננקטו הליכים משמעתיים רבים

אגף רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון פתח במבצע אכיפה מקיף כנגד קבלנים בגין אי עמידה בתנאי חוק רישום קבלנים. במרבית המקרים, מקור ההפרות היה במכירת חברות קבלניות בדרך שנוגדת את הוראות החוק וכן בגין אי העסקת הגורמים המקצועיים שעל בסיסם ניתנו רישיונות

שיתוף הכתבה
אילוסטרציה (שאטרסטוק) אילוסטרציה (שאטרסטוק)

אגף רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון פתח במבצע אכיפה מקיף כנגד קבלנים בגין אי עמידה בתנאי חוק רישום קבלנים. המבצע התקיים בהוראתו של שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, ובמסגרתו נשללו 82 רישיונות של קבלנים וננקטו הליכים משמעתיים רבים, בגין אי עמידה בתנאי החוק לרישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות, תשכ"ט-1969. 

במרבית המקרים, מקור ההפרות היה במכירת חברות קבלניות בדרך שנוגדת את הוראות החוק וכן בגין אי העסקת הגורמים המקצועיים שעל בסיסם ניתנו לקבלנים רישיונות. רשם הקבלנים שלל למשל את רישיונה הקבלני של חברה שיום לאחר קבלת הרישיון, מכרה את החברה לגורם ממדינה זרה. בבדיקה שנעשתה באגף רשם הקבלנים עלה כי מטרת החברה בהוצאת הרישיון הייתה אך ורק לצורך מכירתו לאותו גורם זר, ובאופן זה לסייע לו לקבל רישיון קבלן מבלי שעמד בתנאים הקבועים בחוק. 

מקרים נוספים נגעו בין היתר באנשי המקצוע אשר על בסיסם ניתן לחברות רישיון. בבדיקה שבוצעה מול אחת החברות, אשר במעמד קבלת הרישיון הצהירה על העסקת שני מהנדסים כנדרש בחוק רישום קבלנים , ועל בסיס העסקתם ניתן לה הרישיון, נמצא כי אותם מהנדסים כבר לא מועסקים בחברה זמן רב וכי הדבר לא הובא לידיעת רשם הקבלנים ולא נעשו כל פעולות להחליפם.

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , יהודה מורגנשטרן, אמר היום, כי "עם כניסתי למשרד הציג בפניי רשם הקבלנים את הצורך בטיוב פנקס הקבלנים. אני מברך על תוצאות מבצע האכיפה שנעשה, שתכליתו העמדת פנקס קבלנים לציבור לאחר גריעת קבלנים שלא עומדים בהוראות החוק. הנחתי את רשם הקבלנים להמשיך בפעילות זו, ואני קורא לכלל ציבור הקבלנים לפנות אלינו בכל נושא על מנת שנבחן האם יש דרך לסייע".

החוק לרישום קבלנים , לא עבר שינוי משמעותי מאז נחקק בסוף שנות ה-60. בתחילת חודש מאי התקיים שולחן עגול בהובלת מנכ"ל המשרד יהודה מורגנשטרן בנושא עדכון חוק רישום קבלנים. בדיון השתתפו אז גורמים מקצועיים רבים, בהם נציגים ממשטרת ישראל, התאחדות הקבלנים, לשכת עו"ד ולשכת השמאים. האירוע היווה למעשה את יריית הפתיחה בדרך לעדכון חקיקה בחוק רישום קבלנים. בין הנושאים שעלו אז לדיון: טיפול בפשיעה בענף הנדל"ן, אכיפה כנגד קבלנים לא רשומים, טיפול בהפרות בטיחות, הסדרת מקצוע הקבלן , הגדרות של סוגי הקבלנים השונים באתר ודרך הפעלת אתר בנייה ובטיחות באתרי בנייה.

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, אמר בחודש מאי כי "אני מודה לכל הגורמים שנכחו בשולחן העגול והביאו מניסיונם. בהמשך לשיחות רבות שהיו לי עם גורמי המקצוע במשרד, הנחתי לקדם במהירות תיקון חקיקה שעתיד להביא מגוון של פתרונות לעולם הקבלנות עליו נשען כל ענף הנדל''ן".

רשם הקבלנים, עמית גריידי, אמר אז כי ״יצאנו לדרך עם חקיקה חיונית לענף הנדל"ן, ואנו צופים שהחקיקה תשפיע רבות על התחום כולו. מטרת השולחן העגול והדיונים הבאים, להציף את הבעיות שעולות מן השטח במטרה  להביא למצב בו התיקון יציג מענה לרובן".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבלניםמשרד הבינוי והשיכוןיצחק גולדקנופףרישום קבלנים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...