תמורת 21 מלש"ח: בית בכפר רכשה קרקע בצפון להקמת 650 יחידות דיור מוגן

החברה שבשליטה משותפת של פועלים אקוויטי ומשפחת בלושטיין, רכשה שטח של 33 דונם מקיבוץ אושה שבעמק זבולון, שנמצא כעת בבעלות אגודה חקלאית שיתופית. להערכת בית בכפר, היקף ההשקעה בפרויקט כולו מוערך ב-300 מיליון ש"ח

שיתוף הכתבה
קיבוץ אושה (רווית, מתוך ויקיפדיה ) קיבוץ אושה (רווית, מתוך ויקיפדיה )

בית בכפר, בשליטה משותפת של פועלים אקוויטי ומשפחת בלושטיין, רוכשת קרקע בקיבוץ אושה בעמק זבולון שבצפון, דרומית לקריית אתא, להקמת 650 יחידות דיור מוגן תמורת 21 מיליון שקל. לאחר המו"מ שדיווחנו עליו בדצמבר האחרון, שלשום חתמה בית בכפר על הסכם לרכישת קרקע על שטח של 33 דונם בקיבוץ, שנמצא כעת בבעלות אגודה חקלאית שיתופית.

על פי ההסכם יוקצו לבית בכפר ולתאגידים בשליטתה 74% מהזכויות באגודה השיתופית, ושליטה מלאה על הקיבוץ, המחזיק בקרקע, לרבות תאגידים שבשליטת הקיבוץ.

תשלום סכום ההשקעה ימומן באמצעות מקורותיה הכספיים העצמאים של בית בכפר. השלמתו של ההסכם כפופה להתקיימותם של תנאים מקובלים, בהם הסדרת הזכויות בקרקע בתוך 6 שנים ממועד חתימת ההסכם, כך שתוכניות המתאר תאפשרנה את בנייתן של 650 יח"ד בסך הכל בתחומי הקיבוץ ולכל הפחות הקמת 270 יח"ד במסגרת הפרויקט, וקבלת אישור רמ"י לפרויקט בתוך שנתיים מקבלת תוקף לתוכניות המתאר.

במסגרת קידום תוכניות המתאר הסכים הקיבוץ לפעול ליצירת שטח "פתוח" נוסף של כ-23 דונם בצמוד לפרויקט, ולפיתוח ותחזוק השטח הנוסף שייעשה ע"י התאגיד המשותף. בהתאם להסכם, הקיבוץ ייוותר כחוכר בשטח הנוסף, אך לא ימנע מהתאגיד המשותף, דייריו ועובדיו לעשות בו שימוש לפי השימושים המותרים בו.

להערכת החברה, היקף ההשקעה בפרויקט כולו מוערך בכ-300 מיליון ש"ח, שיושקעו ע"י התאגיד המשותף בהתאם לחלק היחסי של בית בכפר והקיבוץ. עם כניסתו לתוקף של ההסכם, ייכנס לתוקפו גם הסכם בין החברה לקיבוץ המסדיר את יחסיהם כבעלי הזכויות בתאגיד המשותף, ולחברה יהיה רוב באסיפה הכללית של התאגיד המשותף וכן רוב בוועד התאגיד המשותף. ההחלטות יתקבלו ברוב רגיל, למעט החלטות שביחס אליהן נדרשת הסכמת נציג הקיבוץ כבעל מניות מיעוט. 

בשנה שעברה דיווחה בית בכפר כי היא נמצאת במו"מ על קרקעות בצפון בסך 90 מיליון שקל - כולל זו של קיבוץ אושה. החברה הונפקה בתחילת השנה שעברה בשווי 1.15 מיליארד שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דיור מוגןפועלים אקוויטיבית בכפרקיבוץאגודה חקלאית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...