גזית גלוב תמכור כ-23% ממניותיה ב-FCR – תמורת 3.3 מיליארד שקל

אם העסקה תושלם, היא תחזיק ב-9.9% ממניותיה של חברת הנדל"ן הקנדית • המהלך נעשה במסגרת החלטתה של החברה מהשנה שעברה, להפסיק את פעילותה בבורסות בניו יורק ובטורונטו

שיתוף הכתבה
גזית גלוב תמכור כ-23% ממניותיה ב-FCR – תמורת 3.3 מיליארד שקלגזית גלוב תמכור כ-23% ממניותיה ב-FCR – תמורת 3.3 מיליארד שקל

גזית גלוב ממשיכה במהלך ליציאתה מהבורסות בניו יורק ובטורונטו: החברה הודיעה היום (א') לרשות לניירות ערך כי סיכמה על מכירת 22.8% ממניותיה בחברת הנדל"ן הקנדית First Capital Realty (FCR) – תמורת 1.195 מיליארד דולרים קנדיים, שהם כ-3.3 מיליארד שקל. 

במסגרת העסקה תרכוש FCR 14.1% ממניותיה ברכישה עצמית, תמורת כ-2 מיליארד שקלים; 8.7% נוספים יימכרו על ידי גזית גלוב לסינדיקציה בראשות בנק ההשקעות הקנדי RBC, תמורת 3.1 מיליארד שקל. לאחר השלמת העסקה יישארו בידי החברה 9.9% ממניות חברת FCR, ומספר חברי הדיקרטוריון מטעמה בחברה הקנדית ירד משלושה לאחד בלבד. נציג הדירקטוריון מטעם החברה יישאר כל עוד גזית גלוב תחזיק ב-5% לפחות ממניות החברה הקנדית.

בהודעת החברה נכתב כי "השלמת הסכם הרכישה העצמית (של 14.1% מהמניות) מותנית בתנאים מתלים, לרבות קבלת אישור רוב מקרב בעלי המניות של FCR באסיפת בעלי המניות הצפויה להתקיים בחודש אפריל 2019". השלמת עסקת המכר צפויה להתבצע באותו מועד שבו תתבצע הרכישה העצמית על ידי FCR. אנשי גזית גלוב מעריכים כי העסקה המלאה תושלם במהלך הרבעון השני של השנה הנוכחית.

נציין כי בשנת 2018, כחלק מתהליכי ההתייעלות שמבצעת החברה, החליטה גזית גלוב על סיום פעילותה בבורסות בניו יורק ובטורונטו. מהלך זה, של מכירת רוב מניותיה ב-FCR, הוא חלק מצעד זה. בסיום ההודעה לרשות לניירות ערך נכתב כי "העסקה המלאה למכירת כ-73% מאחזקות החברה ב-FCR מהווה חלק מיישום האסטרטגיה העסקית להרחבת רכיב הנדל"ן הפרטי, מימוש החזקותיה בחברות ציבוריות בשלות, התמקדות באחזקת נכסים בערים צפופות אוכלוסין והפחתת רמת המינוף".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךגזית גלובצפיפות אוכלוסיןהשקעות נדל"ן בחו"ל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...