אושרו להפקדה 600 דירות של בית ירושלמי בפסגת זאב וקטמון

הוועדה המחוזית בבירה אישרה 500 יחידות דיור במתחם הצעירים בפסגת זאב, 300 מתוכן להשכרה ולדיור מוגן, ב-3 בניינים של 22 קומות מעל קומת מסחר. בנוסף אושר פרויקט בקטמון הישנה, בו ייבנה בניין בן 8 קומות עם 80 דירות

שיתוף הכתבה
הדמיה של הפרויקט בפסגת זאב (totem) הדמיה של הפרויקט בפסגת זאב (totem)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים בראשות שירה תלמי באבאי, אישרה להפקדה שתי תוכניות להתחדשות עירונית בבירה, אחת בפסגת זאב עם 500 דירות, ואחת בקטמון הישנה עם 80 יחידות דיור. הוועדה פרסמה היום (ה') את החלטותיה מישיבת ועדת משנה שנערכה ביום ראשון השבוע, לגבי שתי התוכניות שהגישה קבוצת בית ירושלמי. 

התוכנית הראשונה, אודותיה פרסמנו בחודש שעבר, היא במתחם הצעירים בשכונת פסגת זאב, שעל פי ההחלטה תכלול 500 יחידות דיור (100 יח"ד תוספת מהתוכנית המקורית), 300 יחידות מתוכן ישמשו לדיור להשכרה ולחלופין לדיור מוגן לדיירים בני 55+. 200 יחידות הדיור הנוספות ישמשו למגורים רגילים. המתחם משלב מגורים חברתיים כמתחם מותאם לכלל שכבות הגיל - צעירים בדיור להשכרה, קשישים בדיור מוגן ודיור רגיל.

הבינוי המוצע הוא שלושה מבנים בגובה 22 קומות מעל קומת מסחר ושטחים ציבוריים, וביניהם בניינים נמוכים המגשרים על הפרשי הטופוגרפיה. התוכנית המאושרת תציע תמהיל של 40% למגורים רגילים, ו-60% להשכרה ודיור מוגן. הובהר כי היקף הדיור המוגן לא יופחת מ-20% משטח הבנייה. כמו כן המתחם כולל שילובי שטחי מסחר ותעסוקה. שטח הדירות יהיה 85 מ"ר מקסימום.  אדריכל התוכנית הוא רנדי אפשטיין (קלוקר אפשטיין) ואת בית ירושלמי מייצגים נוימן שיף ושות'.

הדמיה של התוכנית בקטמון (arc-deco)הדמיה של התוכנית בקטמון (arc-deco)

התוכנית השנייה היא פרויקט בוטיק ברחוב רחל אמנו בקטמון הישנה, שבמסגרתו תבוצע הריסת מבנה ישן בן 5 קומות (35 יח"ד) ובמקומו ייבנה בניין של 8 קומות ממפלס הרחוב ובו 80 יחידת דיור חדשות. התוכנית מציעה חניון תת קרקעי מלא ובכך מבטלת את הצורך בחניות עיליות על הרחוב למניעת עומסי תנועה.

הוועדה אישרה את התוכנית, המשקפת את המדיניות של מתכנן המחוז אדריכל דן קינן ומהנדס העיר ירושלים יואל אבן, המאפשרת התחדשות מותאמת גם בשכונות ההיסטוריות של ירושלים לרבות בנייה נמוכה ומספר יח"ד צנוע בהשוואה לשאר העיר. הוועדה קבעה כי במסגרת התוכנית ייכלל גן ילדים בשטח 130 מ"ר וחצר בגודל 175 מ"ר וכן חייבה הוראות נוספות בהתאם לתווי תקן עדכניים של בנייה ירוקה. אדריכל הפרויקט הוא פרוס אדריכלים. עורכי הדין המייצגים את דיירי המתחם - טל, קדרי, עדיקא ושות'. את בית ירושלמי מייצג נוימן שיף ושות'. שני הפרויקטים מלווים פיננסית ע"י בנק הפועלים.

לדברי יחיאל סגל, מנכ"ל ובעלים קבוצת בית ירושלמי, "בשל הצורך במאות יח"ד לשכירות לכל אורך התקופה, מקדמת החברה הקמת מאות יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח בבעלותה - בשכונות הר חומה, נוה יעקב, רמות, בית הכרם, קריית יובל ועוד - מתוך רצון לאפשר לדיירים מעבר לדירות להשכרה בבעלות החברה ללא צורך בהתעסקות עם שכירות מול גורם שלישי לתקופת המעבר. מדובר במענה חברתי לדיירים המתפנים במסגרת הריסת בניינים ישנים, ובפרט לאוכלוסיית הקשישים המתקשים פעמים רבות במציאת דיור חילופי ובעיסוק בכל הכרוך בכך".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועד המחוזית לתכנון ובנייה ירושליםשירה תלמי באבאיקטמוןבית ירושלמייחיאל סגל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...