דיגיטליים בטאבו: אתר חדש יאפשר הגשה מקוונת לרישום בתים משותפים

באמצעות האתר שהשיקה הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין במשרד המשפטים, תהליך הרישום יהפוך מעתה לדיגיטלי באופן מלא - החל מהפקת טופס הבקשה ועד להגשת הבקשה לפתיחת תיק בלשכה. זה גם יאפשר למפקחים לחתום על תשריט בית משותף בחתימה דיגיטלית עם הפקת צו

שיתוף הכתבה
(שאטרסטוק) (שאטרסטוק)

הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין במשרד המשפטים (הטאבו) השיקה היום (ב') אתר חדש שיאפשר לעורכי דין הגשה מקוונת לרישום, תיקון וביטול בתים משותפים, וכן יאפשר למפקחים לחתום על תשריט בית משותף בחתימה דיגיטלית עם הפקת צו.

התהליך יהפוך מעתה לדיגיטלי באופן מלא - החל מהפקת טופס הבקשה ועד להגשת הבקשה לפתיחת תיק בלשכה. מדי שנה מוגשות אלפי בקשות לטאבו, הנוגעות לעשרות אלפי נכסים, מאחר ועל מנת שיזם יוכל לרשום את הדירה בטאבו על שם רוכשי הדירה, הוא צריך לרשום קודם את הבניין כבית משותף. על פי הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין, "האתר החדש יסייע במניעת טעויות ודחיות בקשות, ויביא לצמצום זמן הטיפול בתיקים. כמו כן, עורך הדין יוכל להנות מאזור אישי המשקף את סטטוס התיקים אשר הוגשו על ידו".

"בנוסף, הגשה מקוונת של תשריט הבית המשותף תאפשר למפקחים על רישום המקרקעין לחתום אותו דיגיטלית יחד עם הפקת הצו, כאשר הוא מאושר, או לשבץ הערות בגוף התשריט במקרים בהם נדרש תיקון". 

צו בית משותף הוא אמצעי לחלוקת קרקע לתת חלקות או יחידות. מבנה שיש בו שתי יחידות ויותר על חלקה, יירשם כבית משותף. רישום הבית המשותף נדרש כשלב הכרחי, והוא הליך ביורוקרטי ותנאי משמעותי לקיומו של בניין בתור בית משותף, אשר מסדיר את החלוקה והשטחים המשותפים בין בעלי הזכויות. רישומו של בית משותף ורישום זכויות הבעלות על שם רוכשי הדירות, הם חלק מחובותיו של היזם ומהוות חלק חשוב בעסקת הרכישה.

מנכ"ל משרד המשפטים, איתמר דוננפלד, אמר היום כי "משרד המשפטים גאה להשיק שירות טכנולוגי ותקדימי נוסף ברשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין וזאת לטובת הציבור ועורכי הדין המייצגים. השירות יטייב וייעל את הטיפול בבקשות ויסייע בקיצור זמני הטיפול בהן. שירות זה הינו חלק מסדרת מהלכים חדשניים ומשני תפיסה הנעשים ברשות, שמטרתם ייעול וטיוב תהליכים לשם קידום ההגנה על הזכויות הקנייניות, והובלת תפיסת שירות חדשנית ומתקדמת".

ראש הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין, עו"ד דוד שני, אמר כי "השירות החדש מהווה צעד משמעותי ופורץ דרך נוסף של הרשות הנעשה בימים אלו לטובת הציבור ועורכי הדין. השירות יקצר את משך זמני הטיפול בעשרות אלפי נכסים ויאפשר לעורכי הדין להגיש, ביתר קלות ויעילות, את הבקשות לרישום, תיקון וביטול הבית המשותף ולעקוב אחר סטטוס הטיפול בהן . מדובר בבשורה חשובה נוספת של הרשות,  אשר תביא לשיפור בקלות עשיית העסקים בישראל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד המשפטיםהרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעיןזכויות מקרקעיןאיתמר דוננפלד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...